[Promocje bankowe i nowe opinie 2024]

Jak wybrać dobrą księgową?

Wybór księgowej jest wręcz kluczową kwestią dla każdej firmy. Mamy do wyboru oczywiście kilka rozwiązań. Nie musimy od razu zatrudniać księgowej na etat. Możemy oczywiście korzystać z usług zewnętrznych firm i księgowych.

Z reguły liczba osób zatrudnionych w nowo założonych przedsiębiorstwach jest równie niewielka, co rozmiary zatrudniającej je firmy. W miarę rozwoju i rozrostu zakładu pracy zarządzanie nim staje się coraz trudniejsze. To właśnie w tym momencie znaczna większość przedsiębiorstw decyduje się na powiększenie swojego zespołu o kluczowe stanowisko i zatrudnia księgową.

Istnieje wiele cech, którymi powinna charakteryzować się dobra księgowa. Oczywiście, podstawowym kryterium oceny kandydatki na to stanowisko są jej kwalifikacje, odbyte praktyki oraz doświadczenie zawodowe. Są jednak również inne przymioty, które związane są nie z wiedzą, lecz indywidualną osobowością dobrej księgowej.

Odnosząca sukcesy księgowa przede wszystkim musi być obdarzona sporą dozą zdrowego rozsądku, pozwalającego jej podejmować właściwe decyzje. Często wiąże się to z mniej lub bardziej znacznym wykraczaniem poza minimum powierzonych jej obowiązków. Przykładem może być sytuacja, w której księgowa zaproponuje alternatywne rozwiązanie danej sytuacji, bądź też zaoferuje przedsiębiorcy dodatkową poradę. Dobra księgowa to także osoba zorganizowana, która „trzyma rękę na pulsie” i nie dopuszcza, by konkretny termin realizacji danego działania został przekroczony. Innymi słowy dba ona o to, by wszystkie należności zostały spłacane we właściwym czasie.

Kolejną cechą, na którą należy zwrócić uwagę podczas poszukiwania odpowiedniej osoby na to stanowisko jest kreatywność, zapewniająca księgowej świeże spojrzenie na sytuację przedsiębiorstwa. Co więcej, dobra księgowa musi budzić pełne zaufanie, dzięki czemu pracodawca nie będzie obawiał się, że ujawni ona poufne informacje dotyczące funkcjonowania firmy.

Warto również zasięgnąć opinii u poprzednich pracodawców, a wybierając biuro rachunkowe lub księgową zewnętrzną oczywiście warto posilić się opiniami znajomych.

Dobry program do księgowości online

Ogólnie moim zdaniem internetowe programy do księgowości są znacznie lepsze od tych instalowanych na komputerze. Przerobiłam już kilka programów do księgowości online i moim zdanie najlepsza jest obecnie FakturaXL.pl. Jest też najtańszą platformą na rynku jaką znam. W podstawowej wersji można korzystać z niej za darmo i nie dodaje żadnych reklam do faktur, które potem trzeba by było przykrywać edytując pdf, bo głupio taką fakturę z reklamą do klienta wysłać. Darmowy pakiet ma jednak ograniczenie do 10 faktur na miesiąc. To  rozwiązania dla mikrofirm, które wsytawiają jedynie po kilka faktur na miesiąc. Niemniej jednak płatne pakiety też są bardzo atrakcyjne cenowo. Szczególnie w porównainiu do tego co się dzieje na rynku progamów do fakturowania. Według mojej wiedzy FakturaXL.pl jest najtańsza. Obecnie kosztuje bodajże tylko 8 zł netto na miesiąc.

Poza tym program jest bardzo rozbudowany, posiada wszystkie niezbędne funkcje i ma dużo dodatkowych opcji ułatwiających życie. Posiada nawet system OCR do wczytywania faktur papierowych, oczywiście integrację z GUS do pobierania danych kontrahentów, a także integracje ze sklepami internetowymi i płatnościami online, czego w wielu programach do fakturowania niestety nie ma. W przypadku bardzo małych firm, korzystając z programu online można nawet się obyć bez księgowej, czy biura rachunkowego.

 

Warto również zwrócić uwagęnia fakt, że niedługo wprowadzony zostanie obowiązek korzystania z KSeF (Krajowy System e-Faktur) i wszyscy przedsiębiorcy będą już zobligowani do korzystania z krajowego systemu, a FakturaXL.pl jako platforma online jest już do tego przystosowana. Także pozwoli nam to uniknąć potencjalnych problemów i komplikacji przy przechodzeniu na KSeF, z który zapewne wielu przedsiębiorcom skomplikują życie. Jak to zwykle bywa z "ułatwieniami" rządowymi.

Opinie na forum oraz Wasze pytania o warunki, opłaty, promocje itp:
90 komentarzy

Proszę nie przedstawiać się jako nazwy domen / portali. Zanim wyślesz komentarz przeczytaj co napisałeś. Można publikować komentarze jako anonim, ale prosimy o przedstawianie się chociaż imeniem - ułatwia to komunikację.
Komentarze są wyłącznie prywatnymi opiniami internautów. Nie są one weryfikowane. Administaor nie ponosi odpowiedzialności za opinie i komenatrze czytelników. Treści niezgodne z prawem i zasadmi moralnymi, obraźliwe oraz komenatrze ze słowem kluczowym zamiast nazwy nie będą publikowane. Będziemy szczególnie wdzięczni za opinie klientów banków i innych instytucji.

  1. Wybór dobrej księgowej to podstawa, szczególnie wtedy, kiedy otwieramy swoją własną pierwszą działalność... Zanim zrozumiemy mechanizm działania tej machiny możemy się zagubić, a rzetelna, profesjonalna księgowa jest gwarancją dobrego startu bez kłopotów z urzędem skarbowym itp... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie polecam na początku działalności, gdy firma jest dopiero na starcie, samodzielne prowadzenie księgowości przy pomocy narzędzi online do tego stworzonych. Są one przed wszystkim tańsze i wiele można się wówczas nauczyć. Sama testowałam to na własnej skórze i doceniam wiedzę jaką przy tym uzyskałam. Potem znacznie łatwiej gdy się biznes rozrośnie wybrać odpowiednie biuro księgowe, bowiem wiadomo co jest komu potrzebne. Do samodzielnego prowadzenia księgowości jest sporo narzędzi – tu mogę podać przykładowe porównanie dwóch z nich (http://gus-pkd.pl/porownanie-ksiegowosci-internetowej-online-wfirma-pl-czy-ifirma-pl/ ) Każdy jednak sam musi dopasować odpowiednie dla siebie. Potem przeszłam jednak do biura księgowego, bo czasu mi nie starczało gdyż firma się rozrosła. Szukałam biura szczególnie nastawionego na obsługę online (ale faktycznie online, bo to różnie biura postrzegają – dla niektórych online to przesyłanie mailem wyłącznie papierów).

    OdpowiedzUsuń
  3. na początku działalności faktycznie koszty mnożą się i troją, więc rozumiem, jeżeli ludzie korzystają z samodzielnej księgowości, bo to jest tańsze rozwiązanie, ale w moim przypadku nie jestem sobie w stanie tego wyobrazić - nie mam nawet na to czasu, więc całą księgowość oddelegowałem do biura i teraz bez business-tax i mojej księgowej Beaty nie wyobrażam sobie prowadzenia biznesu. Wiem, że może to zabrzmieć jak reklama, ale naprawdę czasem warto wydać więcej i potraktować to jako inwestycję na przyszłość. Mój sklep internetowy działa już 5 lat i po 2 kontrolach mam spokojną głowę, że wszystko działa tak, jak należy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam boję się zajmować się sama sprawami finansowymi własnej firmy, bo obawiam się błędów i kontroli, a potem kar. Choć kuszące jest sprawdzenie na czym dokładanie to polega. Dzięki za link z tym porównaniem i chyba skoro wFirma ma za darmo okres testowy, to może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. iFirma jest cały czas darmowa, nie tylko okres testowy. Przynajmniej na razie. Bardziej rozwinięte funkcje są już płatne, ale w darmowej wersji do samego fakturowania na potrzeby małej firmy jest całkowicie wystarczająca.

      Usuń
  5. Skoro są opcje darmowych okresów to pewnie spróbuję zapisać się do obu systemów i sprawdzę zarówno ten proponowany przez Panią Sylwię jak i ten wFirma.pl. Zawsze może okazać się że jednak bardziej mi podpasuje ta opcja płatna, po okresie testowym grosze. Ludzie miewają rożne preferencje więc warto popróbować kilku wariantów, gdyż może się okazać, że to co jest darmowe zupełnie, niekoniecznie będzie lepszym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie chyba ta księgowość online jest spoko
    (http://www.bankier.pl/wiadomosc/Czy-warto-zaufac-ksiegowosci-online-7265593.html).
    Naczytałam się ostatnio o tym i fajne jest to, że tańsze, ale też to, że nie muszę chyba nosić komputera z programem tylko wszędzie mogę wejść przez stronę i np. wystawić fakturkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo jest w każdej księgowości online. Jak np. w wymienionych powyżej. iFirma jest darmowa w wersji podstawowej. Za dodatkowe funkcjonalności trzeba zapłacić. wFirma jest płatna.

      Usuń
  7. Auditor - firma audytorska11 sierpnia 2015 11:18

    Wydaje mi się, że najlepszą opcją są biura zajmujące się rachunkowością i księgowością. Outsourcing całości spraw finansowych pozwala na lepsze zarządzanie firmą przez przedsiębiorców, którzy nie są kompetentni właśnie w kwestiach finansów

    OdpowiedzUsuń
  8. Kompleksowa usługa to teraz atut każdej firmy, niezależnie czy to jest księgowość, czy restauracja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję wspaniałego i poczytnego bloga. Prowadzenie biura zajmującego się rachunkowością oraz księgowością to bardzo dobry pomysł. Bardzo mało moich znajomych rozlicza i samodzielnie prowadzi swoje firmy, zaufany i dobry księgowy w firmie to cenny skarb :) pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze to nie wyobrażam sobie teraz pracy bez programu do fakturowania online. Wcześniej korzystałam z usług biura rachunkowego i nie powiem wszystko było wykonywane rzetelnie i prawidłowo, ale koszty zaczynały mnie przerastać... Teraz oszczędzam czas i pieniądze, polecam wszystkim prowadzącym małą firmę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak zakładałam działalność, to radziłam się biura podatkowego jaką formę najlepiej wybrać. Liczyk ma takie bezpłatne porady. Później już się do nich przywiązałam i ciągle korzystam z ich usług.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie polecam preferencje, bo tak w sieci to każdy ma dobrą opinię i każdy jest dobry.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy jeszcze miałem firmę, korzystałem z usług księgowej online, ma to sporo plusów jak i minusów, choć raczej mam pozytywne wrażenia i doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Magdalena Kalka1 listopada 2016 10:42

    Na samym początku ja również przyłączam się do gratulacji. Naprawdę świetny blog. Dołączając do dyskusji, jeśli mogę rzecz jasna, to polecam zdecydowanie usługi biura rachunkowego lub kancelarii podatkowej, które w swojej ofercie mają platformy online do wystawiania rachunków, takie jak to np. Accounting Services Poland. To duże ułatwienie moim zdaniem. Klient oprócz profesjonalnej obsługi może sam decydować o wystawianiu faktur. Nigdy z czegoś takiego nie korzystałam, a linka do strony dostałam od znajomego, ale myślę nad własnym biznesem i wiem na pewno, że tego typu biur będę poszukiwać :) A do tego bloga na pewno jeszcze powrócę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy artykuł. Jak podliczyłam swoje koszty to stwierdziłam, że mnie nie stać na biuro rachunkowe. Postanowiłam kupić sobie Symfonię i samodzielnie prowadzić księgowość. Dobrze sobie radzę w tym temacie. Z biurami różnie bywa, znajomy miał z nimi problem, bo narobili błędów i jak przyszedł czas kontroli, musiał zapłacić niemały mandat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całym szacunkiem, ale każde poważne biuro rachunkowe, a nawet samodzielna księgowa podpisuje umowę o odpowiedzialności i to biuro odpowiada za ewentualne błędy. Poza tym raczej w biurze rachunkowym są specjaliści, którzy się lepiej znają na księgowości, niż Ty sama, czy ktoś inny kto się na tym nie zna. No, ale rób jak uważasz. Prostą księgowość można prowadzić samemu jak się ma trochę pojęcia. Przy czym podejrzewam, że twój komentarz jest raczej próbą reklamy i nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi wydarzeniami. ;)

      Usuń
    2. Oby to raz się słyszało o tym, że firma ponosi dodatkowe koszta bądź np. ma problemy w rozliczeniach przez to, że ktoś z biura właśnie nie dopilnował swoich obowiązków. Nie wrzucam oczywiście wszystkich do jednego worka. Przy uproszczonej księgowości tak jak napisałeś spokojnie można sobie poradzić. Jeśli chodzi o pełną, to coraz bardziej się praktykuje księgową u siebie w firmie, taką która dobrze się zna jak to napisałeś. Z tą reklamą to chyba za bardzo wyczulony jesteś ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Warto się zastanowić czy biuro rachunkowe, czy księgowa...
    Samodzielne prowadzenie księgowości w firmie jest czasochłonne i łatwo popełnić błąd, dlatego coraz więcej osób decyduje się na pomoc biura rachunkowego.

    OdpowiedzUsuń
  17. Księgowość online do mnie nie przemawia. Szkoda mi czasu na siedzenie w tym. Wiem, że te programy są wygodne w obsłudze, bo jeszcze kiedy dorabiałem na studiach musiałem wystawiać faktury. Aktualnie wolę zlecać wszystko do biura Kasprzyk i Niziołek. Jest mi tak po prostu wygodniej.

    OdpowiedzUsuń
  18. @Wrono, wcale nie widać, że pracujesz dla tego polecanego przez Ciebie biura, któremu wszystko rzekomo zlecasz. Faktury musisz sam wystawić, bo biuro za Ciebie nie wystawi, tylko rozliczy jak już.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeżeli chodzi o księgowości, to na pewno dla małych firm lub indywidualnych pracowników jest polecana forma online. Problem jest, która firma? jaki program? Ja na początku szukałam i szukałam opinie ale jakoś nic mi nie odpowiadało. W końcu został mi polecony serwis cflowapp.pl, a zapisałam się praktycznie tylko dlatego że pierwsze 2 miesiące są za darmo. Dzisiaj jestem bardzo zadowolona z tego, płacę znacznie mniej niż u księgowej a wszystko jest powypełniane i myślę że każdy może poświęcić 5 minut dla swojego biznesu.

    OdpowiedzUsuń
  20. iFirma ma też dość fajną platformę do księgowości online, ale teraz w wersji darmowej jest do 10 faktur w miesiącu. Wcześniej było bez ograniczeń. Większość darmowych platform potem z czasem już ogranicza darmowe usługi albo całkiem przechodzi na wersję płatną.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przez jakiś czas próbowałam sama rozliczać swoją firmę, ale bez dobrej księgowej w końcu się nie obyło :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja już od kilku lat korzystam z usług tradycyjnego biura rachunkowego. Moje przygody z księgową nie były zbyt dobre. Okazało się, że robiła strasznie dużo błędów i zaniedbań. Odkąd jestem klientką biura rachunkowego Gama, wszystko idzie zdecydowanie lepiej. Ufam im całkowicie i nie muszę się niczym martwić, bo wiem, że nadążają za wszystkimi zmianami i maja też bardzo nowoczesne oprogramowanie. W końcu czuję, że moje podatki są w dobrych rękach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo. Też jestem ich klientką i we wszystkim sprawdzają się znakomicie. Są bardzo rzetelni i nadążają za wszystkimi zmianami. Z tego co wiem to korzystają tez z tych wszystkich najnowszych programów. Zdecydowanie już nigdy nie wrócę do zatrudniania księgowej.

      Usuń
  23. Anonimowy jakbyś jeszcze nie podał nazwy tego biura, to może mniej by to brzmiało jak próba reklamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Elżbieta Sasińska8 lipca 2017 15:14

    Witam, mój znajomy korzysta z księgowości Ing i bardzo poleca. Oczywiście jest tam dostęp do wszystkiego online. Znajomy prowadzi komis samochodowy. Odpowiednie podejście do klienta, chwali. Miał ktoś jakieś doświadczenia z tym bankiem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. O ile faktycznie u księgowego kreatywność jest pożądaną cechą, ja przede wszystkim zwróciłabym uwagę na jego skrupulatność i uczciwość, zwłaszcza w dobie rozmaitych przekrętów i nieścisłości. Osobiście zrezygnowałam z księgowości online i korzystam z usług pana Jeżaka.

    OdpowiedzUsuń
  26. @Anonimowy Kreatywność w księgowości się raczej źle kojarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Aneta Bartoszekiewicz26 sierpnia 2017 12:07

    Ja myślę, że przede wszystkim trzeba poznać osobę, która będzie dla nas pracować, albo przynajmniej odwiedzić biuro rachunkowe.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wybór dobrej księgowej nie jest najłatwiejsze, trzeba mieć pewność, że wybrana osoba będzie rzetelna w swej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Chyba nie jest to takie proste, na pewno trzeba zwrócić uwagę na kilka kwestii. Liczy się to, by można było się z taką osobą dobrze dogadać.

    OdpowiedzUsuń
  30. O ten program to cenna wskazówka. Nie słyszałem jeszcze o nim. Ogólnie bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  31. Do księgowej powinniśmy mieć przede wszystkim zaufanie, miło także gdy znamy tę osobę. Najważniejsze jednak aby miała wiedze oraz doświadczenie, aby mogła nam doradzić w prowadzeniu spółki, informować o nowych przepisach itp.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie było mi łatwo wybrać księgowego, bo konkurencja jest naprawdę spora. Na szczęście mój znajomy polecił mi swojego osobistego księgowego Pana Macieja Godlewskiego z MG-Finanse Gdańsk. Cały zespół w jego biurze rachunkowym zapewnia bardzo wysoką jakość usług co mnie niezmiernie cieszy bo wszystkie rozliczenia mam wykonane na czas i to w dobrej cenie czego nie mogę powiedzieć o moim poprzednim księgowym. Jestem bardzo zachwycony, więc dzielę się z Wami opinią. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Też miałam okazję niedawno przetestować oprogramowanie online z ifirma.pl i zdecydowanie podzielam Twoje zdanie. Obsługa księgowości jest bardzo intuicyjna, a system szybko wykrywa ewentualne błędy. Można też skorzystać z ciekawych narzędzi wspomagających zarządzanie firmą. W razie problemów polecam kontakt do ifirma, zawsze można liczyć na wsparcie ekspertów.

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak jak Ty przetestowałam już kilka programów do księgowości online i z powodzeniem teraz korzystam z ifirmy, wystawiając faktury. Co więcej wystawiam też rachunki za pomocą ich darmowego programu, szczerze polecam. Osobom, które nie mają obaw przed prowadzeniem swojej księgowości - moim zdaniem to oszczędzanie kosztów i zawsze podnoszenie swoich kompetencji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Co jak co, ale najlepsza księgowość w Warszawie to bez wątpienia jest biuro rachunkowe Gama - są świetni i niezawodni, tyle jestem w stanie na ich temat powiedzieć. Do tego cena za prowadzenie przez nich usług wcale nie jest tak duża, warto mieć spokój i zdać się na nich niż potem nabawić się zgryzoty.

    OdpowiedzUsuń
  36. Kwestia księgowości jest bardzo istotna dla każdej firmy. Niestety zupełnie się w tym nie odnajduję i wolę korzystać z usług księgowości internetowej z ifirma. Od jakiegoś czasu już współpracujemy i jeszcze mnie nie zawiedli. Taka usługa pozwala zaoszczędzić dużo czasu na inne zajęcia, których przy prowadzeniu własnego biznesu jest mnóstwo.

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny wpis. Zgadzam się w 100%, że zatrudnienie odpowiedniej osoby do prowadzenia księgowości w firmie to kluczowa sprawa. Tak jak napisałaś, bardzo ważną rolę odgrywa też zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Księgowość finansowa to jedna z podstawowych rzeczy przy zakładaniu przedsiębiorstwa i o tym należy pamiętać. Dlatego, nie mając zbyt dużego doświadczenia, lepiej czasami wynająć odpowiednie biuro rachunkowe, które się tym zajmie w sposób profesjonalny.

    OdpowiedzUsuń
  39. No właśnie my mamy teraz spory dylemat po przekształceniu firmy w spółkę, bo spada na nas obowiązek prowadzenia pełnej księgowości. Co Państwo sądzą o księgowości spółki? Szukamy raczej małego biura, najlepiej z Wrocławia.

    OdpowiedzUsuń
  40. O księgowości w spółkach jest tutaj osobny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  41. Dla mnie bardzo ważne jest ubezpieczenie księgowej czy biura rachunkowego... to z tytułu odpowiedzialności cywilnej. Dla mnie to kluczowe, daje mi to takie poczucie bezpieczeństwa. Chociaż niektórzy mówią, że to zupełnie nieistotne

    OdpowiedzUsuń
  42. Jak dla mnie księgowość dopóki nie masz więcej niż 3 osoby w firmie powinien robić przedsiębiorca. Kupujesz teczki (drogie nie są czyt.) i lecisz z tematem. Zbyt dużo kosztów na sam początek to też nie dobrze. Warto znać podstawy...

    OdpowiedzUsuń
  43. A może lepszym rozwiązaniem będzie jakieś dobre i sprawdzone biuro rachunkowe? Osobiście korzystam z usług biura Perfekt w Krakowie i naprawdę jestem zadowolony z ich usług. Dodatkowo nie wiem czy samodzielna księgowa poradziłaby sobie z ilością rozliczeń w mojej firmie!

    OdpowiedzUsuń
  44. No wcale nie widać, że jak ktoś pisze jak to bardzo poleca dane biuro rachunkowe, że to krypto reklama. Przy marketingu szeptanym trochę się trzeba wysilić. Wymaga to kreatywności i pomysłowości.

    OdpowiedzUsuń
  45. Z czystym sumieniem polecam Pana Macieja Godlewskiego z MG-Finanse. On jak i cały zespół sprawuje bardzo wysoką jakość usług o czym przekonałam się niejednokrotnie. Taki księgowy to skarb, bo nie muszę się zamartwiać o sprawy rachunkowe w mojej firmy, co wcześniej nie dawało mi spać po nocach... Biuro Rachunkowe MG-Finanse - z czystym sumieniem polecam.

    OdpowiedzUsuń
  46. No tak. Jak ktoś prowadzi mikro-mikro firmę to powinien sam postarać się ogarnąć księgowość. Przy większych działalnościach warto jest zaopatrzyć się w jakiś ciekawy i niedrogi program do księgowości taki jak na przykład ten tu. A z księgową to już przy prawdziwych firmach, na kilkanaście osób. No i dobrze trzeba wybrać księgową, bo ona też potrafi nieco namotać... A tego to chyba nikt by nie chciał. Co nie?

    OdpowiedzUsuń
  47. @MT Może o ile ma czas na czytanie przepisów i wie jak to robić. Oczywiście każdy przedsiębiorca powinien znać przepisy podatkowe, które się dość często zmieniają. Nie każdy jednak musi potrafić księgować, nie każdy też musi chcieć to robić samemu dlatego nawet jednoosobowe działalności zatrudniają księgowe.

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja nie jestem w stanie być na bieżąco z podatkami i nie potrafię kompletnie przyswoić przepisów. Wolę to zostawić swojej księgowej, która w Tax Care zajmuje się moimi tematami od ponad roku. Poza tym jak ja popełnię błąd, to będzie klops, a oni zawsze tam mają jakieś ubezpieczenie od błędu, więc czuję się bezpieczniej.

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja już od dłuższego czasu korzystam z usług biura PERFEKT z Krakowa i jestem bardzo zadowolony. Znają się na tym co robią i zawsze wykonują swoją prace w terminie.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja teraz będę przenosiła się do Wrocławia i szukam jakiegoś małego biura do obsługi kpir w 1-os firmie. Czy komuś tutaj jest może znana przypadkiem Pani Cyburt - http://www.ec-biuro-rachunkowe.pl/o-mnie/? To w sumie pierwsza sensowniejsza oferta, która mi się teraz nawinęła.

    OdpowiedzUsuń
  51. Nasza firma co prawda jest jeszcze niewielka, ale od początku nasze sprawy prowadzi to biuro: http://www.ec-biuro-rachunkowe.pl/ Najlepiej jest wybrać osobę, do której mamy zaufanie. Jeżeli mamy taką możliwość, warto dokładnie sprawdzić ofertę, zanim wybierzemy biuro dla naszej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  52. Warto podowiadywać się kogo znajomi polecają. Ja np. mam jedno sprawdzone biuro w Gdyni - nazywa się Abakus, prowadzone na Świętojanskiej. Bardzo konkretne i rzeczowe.

    OdpowiedzUsuń
  53. My od dłuższego czasu korzystamy z biura księgowego Perfekt - polecam wam zapoznać się z ich ofertą, ponieważ jest bardzo konkurencyjna.

    OdpowiedzUsuń
  54. Kindergeld Lubań2 grudnia 2019 10:25

    Nigdy nie zdecydowałabym się na samodzielne prowadzenie księgowości swojej firmy. Raz zdecydowałam się sama za pomocą programu komputerowego rozliczyć pit, cały czas miałam wrażenie, że coś jest nie tak i bałam się kontroli. Za dużo nerwów i stresu mnie to kosztowało.

    OdpowiedzUsuń
  55. Księgowość oparta jest na ogromnej wiedzy, chęci podążania za trendami i zmianami, a także na zaufaniu. Nie wyobrażam sobie robić to samodzielnie. Był nawet czas kiedy poszukiwałam i faktycznie znalezienie kogoś naprawdę dobrego nie jest takie proste. Ostatecznie trafiłam do Pani Edyty Cyburt i jestem bardzo zadowolona. Pani Edyta jest bardzo spokojna, cicha, ale jednocześnie podchodzi do każdego tematu niezwykle ostrożnie i zanim coś ostatecznie powie to sprawdzi. I chyba to jest dla mnie wyznacznik dobrej księgowej - połączenie wiedzy z takim ludzkim, podejściem oraz dopasowaniem do moich cech charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  56. Czasem poszukiwanie odpowiedniej księgowej zajmuje sporo czasu, ale jeśli zależy nam na profesjonalnej osobie zdecydowanie warto poświęcić na to więcej czasu.

    OdpowiedzUsuń
  57. Nie wyobrażam sobie zarządzania firmą i jednoczesnego pilnowania tych wszystkich dokumentów i rozliczeń A jak jeszcze zatrudnia się pracowników to dochodzi przecież jeszcze szereg spraw związanych z obsługą kadrową i płacową. Najlepiej księgowość powierzyć profesjonalistom.

    OdpowiedzUsuń
  58. Dominika Starańska20 kwietnia 2020 14:03

    Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  59. Współpracując z księgowościa warto mieć także dobry program do fakturowania online pozwalający na dostęp dla księgowej do własnych dokumentów bezpośrednio w programie. Tak działa np. Melpe - polecam przetestować.

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo ciekawe. Oczywiście, że księgowość nie jest prostą sprawą, ale ja jestem zdania aby spróbować samemu prowadzić księgowość np. w Streamsoft Firmino

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja na szczęście nie mam już tego problemu, korzystam z księgowość internetowa oraz program do faktur online.

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja jestem za tym, aby zlecić sprawy księgowej. Współpracuję z Panią Edytą Cyburt z Wrocławia i sobie chwalę. Mam małą firmę, więc tych faktur i ogólnie spraw księgowych nie ma zbyt wiele. Dlatego nie płacę dużo, jak za takie usługi. Cenię sobie współpracę z ludźmi profesjonalnymi, którzy do swojego zawodu podchodzą z należytą powagą i taka jest właśnie Pani Edyta - Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Znaleźć dobrą księgową to wcale nie taka prosta sprawa. Przerabiałam w swojej firmie już kilka biur rachunkowych. Na szczęście w końcu udało mi się znaleźć godną zaufania księgową, z którą współpracujemy już dobrych kilka lat.

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja jak założyłem firmę szukałem dobrej księgowej, możecie mi wierzyć, że to nie takie proste :/

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja zrobiłam kurs dla księgowych i sama prowadzę swoje rachunki.

    OdpowiedzUsuń
  66. Najlepsze księgowe dbają o interes każdego przedsiębiorcy jak o swój. Dlatego warto poszukać tych z nienaganną opinią.

    OdpowiedzUsuń
  67. My też korzystamy z usług firmy zewnętrznej w zakresie prowadzenia księgowości. Dodatkowo z platformy MonPay w celu monitorowania należności. Mieliśmy duże problemy z opóźnieniami w zapłacie za faktury, dzięki powiadomieniom wysyłanym przez platformę wiele zmieniło się w tym zakresie, na plus oczywiście. Do tego możemy sprawdzić wiarygodność i uczciwość klienta z danymi z Biura Informacji Gospodarczej KIDT.

    OdpowiedzUsuń
  68. My zdecydowaliśmy się zlecić księgowość do biura rachunkowego superksiegi.pl. Od lat już dla nas zajmują się kadrami i księgowością i nigdy nie zawiedli

    OdpowiedzUsuń
  69. Moim zdaniem na tym blogu warto być bo można się bardzo dużo dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  70. We Wrocku korzystam z biura na Łęczyckiej - pełna profeska jak chodzi o prowadzenie finansów mojej firmy, tak dobrze bym sama nie ogarnęła.

    OdpowiedzUsuń
  71. Księgowość mamy dobrą w firmie, ale jeszcze zastanawiamy się nad wprowadzeniem takiej dodatkowej usługi IP Box. Jest jednym z elementów wspierania innowacji, dzięki któremu można zmniejszyć opodatkowanie dochodów.

    OdpowiedzUsuń
  72. Super wpis. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  73. Księgowi muszą mieć aktualną wiedzę i kompetencje aby nam doradzić. Ale dla mnie ważne jest to że potrafią tłumaczyć i zupełnie normalnie rozmawiać. Polecam SW LEX https://youtu.be/F6pUQQoOlTQ

    OdpowiedzUsuń
  74. Wspomniany tutaj Infakt i haczyk, kojarzy się z nieuczciwą polityką Infaktu i zwiększaniem po roku ceny o 100%. Napisane to jest malutkim druczkiem w cenniku. Świetny haczyk na klientów, szkoda, że nie anty :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  76. Dzięki za porady.

    OdpowiedzUsuń
  77. Trudno wybrać dobrą księgową. Trzeba pamiętać, że większość ma dosyć wysokie ceny.

    OdpowiedzUsuń
  78. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  79. Posiadanie księgowej to bardzo wygodne, samemu nie trzeba tracić czasu na uzupełnianie papierów, dajesz komuś kto zajmie się tym szybciej i z głowy.

    OdpowiedzUsuń
  80. Biuro podatkowe Bydgoszcz27 lipca 2022 14:17

    Dobra księgowa to jedna z ważniejszych osób w naszej firmie. Osoba, która wszystko opłaca i trzyma rękę na pulsie.

    OdpowiedzUsuń
  81. Wybranie odpowiedniej księgowej jest bardzo ciężkie, dlatego trzeba poszukać i próbować.

    OdpowiedzUsuń
  82. Do faktur dla mnie najlepszy jest Faktura Small business Lite - prosty program w obsłudze, ma to czego trzeba przedsiębiorcy.

    OdpowiedzUsuń
  83. KSeF z pewnością wywoła rewolucję. Na pewno warto przygotować firmę wcześniej na fakturowanie, które pozwoli przesłać plik do systemu. Warto przetestować jakiś darmowy program, co oferuje np. firma Mega-Tech.

    OdpowiedzUsuń
  84. Dobra księgowa to podstawa dobrze funkcjonującej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  85. Mega pouczający wpis, z pewnością się przyda :)

    OdpowiedzUsuń