[Promocje bankowe i nowe opinie 2024]

Nest Bank [Opinie] Czy to bezpieczny bank? Konta Lokaty Opłaty Warunki Kredyty. Nowa recenzja

Sprawdzamy konto za 0 w Nest Banku

Ze względu na fakt, że pierwsza recenzja Nest Banku w Antyhaczyku jest już dość przestarzała i bazuje jeszcze na opiniach o Banku Smart, m.in. na podstawie którego powstał Nest Bank, postanowiliśmy przygotować nową, świeżą na podstawie aktualnej analizy konta i warunków w tym banku. Nest Bank powstał z połączenia Banku Smart i BIZBanku. Nie jest zatem wcale nowy, aczkolwiek pojawiło się trochę nowości w ofercie. Zmienił się także nieco profil działalności, bowiem nie jest to już bank stricte internetowy, jak to miało miejsce w przypadku Smarta. Powstały i nadal powstają nowe oddziały i placówki partnerskie.

Konto Osobiste Nest Bank według reklam
Prowadzenie konta:0 zł (bez warunków)
Karta bankomatowa:0 zł (bez warunków)
Bankomaty kartą:0 zł (Euronet)
Wpłatomaty kartą:0 zł (Euronet)
Bankomaty Blikiem:0 zł (wszystkie krajowe)
Wpłatomaty Blikiem:0 zł (wsyzstkie krajowe)
Przelewy:0 zł (Elixir SEPA)
Przelewy do ZUS US0 zł
Przelew natychmiastowy:1 zł
Konto w Nest Banku
Nasza Ocena: 5 na 5 5 star

Żeby recenzja była w miarę treściwa i konkretna skupimy się przede wszystkim na naszym zdaniem szczególnie wyróżniającym ten bank produkcie, czyli na koncie osobistym, które jest darmowe bez warunków (z resztą podobnie jak te firmowe, o którym więcej na końcu artykułu).

Opinie klientów

Opinie klientów na forach internetowych zarówno w aspekcie samego banku jak i funkcjonowania konta są jak to w bankach zróżnicowane. Ludzie chwalą sobie brak opłat i warunków oraz prostotę systemu. Oczywiście nie wszystkie są pozytywne, ale nie ma takiego banku, który by miał wszystkie opinie pozytywne. Zdarzają się osoby narzekające na brak niektórych bardziej złożonych funkcjonalności. Jest to na pewno konto dobre dla osób, które cenią sobie prostotę, wygodę i łatwość użytkowania.

Przyjrzyjmy się najistotniejszym pozycjom w tabeli opłat i prowizji w Nest Banku.

  • Otwarcie i prowadzenie rachunku - 0zł (Bez warunków)
  • Wydanie i obsługa karty - 0zł (Bez warunków - nie trzeba nią wykonywać transakcji bezgotówkowych żeby była darmowa). Przy czym darmowa jest jedna karta w Nest Banku, jeżeli chcemy mieć drugą, dodatkową na przykład do konta walutowego, czy firmowego, to za wydanie tej dodatkowej karty i potem rocznie zapłacimy prowizję w wysokości 25 zł dla kont w PLN lub równą przybliżonemu odpowiednikowi tej kwoty w walucie obcej dla kont walutowych.
  • Przelewy internetowe, w tym także do ZUS i US 0zł - w pełni darmowe. Oczywiście te zwykłe w podstawowym systemie (Elixir). Przelewy natychmiastowe 1 zł
  • Wypłaty i wpłaty BLIK we wszystkich bankomatach i wpłatomatach w Polsce za pomocą - 0zł
  • Wypłaty i wpłaty kartą w bankomatach i wpłatomatach sieci Euronet 0zł
  • Zlecenie stałe 0zł
  • Polecenie zapłaty - zdefiniowanie i realizacja 0zł, za to za modyfikację i odwołanie już zapłacimy 5 zł

Oczywiście znajdą się jakieś opłaty w TOiP, ale dotyczą rzadkich czynności, z których się korzysta sporadycznie lub wcale. Na przykład zapłacimy 5 zł za zmianę pinu do karty, czy za wspomniane powyżej odwołanie lub modyfikację polecenia zapłaty. Zlecenia stałe są za to w pełni darmowe. Za wszelkie jakieś papierowe potwierdzenia i zaświadczenia na życzenie klienta są opłaty, ale to jest płatne w dosłownie każdym banku.

Poniżej zamieszczam link do strony banku gdzie są wnioski o konto i szczegółowy opis.

Konto firmowe jest również darmowe bez warunków tak jak osobiste, co już praktycznie jest w ogóle niespotykane na rynku.

Dodatkowe produkty i nowości dostępne po otwarciu rachunku

Po otwarciu konta osobistego otrzymamy dostęp do innych produktów Nest Banku:

  • Lokata Witaj do 20 000 zł - lokata dostępna tylko dla nowych klientów przez 30 dni od otwarcia rachunku osobistego. Standardowo Lokata Witaj jestna 3 miesiące na 6%, ale można ją również założyć na 6 miesięcy na 7,5%. Jednak by uzyskać większy procent na 6 miesięcy musimy zapewnić wpływ na rachunek na 2000 zł w każdym miesiącu trwania lokaty oraz wykonać 3 transakcje. Mogą to być transakcje kartą, blik lub przelewy (z wyłączeniem przelewów między własnymi kontami). Jeśli nie spełnimy tych warunków, to bank obniży nam oprocentowanie. Takiego warunku nie ma w przypadku Lokaty Witaj otwieranej na 3 miesiące - 3 miesięczna lokata Witaj nie ma żądnych warunków poza otwarciem konta. Najpierw trzeba  otworzyć konto osobiste, a dopiero po jego otwarciu można założyć lokatę. Lokata Witaj na 6 miesięcy ma wyższe oprocentowanie. Założenie lokaty Witaj w oby przypadkach wymaga również wyrażenia wszystkich zgód marketingowych.

  • Klasyczne konto oszczędnościowe na 6% do 100 000 zł - jest to bardzo wysoki próg podwyższonego, promocyjnego oprocentowania, bo w wielu bankach kwota ta wynosi zazwyczaj do 10 000 zł, a i procent też zwykle jest bardzo symboliczny przy obecnych stopach procentowych, nie licząc może kont obłożonych warunkami do spełnienia przez klienta, by uzyskać oprocentowanie podawane w reklamach. Niestety po okresie promocji oprocentowanie na tym rachunku podobnie jak na innych spada do poziomu bazowego, który jest bardzo niski. Jest zmienne i oparte o WIBOR 3M.
  • Konto Nest Rodzinne oszczędności - rachunek oszczędnościowy do długookresowego oszczędzania. Oprócz oprocentowania bazowego dostajemy roczną premię, która każdego roku rośnie o 1% zaczynając od 2% i dodatkowo dostajemy +1% za każde dziecko (maksymalnie +4% za czwórkę dzieci) W ten sposób można uzyskać bardzo wysokie oprocentowanie, praktycznie niespotykane, ale produkt ten nie jest tak idealny jakby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Jest nastawiony na wieloletnie oszczędzanie. Niestety te wspomniane bonusy dotyczą środków zgromadzonych w danym roku. Reszta jest utrzymywana na bardzo niskim oprocentowaniu bazowym bez premii. Szczegółową analizę tego rachunku rodzinnego możecie przeczytać tutaj...
  • Darmowe konta walutowe EUR GBP USD z darmowymi przelewami europejskim SEPA. Dalsze przelewy niestety już są płatne jak wszędzie.
  • Darmowe konto firmowe bez warunków.
  • Kilka atrakcyjnych lokat dla nowych środków.

Zdarzają się też promocje w postaci premii za aktywne korzystanie z konta - przelewanie wynagrodzenia i płatności kartą.

Jak założyć konto?

Nest Konto osobiste można otworzyć w pełni przez Internet za pośrednictwem przelewu, telerozmowy lub w oddziale. Oczywiście najwygodniejszą i najszybszą formą jest droga internetowa. Żeby założyć konto w Nest Banku w pełni przez Internet trzeba wypełnić wniosek internetowy, a następnie wykonać przelew weryfikacyjny na 1 zł z naszego konta w innym banku (nasze dane w starym banku muszą się zgadzać z tymi podanymi we wniosku, inaczej wniosek zostanie odrzucony). Jest to przelew błyskawiczny online (taki jak przy płatnościach w sklepach internetowych) i możemy go zrobić jeżeli mamy stare konto w banku, który widniej na podanej we wniosku liście banków dostępnych do takiej aktywacji. Na dany moment przelew aktywacyjny można wykonać z takich banków jak: Alior, mBank, Pekao, Santader Bank Poslka, ING.

lista banków do aktywacji przelewem

Jeżeli mamy konto w innym banku, kórego nie ma na liście, to zostaje nam jeszcze aktywacja za pośrednictwem telerozmowy. Musimy mieć kamerkę i mikrofon.

Poniżej zamieszczam link do strony Nest Banku gdzie znajduje się wniosek o konto osobiste.
Link do strony Nest Banku z wnioskiem o otwarcie Nest Konta Osobistego

Dodatkowo w programie Visa Oferty można otrzymywać w ramach określonych ofert promocyjnych zwroty za zakupy kartą wydaną do konta. Także coraz więcej promocji wprowadzają.

Czy jest bezpieczny? Wiarygodność i kondycja banku

Bank jest w dobrej kondycji finansowej i szybko się rozwija przy jednoczesnym zachowaniu stabilności. Jest dość młodym bankiem, więc nie jest umoczony w żadnych niespłacanych, "toksycznych" kredytach frankowych, czy ryzykownych kredytach hipotecznych, jak to ma miejsce na przykład w przypadku Getinu i wielu innych banków działającym na polskim rynku, które borykają się obecnie z poważnymi problemami finansowymi i stoją na progu bankructwa, o czym w mediach niewiele się mówi.

Łatwo sobie sprawdzić na stronie BFG, że Nest Bank widnieje na liście banków objętych gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Także jak w każdym banku depozyty są gwarantowane razem z odsetkami przez państwo do kwoty o równowartości 100 000 euro.

Dodatkowo warto podkreślić fakt, że dużym plusem w kwestii bezpieczeństwa jest też niedawno wprowadzone zabezpieczenie 3D-Secure do transakcji internetowych dokonywanych za pomocą karty. O czym za chwilę...

Karta debetowa (bankomatowa) i płatności online - PayU, DotPay, Przelewy24, Paypal i inne

Natychmiastowe płatności online np. w sklepach internetowych są często poruszanym tematem w opiniach o Nest Banku. W popularnych systemach płatności internetowych na razie nie ma jeszcze ikonki Nest Banku, ale nie znaczy to, że nie można płacić online za pośrednictwem tych systemów. Można to robić za pomocą zwykłej bankomatowej karty do konta. Wymaga ona jednak dwuetapowej aktywacji do transakcji internetowych - trzeba ją aktywować w systemie po zalogowania i dodatkowo wykonać przynajmniej jedną transakcję z użyciem pinu. Np. wypłacić coś z bankomatu. Jest to tak zaplanowane prawdopodobnie ze względów bezpieczeństwa, bo w końcu karta przychodzi do nas pocztą, jak w każdym banku. Kolejnym zabezpieczeniem jest wspomniany wyżej 3d-Secure. Polega to na tym, że transakcje internetowe kartą są potwierdzane jednorazowym hasłem SMS, tak jak przy przelewach. Gdy karta jest aktywowana to chcąc zapłacić w jakimś sklepie internetowym np. za pośrednictwem PayU, Przelewy24, Dotpay itp. po prostu zamiast wybierać ikonkę banku, wybieramy ikonkę karty VISA. Działa to tak samo jak przelew online. Po aktywacji bez problemu podepniemy ją również do systemu Paypal.

Reasumując w mojej subiektywnej ocenie jest to obecnie najlepsza oferta konta dostępna na rynku. Bank też bardzo pozytywnie się rozwija i zbiera bardzo dobre opinie i recenzje. Konto jest bardzo proste w obsłudze, bez wodotrysków i zagmatwanych, utrudniających życie funkcjonalności.

Wniosek o otwarcie Nest Konta na stronie Nest Banku
Pełna tabela opłat i prowizji na dole do pobrania w formie .pdf

BizNest Konto Firmowe - Darmowe konto dla firm i spółek

Uważam ten rachunek za jeden z najlepszych dla firm. Podobnie jak w przypadku konta osobistego nie ma tu warunków i opłat za kluczowe czynności (co jest niebywałą rzadkością, bo każdy kto posiada konto firmowe, wie że zwykle banki znacznie więcej prowizji pobierają za konta firmowe niż ma to miejsce w przypadku kont osobistych. Bank bardzo dobrze się rozwija o czym może świadczyć coraz szerszy wachlarz usług dodatkowych dla firm. Podczas gdy najbardziej konkurencyjny Idea Bank wycofuje niektóre usług takie jak mobilny wpłatomat, wprowadza limity darmowych wpłat itp., a ta za sprawą prawdopodobnie tego, że Idea Bank ma spore problemy i ma zostać połączony z Getinem, który jest w jeszcze gorszej sytuacji finansowej. Dla tego tym bardziej aktualnie uważam, że lepiej wybrać Nest na konto firmowe. Poza tym Nest ostatnio zaczął wprowadzać liczne promocje np. 1000 zł na reklamy w Google, darmowy terminal płątniczy, nowe formy płatności mobilnych (Google Pay i Apple Pay), czy faktoring (no ten już oczywiście darmowy nie jest, ale niektórym może się przydać jak ktoś im faktur nie płacić w terminach), co niestety nadal jest dość częstą przypadłością w naszym kraju.

Co tu mamy? - Najważniejsze cechy BIZnest Konta Firmowego

  • Otwarcie i prowadzenie rachunku: 0 zł (bez warunków).
  • Karta debetowa (bankomatowa) Visa: 0 zł (bez warunków, przy czym można mieć tylko jedną darmową kartę w tym Nest Banku. Kolejne karty są już płatne 25 zł na rok lub zbliżoną wartość w walucie obcej w przypadku kont walutowych) Ta karta debetowa Visa umożliwia płatności internetowe i mobilne jak karty kredytowe, tylko że w ramach dostępnego salda.
  • Przelewy internetowe 0 zł (w tym także do ZUS i US, standardowe ELIXIR, SEPA w Euro - jeśli robimy je przez Internet, to wszystkie darmowe). Przelew natychmiastowy 5 zł.
  • Wszystkie bankomaty w Polsce: 0 zł.
  • Wszystkie wpłatomaty Euronetu: 0 zł.
  • Darmowe terminale płatnicze First Data S.A. (Instalacja i aktywacja: 0 zł, opłata miesięczna: 0 zł, prowizja od transakcji 0 zł - Przez 12 miesięcy, do 100 tys. obrotu, do 3 terminali - w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Jeśli mamy terminal to też można zmienić na warunkach promocyjnych.
  • Obsługa nowoczesnych form płatności internetowych i mobilnych (Google Pay, Apple Pay).
  • Dodatkowe promocje: 1000 zł na reklamę w Google, różne zwroty rat kredytu, premie itp. (nie opisuję szczegółowo, bo pewnie za chwilę będą inne).
  • Poniżej link do strony banku, ze szczegółami oferty i wnioskami:

Moi zdaniem to bardzo dużo i za darmo. Patrząc na coraz to nowsze rozwiązania pojawiające się w ofercie jest to bardzo dobrze rozwijający się bank. Nie mniej jednak zawsze znajdą się niezadowoleni, jak to bywa w przypadku każdego banku.

Kredyt firmowy - BIZnest Kredyt dla firm

Obecnie bank bardzo stawia na kredyty firmowe. Można uzyskać kredyt nawet do ponad pół miliona złotych na dofinansowanie swojej firmy. Oczywiście im większa kwota tym wymaga większej wiarygodności kredytowej. Zaletą ich kredytu dla firm jest też łatwość wnioskowania. Szybko możemy się przekonać czy nasza firma dostanie kredyt i na jakich warunkach. Nie trzeba nigdzie chodzić. Bank na swojej stronie chwali się, że decycja kredytowa jest w 5 min, a pieniądze na koncie w 24 godziny, kredyt jest bez zabezpieczeń i poręczycieli, a formalności ograniczone są do minimum. Ma być rzekomo prosty w pozyskaniu jak zwykły kredyt gotówkowy.

W celu uzyskania informacji, czy dostaniemy kredyt i na jakich warunkach trzeba wypełnić formularz kontaktowy na stronie banku - zadzwonią i przygotują nam ofertę. Warto też zaznaczyć, że otrzymana oferta do niczego nas nie zobowiązuje. Równie dobrze możemy użyć jej do negocjacji z innym bankiem, w celu obniżenia ceny powołując się na tańszą ofertę z Nest Banku. Poniżej zamieszczam link do strony banku, gdzie znajduje się ten formularz kontaktowy.

Screeny: system banku i wniosek

Cechy oferty BIZnest kredyt dla firm
bankowość internetowa

TOiP dla klientów indywidualnych .pdf

Jak zwykle zachęcam Was do wyrażania własnych spostrzeżeń i opinii w komentarzach.

Powrót do góry:
Jesteś tu:
AntyhaczykNajlepsze Banki[ Opinie ] ✅ Nest Bank [Opinie] Czy to bezpieczny bank? Konta Lokaty Opłaty Warunki Kredyty. Nowa recenzja

Opinie na forum oraz Wasze pytania o warunki, opłaty, promocje itp:
176 komentarzy

Proszę nie przedstawiać się jako nazwy domen / portali. Zanim wyślesz komentarz przeczytaj co napisałeś. Można publikować komentarze jako anonim, ale prosimy o przedstawianie się chociaż imeniem - ułatwia to komunikację.
Komentarze są wyłącznie prywatnymi opiniami internautów. Nie są one weryfikowane. Administaor nie ponosi odpowiedzialności za opinie i komenatrze czytelników. Treści niezgodne z prawem i zasadmi moralnymi, obraźliwe oraz komenatrze ze słowem kluczowym zamiast nazwy nie będą publikowane. Będziemy szczególnie wdzięczni za opinie klientów banków i innych instytucji.

  1. Mam te konto przeniesione ze Smarta jeszcze i nie narzekam. Przede wszystkim, co dla mnie jest najważniejsze, że jest darmowe i bez warunków typu płacenie kartą i wpływy. Jak na razie nic się nie wydarzyło, co by mnie mogło zniechęcić do tego banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze i najkorzystniejsze konto firmowe na rynku. Chyba jedyne naprawdę darmowe wśród kont firmowych.

      Usuń
    2. Korzystam od kilku lat i nie ma żadnych zastrzeżeń. Dla porównania o moim poprzednim banku mógłbym chyba elaborat napisać.

      Usuń
  2. Mam tam konto prawie od początku powstania Nest Banku i jest ok. Co najważniejsze darmowe bez warunków, tak samo karta bez konieczności aktywnego używania jej. Niektórym może brakować jakichś wodotrysków systemowych i nowinek, bo oni mają bardzo prosty system, ale ja właśnie lubię jak jest prosto i przejrzyście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po kilku miesiącach na razie jestem bardzo zadowolona, konto i karta darmowe, bez kombinowania i warunków. Wszystko działa jak trzeba. System jest prosty i intuicyjny. Na infolinii błyskawicznie da się dodzwonić. Byle nie osiedli na lurach i dalej tak było.

    OdpowiedzUsuń
  4. Największą zaletą konta, to brak praktycznie jakichkolwiek opłat. Jedyną rzeczą na minus, jest długi (bardzo długi) czas obiegu pieniędzy podczas przelewów. Przelewy przychodzące jak i wychodzące, zanim zostaną zaksięgowane, trwa to co najmniej 3 dni (bywa i dłużej). Wypłaty z bankomatów również - czas księgowania ok. 3 dni.

    OdpowiedzUsuń
  5. @Anonimowy, jeśli robisz przelew w piątek późnym popołudniem lub wieczorem, to oczywiście trwa to do poniedziałku, bo banki w weekendy i święta nie księgują. Przecież wychodzące w godzinach pracy banków są księgowane natychmiast. Przy przychodzących też nie zauważyłem w tygodniu żeby to trwało aż 3 dni. Zwykle na drugi dzień są. To też zależy od banku z jakiego wyszedł przelew, ale chyba teraz muszą być szybko, bo takie są przepisy. Co do transakcji kartą to od razu przecież pojawia się automatycznie pomniejszenie salda dostępnych środków. Jedynie sam opis transakcji pojawia się w historii rzeczywiście później, ale tu dochodzi jeszcze kolejny podmiot obsługujący kartę. We wszystkich bankach tak jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Getin Banku jak np. zapłacisz pay pasem, to natychmiast jest to widoczne np. w bankowości mobilnej np. gdzie płaciłeś i ile, tyle że w specjalnym polu niezaksięgowane. A zaksięgowanie standardowo trwa 2-3 dni.

      Usuń
    2. Zgadzam się. Jedyne co trochę irytuje to właśnie późny opis transakcji w historii. U innych widziałam, np. w Pekao w aplikacji jest praktycznie od razu po wykonaniu operacji. Jednak taki szczegół nie zmienia mojego pozytywnego zdania na temat tego banku, jestem zadowolona.

      Usuń
  6. Dzięki za obszerną recenzję. Od jakiegoś czasu się rozglądałem za kontem i chyba wybiorę Nest.

    OdpowiedzUsuń
  7. Konto firmowe ma takie same warunki jak osobiste i to jest fajne, bo to chyba jedyny bank, gdzie można mieć realnie darmowe konto firmowe bez warunków. Jeszcze w Volkswagen Banku jest podobne, ale tam są jakieś dziwne prowizje i warunki dotyczące wypłat z bankomatów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny bank, naprawdę darmowy (chyba jedyny) i bardzo prosty w obsłudze. Jak wykonuje głównie klasyczne operacje bankowe to powinien być bardzo zadowolony. W każdym razie ja jak na razie jestem zadowolona. Wcześniej miałam "darmowe" konto gdzie mnie za wszystko kasowali. Dzisiaj można zmieniać banki jak rękawiczki, jak coś nam nie podpasuje, a ludzie jak założą w jednym, tak trzymają przez pół życia i płacą cały czas prowizje, a można za darmo? Można...

    OdpowiedzUsuń
  9. Poważny minus to brak możliwości obsługi walutowej w kasach Banku, poza tym po kilku miesiącach jako klient Nest Banku jestem bardzo zadowolony. No i jeszcze drugi minus - jak na razie brak karty kredytowej, także jak na razie dla mnie przeniesienie kompletne finansów do tego banku jest niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiś kredyt online mają za to. Może karty kredytowe też wprowadzą. Co ciekawe zwykła kartą debetową (bankomatową) można przez Internet płacić jak kredytową, o ile są środki oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to płacenie przez internet kartą debetową to jakaś niespodzianka?

      Usuń
  11. Ja nie mam zaufania do takich banków, uważam że to ryzykowne podejście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Paulinka w temacie o bankach zagrożonych upadłością napisałaś, że największe zaufanie masz do Deutsche Banku, który w zasadzie stoi na progu bankructwa. No to chyba stabilny finansowo Nest jest zdecydowanie mniej ryzykowny. Właśnie wielkie molochy często są umoczone w różne niespłacane kredyty np. frankowe itp. i mają problemy z płynnością finansową. Także warto pomyśleć zanim coś się napisze i sprawdzić w jakiej kondycji finansowej jest dany bank.

      Usuń
  12. Niedawno założyłem konto w Nestbanku. Poszło sprawnie i bezproblemowo. Potwierdzenie założenia konta Freemium trwało dłużej. Dzięki za polecenie tego konta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest w porządku. U mnie kilka osób z rodziny i znajomych też sobie założyło. Na pewno lepsze od Freemium. T-Mobile UB od swojego powstania ileś razy już zmieniał warunki, a Nest trzyma jeszcze od czasów Smarta cały czas te same przejrzyste zasady - brak opłat i warunków.

      Usuń
  13. Mam konto indywidualne od marca i brak jakichkolwiek problemów z używaniem poza jednym problemem. Ustanowieniem pełnomocnika (żony) do konta. Ma ona tylko konto firmowe (oczywiście w innym banku) i Nest Bank nie chce za nic przyjąć potwierdzenia danych żony. Po za tym polecam konto w Nest Banku. Warto mieć u nich konto.

    OdpowiedzUsuń
  14. Od trzech miesięcy działa bez problemów. Przelewy na konto walutowe całkowicie darmowe. Wypłaty z bankomatów konta walutowego w EUR darmowe, przynajmniej w Europie. Warto. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walutowego nie mam to się nie wypowiem, ale co do bezproblemowego działania to mam tam konto ror (osobiste) prawie od początku i w ogóle nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek były jakieś problemy.

      Usuń
    2. Jemu raczej chodziło o to, że ma tam konto od 3 miesięcy i nie było żadnych problemów. Nest jest moim zdaniem bardzo w porządku. Bez kombinowania jak w innych bankach. No i jakoś się da zaoferować darmowe konto bez warunków.

      Usuń
  15. Mam konto w tym banku od kilku lat (jeszcze jak był Bank Smartem). Jedyne problemy u nich, to problem z aplikacją internetową. Kilka razy mi się zdarzyły jakieś nieprzewidywalne sytuacje jak np. Null podczas przelewów wewnętrznych. Trzyma mnie przy nich to, że nie zmienili od początku warunków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Systemy bankowe są chyba tak zaprojektowane, że jak jakiś błąd systemu się pojawi, to przelew się nie zapisze. W każdym banku się takie rzeczy zdarzają. Wystarczy czasem, że internet Ci coś przerywa. Też mam konto jeszcze z czasów Smarta i bardzo sobie cenię, że trzymają się zasad ustalonych od początku i konto oraz karta są darmowe bez warunków. Inne banki tak niestety nie robią, bo dają niby darmowe, a potem zaraz wprowadzają opłaty po krótkim czasie.

      Usuń
    2. Nie ma aktualnie lepszego(tańszego) konta na rynku zarówno osobistego jak i firmowego. Jeżeli chcesz szybciej to alior, ale tam się płaci, choć przy ostatnich problemach alioru zastanawiam się czy go nie zlikwidować i całkowicie się do Nesta nie przenieść, na dzień dzisiejszy w Nescie brakuje mi tylko wielowalutowości karty i możliwpości dopięcia pod jedną kartę konta walutowego.

      Usuń
  16. Fajny Bank. Szybko można założyć no i jest bezpłatne.

    OdpowiedzUsuń
  17. A czy warto wziąć kredyt w tym banku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają tam coraz szerszą ofertę kredytową i dopasowaną, ale jak to wygląda w praktycy Ci nie powiem, bo nie brałem.

      Usuń
    2. Nie warto, koszt prowadzenia konta kredytowego to 205 złotych.

      Usuń
    3. Masz na myśli limit odnawialny?

      Usuń
  18. Bardzo mi się ten bank podoba, zero opłat, nie trzeba myśleć ile się kartą wydało w miesiącu, czy był wpływ, czy nie itp. Można mieć też jako dodatkowe darmowe konto. Ja na początku tak założyłam, ale teraz całkiem się przeniosłam już z ING i jest to już obecnie moje główne konto. Nie miałam też dotychczas żadnych problemów. Także jak na razie mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie można ustawić powiadomień SMS, ani też powiadomień PUSH o transakcjach wychodzących - jest to dość istotny składnik bezpieczeństwa, obecny w innych bankach od lat. Wg mnie brak tej opcji dyskwalifikuje ten bank.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, to taka usługa powiadomień SMS we wszystkich bankach jest płatna. Często też jest podzielona na pakiety odpłatne z ograniczoną liczbą smsów, a Nest nastawiony jest na w pełni darmowe konto. Taka usługa jest płatna we wszystkich bankach pewnie dlatego, że trzeba płacić operatorom komórkowym. Mam konta w wielu bankach, ale nigdy jej nie używałam, bo cenię sobie brak opłat. No, ale każdy ma swoje preferencje.

      Usuń
    2. Bzdura. W większości banków jest to bezpłatne. Sam mam w mBanku, siostra w ING i chyba wiem, że za to nie płacę! To jest bardzo istotne w dzisiejszych czasach. No ale marketingowcy nesta (Karolina) wiedzą lepiej...

      Usuń
    3. Nie sądzę, że to marketingowcy Nesta. W wielu bankach są rzeczywiście płatne. Ja tam Nesta lubię, a Ty możesz sobie lubić mBank, czy ING - miałem oba i z obu się wyniosłem ze względu właśnie na opłaty, ciągłe zmienianie warunków itp. Nie pamiętam już czy powiadomienia były w nich płatne, czy nie, bo nie używam, bo po co, to w praktyce nic i tak nie dałoby.

      Usuń
  20. W końcu bank, w którym konto jest rzeczywiście darmowe, bez kombinowania i kruczków. Proste zasady, przejrzysta tabela opłat i prowizji, to mi się podoba. Dzięki za recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny bank, proste konto bez kombinowania warunków i opłat. Mam je już długo i jeszcze nie zapłaciłam ani grosza za cokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
  22. Michał Nowak16 lipca 2018 14:22

    Czy to prawda o tych dziwnych saldach ujemnych i znikających środkach? Ludzie piszą także, że bank ma problem z obsługą - blokują na przykład dostęp do konta jeśli ktoś zapomni odpowiedzi weryfikującej... Tak piszą na necie, a ja się zastanawiam nad otwarciem tam konta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam mam konto z czasów jeszcze jak to był Bank Smart. Nigdy nic takiego nie zauważyłam. Czytałam o tej historii z saldami. Coś tam było na samym początku jak powstał i przenosili konta ze Smarta. To był jakiś problem informatyczny i z tego co wiem zaraz go poprawili. U mnie się nic nie działo.

      Co do blokowania kont to kiedyś 3 razy źle wpisałam hasło, ale po telefonie na infolinii mi od razu odblokowali bez problemów. Z tego co wiem tak jest w każdym banku. Z odpowiedziami weryfikującymi to nie wiem o co chodzi? Chyba, że o pytanie o nazwisko panieńskie matki, albo własną datę urodzenia. No to jak tego się nie wie to powinno od razu wzbudzić podejrzenia pracownika banku. To ogólnie wszystko jest dla Twojego bezpieczeństwa.

      Zakładaj bez obaw. Serio mam te konto od samego początku, bo mnie przenieśli ze Smart i nie miałam jeszcze żadnych problemów.

      Usuń
    2. Też nigdy nie miałem żadnych tego typu problemów. W ogóle żadnych problemów jak na razie z tym bankiem nie miałem.

      Usuń
  23. To nie jest bank dla osób niepełnosprawnych. Teść nie słyszy, nosi dwa aparaty słuchowe, po jednym na ucho i nic nie może załatwić, ponieważ musi dzwonić. W placówce kolejny żart, czekamy na odblokowanie dostępu do bankowości internetowej już 12 dni i nic. Żenada nie bank. Brakuje mi już słów. Ten bank to porażka. Teść błędnie wpisywał hasło do bankowości internetowej, przez co zablokował dostęp internetowy. Obecnie Teść nosi dwa aparaty słuchowe, po jednym w każdym uchu. Nie może więc rozmawiać przez telefon. Pojechaliśmy z nim do oddziału, aby odblokowano mu dostęp do bankowości internetowej. Było to 12 dni temu. Jednocześnie Teść napisał i złożył w banku pełnomocnictwo dla Męża, co również do dziś nie zostało uwzględnione. Bank nie dla osób niepełnosprawnych, a już szczególnie nie dla osób niedosłyszących lub niesłyszących. Drugi raz 83 letniego Teścia, który ledwo chodzi do tego banku nie będziemy zabierać, a jeżeli już to tylko po to, aby zlikwidować to chore konto! Nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blokada po kilkukrotnym wpisaniu nieprawidłowego hasła jest w każdym banku dla bezpieczeństwa. Ja raz też wpisałam kilka razy, ale po telefonie mi w momencie odblokowali po kilku pytaniach weryfikujących moją tożsamość.

      Pana sytuacja jest dość specyficzna. Rozumiem, że Teść nie może zadzwonić, bo nie słyszy, więc infolinia odpada, gdzie się to zawsze załatwia. Z kolei oddział rozumiem, że dał ciała i nie załatwili tego. Tylko z drugiej strony pracownik banku nie może, ani chyba nawet nie ma prawa poznać hasła do konta klienta, a przy blokadach chyba trzeba zmienić hasło samodzielnie. Także pewnie wszędzie by były problemy. Nawet nie wiem co w takim przypadku osoby niesłyszącej powinno się zrobić.

      Usuń
    2. "Teść napisał i złożył w banku pełnomocnictwo dla Męża" - ciekawe ;-)

      Usuń
    3. Zauważyłeś kto pisze?
      Problemy ze zrozumieniem czytelnej informacji czy ktoś w domu chory?
      Wyluzuj, Mietek.

      Usuń
  24. Czy bez wahania założyliby Państwo w Nest Banku konto oszczędnościowe/lokatę np. na 12 miesięcy aby ulokować swoje oszczędności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cały czas korzystam z konta oszczędnościowego i lokat. Mam jeszcze te konto oszczędnościowe z czasów Smarta sprzed 3 lat.

      Usuń
    2. Nest ma bardzo dobre lokaty dla nowych środków. Ja przerzucam sobie między bankami raz w Neście daje lokatę na nowe środki, a jak się skończy to w Idei też na nowe środki. Jak się skończy w Idei to z powrotem do Nesta i znowu są to nowe środki.

      Usuń
  25. Otwarcie konta Nest wcale nie jest takie wygodne i łatwe.
    Wybrałem opcję przelewu aktywacyjnego za 1zł, ale lista banków dostępnych jest krótka i mojego banku tam nie ma. Więc odpada.
    Kurier 7 dni to za długo. Dzwonię do oddziału (mam do najbliższego 40 km) i miła wprawdzie pani mówi, że tak, można podjechać, ale za 4 dni, bo teraz system muli i teraz i tak nic z tego nie będzie, nie będę mógł założyć w oddziale, więc szkoda mojej drogi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kurier był w 3 dni robocze. No w weekendy nie jeżdżą. Oni ograniczyli liczbę tych banków, z których można zrobić przelew aktywacyjny online ze względu na zalecenia KNF. Ludzie za bardzo kombinowali i Komisja Nadzoru Finansowego zaleciła jakieś tam ograniczenia co do otwierania kont przelewem. Dlatego nie z każdego banku przelewem można założyć konto, ale kurier też jest ok. Ja nie miałem żadnych problemów, a warto, bo bank darmowy bez warunków jako jeden z bardzo niewielu. Większość banków w ogóle nie oferuje założenia konta przelewem. Można też teraz przez video rozmowę założyć w Nest - jest jako jedna z opcji w tym wniosku podanym w artykule. Do oddziałów to mi by się nie chciało jeździć, mimo że mam pod nosem 1,5 km. Jest ich ogólnie dużo.

      Usuń
  26. W koncie dla firm historia operacji, do której mamy dostęp to 30 dni. To jest kpina, wyciągi miesięczne nie przychodzą na maila co miesiąc w związku z czym jest problem gdy potrzebujemy coś sprawdzić w starszym księgowaniu. System ma częste przestoje. Jeśli chodzi o konto firmowe to nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie obraź się @Grzegorz, ale straszne głupoty wypisujesz. Przede wszystkim 30 dni, to jest historia dla wszystkich kont i transakcji razem. Wybierz konto firmowe i wtedy możesz zobaczyć dowolną historię z dowolnego zakresu dat. W każdym banku jest pełen wgląd w historię konta. Jakby tak było jak piszesz, to by było to rzeczywiście absurdalne, ale nie jest tak jak piszesz. Wyciągi są dostępne w systemie wyciągów, a na maila przychodzi tylko informacja, że pojawił się nowy wyciąg i można go obejrzeć. Korzystam z Nest Banku od bardzo dawna i nie zauważyłem żadnych przestojów. Zdarzają się prace konserwacyjne, ale zwykle w nocy i zawsze jest informacja, że takowe prace są planowane. Nie są też częstsze niż w innych bankach.

    OdpowiedzUsuń
  28. A co myślicie o koncie dla sp.z o o.???

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja mam tylko zwykłe firmowe i te jest ok, ale co do spółek to już niestety nie jestem w stanie nic powiedzieć. Nawet nie wiedziałem, że spółki z o.o. obsługują. Myślałem, że to tylko niektóre banki się tego łapią.

    OdpowiedzUsuń
  30. Po zmianie aplikacji i oprogramowania, zmieniło się znacząco. Alternatywa dla tych, co nie wiedzą co wybrać lub potrzebują podstawowe funkcje. Na pewno korzystnie w październiku 2018.

    OdpowiedzUsuń
  31. Znaczy się co? Podoba Ci się nowa aplikacja i nowy system? Bo trudno zrozumieć o czym piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  32. Założyłem konto na początku listopad,a więc nie wiem jak było. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony. Nieprawdą jest, że są problemy z założeniem konta. Aplikacja mogła by być lepsza, ale nie jest źle. Największe minusy to: brak Blika oraz brak powiadomień o transakcji kartą (przynajmniej w moim przypadku).

    OdpowiedzUsuń
  33. Dla mnie największą zaletą jest brak warunków i brak opłat, a to akurat ten bank ma jako chyba jedyny na rynku.

    Prosty przejrzysty system też mi odpowiada, aczkolwiek nie widziałem jeszcze tego nowego.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bank ma też "dodatkowy, niespotykany w innych bankach system bezpieczeństwa" ;) Strona jest tak brzydka i "obciachowa", że wstyd jest się logować jak ktoś patrzy z boku. Więc na stronę banku wchodzimy gdy nikt nie patrzy i nie podejrzy naszych danych logowania :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ha ha ha, @Anonimowy rzeczywiście twoje prywatne poczucie estetyki ma niewątpliwie kluczowe znaczenie w ocenie jakości usług i stabilności banku.

    Mnie się ich strona i system podoba akurat. Według mnie jest prosto i estetycznie, taka jak powinno. Z tego co widzę to jednak sporo banków idzie w kierunku prostoty. Rozumiem, że Ty lubisz animowane przepchane grafikami strony, które się wolno ładują i zamulają. No w niektórych bankach takie są. Cóż wygląd to zawsze rzecz gustu.

    OdpowiedzUsuń
  36. To miał być w pewnym sensie żart. Tak czy inaczej mnie się tytułowy Antek raczej nie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nawiązując do posta Pani Katarzyny Kocięckiej, zastanawiam się nad założeniem konta oraz konta oszczędnościowego lub lokaty dla moich oszczędności na okres np. 12 miesięcy. Patrząc na oprocentowanie konta i lokat oferta Nest Banku jest bardzo kusząca w porównaniu z innymi molochami-bankami. Na myśl przychodzi mi lokatowa piramida finansowa. Wiem, że Nest Bank to nie parabank jak amber gold. Ale mam wątpliwości. Wiem, że w pogotowiu jest BFG. Czy moje obawy są uzasadnione?

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie, są. To stary bank działający od wielu lat na rynku. Tylko marka - nazwa jest w miarę nowa, bo powstała po połączeniu dwóch innych: Banku Smart (który był całkowicie internetowy i zdobył bardzo dużą popularność) oraz BizBanku. Jest oczywiście objęty ochroną BFG. Także nie ma powodów do obaw.

    Mało tego, na pewno jest w lepszej kondycji niż na przykład Getin, czy Idea Bank, BOŚ oraz wiele innych znanych banków.

    OdpowiedzUsuń
  39. Nowa aplikacja mobilna nie działa jak włączę data 4G tylko przez WiFi, a tak bank ok.

    OdpowiedzUsuń
  40. Może dlatego, że dopiero co system zmieniali. Zgłoś to, bo może nie działać tylko na twoim telefonie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja z kolei założyłam konto grudniu w tzw. nowym systemie logowania i mam problemy z płaceniem w wielu sklepach on line, przekierowuje mnie na starą stronę logowania, gdzie oczywiście się nie zaloguję.

    OdpowiedzUsuń
  42. A czemu nie płacisz przez neta kartą bankomatową - VISA, szybko i wygodnie, bezproblemowo. Jest zabezpieczona dodatkowym kodem sms przy traskacjach przez Internet. Także ja zawsze do płatności online używam karty.

    W zeszłym tygodniu przenosili cały system. Ze strony informatyczne to nie jest proste. Pewnie te przekierowania poprawią.

    OdpowiedzUsuń
  43. Gdzie tu rewolucja? Powstał kolejny zaśmiecony program bankowości internetowej. Koniec z czystą bankowością. Uwag jest dużo. Fajerwerki zakupowe w bankowości internetowej to jakaś chora pomyłka. Program rozrósł się dwukrotnie. W ogóle nie przetestowano funkcjonalności. Wszystko trzeba klikać dwa razy więcej. Usunięto przelewy własne z bankowości osobistej na firmową i na odwrót z bankowości firmowej na osobistą. Sądzę że za chwilę wprowadzą opłaty. Cały system trąci mBankiem – wiadomo te samo towarzystwo go wprowadza. Brak możliwości założenia kont walutowych w bankowości firmowej. W bankowości osobistej kontakty zniknęły – zmigrowano je do bankowości firmowej. Nie ma już wspólnej jednej listy odbiorców. Trzeba wklepywać podwójnie. Na składane reklamacje nie odpowiadają.
    No i życzyłbym sobie prostej bankowości bez saszetek i wodotrysków. Bank ma działać szybko sprawnie i bezpiecznie bez żadnych dodatkowych wyszukiwarek zakupów hoteli wydarzeń i dotacji.
    Na koniec pytanie. Robicie program bankowy dla użytkowników banku czy program dla programistów - informatyków? Odlepcie te wszystkie nakładki od banku.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale to pytanie do nich czy do nas? My nie jesteśmy związani z tym bankiem. To tylko recenzja.

    Rzeczywiście ja też nie lubię wodotrysków i wolałam stary prosty system. Widziałam też wiele opinii w sieci, które mnie dziwiły jak ludzie narzekają na ten prosty system, że nie ma tam jakichś dziwnych funkcji. To im zrobili.

    Trochę za dużo inwestują w reklamy - niezmienne 0 zł bezwarunkowe, żeby zaraz opłaty wprowadzać. To by się ludzie wściekli i pozamykali konta. Aczkolwiek zmiany w Nest Benku też mi się nie podobają. Wolę banalny prosty system.

    OdpowiedzUsuń
  45. Recenzja jest super i właśnie ja uważam, że to konto jest jak najbardziej bezpieczne i możliwe, że nawet jest jednym z najlepszych z tych darmowych.

    OdpowiedzUsuń
  46. Nowy system obsługi konta osobistego bankowości internetowej jest do bani po całości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia przyzwyczajenia. Na początku też mi się nie podobało, ale z biegiem czasu zaczynam zauważać dużo plusów w nowym portalu.

      Usuń
  47. Przyzwyczaisz się. Mnie się też na początku nie podobał. Teraz już przyzwyczaiłam. Stary może był banalny, ale bardzo przyjemny i prosty w obsłudze. Szkoda, że Nest idzie w tym samym kierunku co inne banki. Widocznie ludzie jednak lubią wodotryski i dodatkowe funkcje. Ja wolę prostotę.

    OdpowiedzUsuń
  48. Moje doświadczenie z Nestbankiem jest negatywne. Próba założenia przez żonę konta na poziomie wniosku odpadła przez złośliwość pracownicy banku wypełniającej wniosek. Jeżeli tak to wygląda w tym banku, że robią łaskę, to nie polecam go nikomu, bo dalsza współpraca może wyglądać fatalnie.

    OdpowiedzUsuń
  49. Przecież wniosek najlepiej samemu złożyć online. Ja kontaktowałam się z tym bankiem kilka razy, ale zawsze byli bardzo mili i ogólnie we wszystkich bankach są mili, muszą i za to odpowiadają, to zwykle ludzie dzwoniący różne akcje odstawiają.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jestem mega zadowolony. Zakładałem konto osobiste jeszcze za czasów Smart przez kuriera przenosząc się z WBK (mega opłaty za konto osobiste i oszczędnościowe). Następnie już online założyłem oszczędnościówkę. Do tej pory, a będąc już 3 lata nie zapłaciłem jeszcze ani złotówki za nic. Jedyny minus to, że niestety nie można założyć profilu zaufanego epuap. Ale to logiczne w banku, w którym można założyć konto przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  51. Jeśli chciałbym dostawać powiadomienia na telefon, że przyszły pieniążki (to będą pobierać jakiś zalążek gotówki za powiadomienie) na tą chwilę mam, że informacje wpływają e-mail, ale chciałbym żeby przychodziły na telefon, proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz internet w telefonie, to sobie zainstaluj program pocztowy, taki żeby wysyłał powiadomienia jak email z banku przyjdzie i już ;).

      Usuń
  52. @Honda ja nie korzystam z powiadomień SMS, więc nie wiem jak tu z tym jest dokładnie. Wiem tylko, że w większości banków takie sms z powiadomieniami podzielone są na pakiety o różnej ilość i za niego płacisz. To się chyba bardziej opłaca niż pojedyncze opłaty, ale nie wiem dokładnie i nie mam pojęcia jak jest w tym banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie wiesz, to po co zabierasz tu "głos"

      Usuń
  53. @Honda, @Aga w Nest też są takie pakiety po 20 i 50 bodajże. Nie pamiętam, bo nie korzystam. Potem poza pakietem też jest jakaś groszowa opłata, ale to różnica jest w groszach. Pytanie ile będziesz tych powiadomień dostawał? Jak dużo to warto kupić pakiet, to też są bardzo małe pieniądze - tam 3 i 6 zł bodajże. Jak kilka sztuk na miesiąc to nie ma sensu, bo cię to będzie parę groszy poza pakietem.

    OdpowiedzUsuń
  54. Diabeł tkwi w szczegółach.... problemy zaczynają się np. w momencie pożyczki na działalność. Uwaga! Bank daje kredyt na rzekomo niskim oprocentowaniu rzędu 4,5% (ja tak brałem), ale do konta kredytowego doliczana jest opłata miesięczna 150 zł było, nagle bez uprzedzenia bez jakiejkolwiek umowy, aneksu, powiadomienia zrobiło się 185 złotych. Nagle może się okazać, że to 300 zł, 400 zł itd. I rzeczywiste oprocentowanie wyjdzie klientowi bokiem, bo będzie wynosiło (obecnie w moim przypadku 6,5%) X% taki jak się bankowi zachce. Następny kruczek: możesz spłacić wcześniej, ale obowiązuje prowizja 3%, tyle że tej prowizji już od działalności nie odliczysz, bo bank nigdzie w zestawieniach tego nie ma zamiaru wykazywać reklamacje? Groch o ścianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy uznali reklamację? Mam to samo, jakaś z dupy opłata, a mam harmonogram spłaty i konkretną kwotę, na która składają się poszczególne opłaty.

      Usuń
  55. No proszę Cię, pierwszy raz brałeś kredyt? Tak jest w każdym banku. W reklamie jest oprocentowanie - odsetki, a do tego dochodzą opłaty. Trzeba dokładnie przeczytać tabelę opłat i prowizji oraz warunki kredytu. Jak nie czytałeś, to potem nie opowiadaj, że bank sobie ustala % jaki sobie zechce, bo to wszystko jest uregulowane prawnie i żaden bank nie zrobi nic inaczej niż ma w tabeli opłat i prowizji, czy w umowie. Banki są intensywnie obserwowane przez UOKiK i inne instytucje. Wystarczy jakiś błąd prawników układających regulaminy i dany bank takie coś kosztuje miliony złotych kary. To zwykle raczej ludzie nie czytają dokumentów i tyle. 4% na lokacie dla nowych klientów dają, a kredyt by był na 4,5%? Nie ma takich kredytów, to tylko odsetki w reklamach. Na RRSO i opłaty patrz.

    OdpowiedzUsuń
  56. Według mnie to jest w porządku bank, nie mam wprawdzie kredytu na firmę, tylko konta zwykłe i oszczędnościowe, no i kartę i jeszcze nigdy nie zapłaciłem nawet złotówki opłaty. Nie muszę też nic robić żeby tak było. Dla mnie to jest ok. Teraz chyba nowi klienci jeszcze mają czasem jakieś promocje, że za aktywność premie dostają.

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy jest możliwość założenia konta wspólnego?

    OdpowiedzUsuń
  58. W sensie, że nie osoba upoważniona tylko współwłaściciel? Na pewno. Kiedyś w tym formularzu z wnioskiem, do którego prowadzą linki w powyższym artykule na początku się wybierało sposób zawarcia umowy i żeby założyć konto wspólne trzeba było wybrać w tym wniosku zawarcie umowy za pomocą kuriera lub w oddziale, a nie przelew weryfikacyjny (z resztą ten z kilku banków tylko akceptują). Po wybraniu kuriera lub oddziału pojawiała się opcja - konto wspólne (2 osoby). Teraz tego nie widzę i chyba jest tak jak w BGŻ, że trzeba najpierw założyć konto na siebie, a potem dopiero można dodać drugą osobę.

    Tylko jak będziesz mieć konto wspólne i np. będziesz chcieć założyć lokatę online w innym banku, czy konto w innym banku przelewem, to nie założysz online ze wspólnego.

    OdpowiedzUsuń
  59. Można założyć konto wspólne bez najmniejszego problemu i bez łażenia do banku. @Puttek ten formularz z wnioskiem o konto wspólne dalej jest dostępny TUTAJ na stronie banku - klikasz załóż konto, wybierasz kuriera lub wizytę w oddziale i w drugim kroku wybierasz konto wspólne.

    OdpowiedzUsuń
  60. Popieprzony bank z tym logowaniem znaki sraki i w końcu sam nie mogę wejść.... jedyny w swoim rodzaju.

    OdpowiedzUsuń
  61. :), spokojnie. To dla twojego bezpieczeństwa ;) Hasło musi zawierać:
    przynajmniej po jednej: cyfrze, literze małej, literze dużej i zank specjalny (te co są z shiftem na cyferkach na klawiaturze) - !, &, $, #, itp. To jest tam przecież prosto wyjaśnione. Pewnie zablokowałeś dostęp po 3 próbach logowania, zadzwoń to Ci odblokują.

    OdpowiedzUsuń
  62. Skusiłem się na ich reklamy. Założyłem dwa konta. Firmowe i osobiste. Z zalet to rzeczywiście konta są bezpłatne. SMS'y przychodzą szybko i nic nie kosztują. Miła obsługa. Z wad - takich poważnych to makabryczna internetowa. Działa powoli, nie odświeża stanu rachunków. Tragedia.

    OdpowiedzUsuń
  63. Mnie osobiście się podobał też bardziej stary prosty system, ale no nie przesadzajmy. Nie zauważyłam żeby sam system działał powoli. Stany rachunki się odświeżają po chwili, mam konta w 5 bankach i w każdym jakiś moment to trwa. Niedługi, ale zawsze. Nie uważam tego za problem. Jak robisz płatność kartą, to masz blokadę i saldo rachunku się nie zmienia do czasu zaksięgowania, ale za to zmienia się saldo dostępnych środków. Na początku nowy system mnie denerwował, ale już się przyzwyczaiłam. Na stary z kolei się znaleźli też narzekający, że taki prosty i mało funkcji, to im zrobili taki mbankowy. Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.

    OdpowiedzUsuń
  64. Próbowałem założyć rachunek firmowy - Spółka z o.o. To co tam jest to tzw. "zakładania rachunku przez internet" w ogóle nie jest przygotowane na to co Sąd może wpisać do KRS. Ogólnie opinia okropna wpisuj 100x tę samą informację, tylko po to żeby za 101 strona przestałą działać. Szczerze, to jeżeli jeszcze nie mam tam rachunku, a tak to działa, to wolę tam rachunku nigdy nie mieć. FM, Biz czy Nest - róbcie jeszcze 100 następnych razy rebranding i tam na samym końcu wychodzi jaki to kibel, a nie bank.

    OdpowiedzUsuń
  65. Oni chyba dopiero niedawno udostępnili te firmowe BizNest konto dla spółek. W ogóle tylko niektóre banki umożliwiają założenie konta dla spółki.

    Ja mam te BIZnest konto dla firm i sobie chwale. Według mnie super i darmowe.

    OdpowiedzUsuń
  66. Jak dla mnie to jest bardzo dobre konto firmowe. Ja mam też konto walutowe w euro. Ogólnie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  67. Drodzy, Po bardzo długim procesie audytu zamknęliśmy w końcu sprawozdanie finansowe. Jak pamiętacie z wielu wcześniejszych komunikatów, planowaliśmy, iż w 2018 Nest Bank po raz pierwszy uzyska pozytywny wynik finansowy. Niestety po zakończeniu prac audytowych, zrewidowaniu dosłownie każdego elementu naszego bilansu oraz rachunku zysków i strat wiemy już, że wynik finansowy w 2018 nie był pozytywny. Główne przyczyny gorszego wyniku to: wyższa szkodowość zbudowanego portfela kredytowego, niższe odzyski w procesach windykacji od tych zakładanych w planie oraz niższe stopy procentowe w Polsce. Można dużo pisać o czynnikach wpływających na odchylenie od planu: zachowaniu kanałów sprzedaży oraz segmentów klientów, którym udzielamy kredytów (wpływ na szkodowość), wycofaniu bankowego tytułu egzekucyjnego (wpływ na odzyski), sytuacji gospodarczej oraz decyzjach Rady Polityki Pieniężnej (wpływ na wysokość stóp procentowych). Niemniej prawda jest taka, że nie „dowieźliśmy” wyniku.

    OdpowiedzUsuń
  68. Nie wiem skąd to wyciek, ale co z tego, że gorszy wynik mieli? On jest w dobrej kondycji. Przy tak niski stopach procentowych banki nie mają lekko. Do tego duże składki na BFG. Zobacz co się dzieje na całym rynku Idea wykazała 2 mld straty za ubiegły rok, Getin co roku wykazuje olbrzymie straty. Kojarzysz Deutsche Bank - już go nie ma - wykupił go Santader. Także moim zdaniem Nest jest bardzo stabilny na tle konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
  69. Bank do celów prywatnych jest OK. Przeniosłem się z Santander, wcześniej, z który już przesadzał ze wszelkimi opłatami - pełne naciągactwo. Jedyny minus to brak BLIK z którego często korzystałem.

    OdpowiedzUsuń
  70. Mają niby wkrótce ten Blik też wprowadzić. Coraz popularniejsze staje się też Google Pay i Apple Pay.

    Co do Santandera, to mam tam jedno konto od niedawana, bo mi przenieśli z Deutsche Banku po połączeniu, ale nie mam do niego karty i zostawili je na warunkach jakie były w Deutsche Banku, ale rzeczywiście jak widziałam jakie tam są warunki i opłaty do konta z oferty Santandera to bym w życiu tam nie założyła.

    Nest jest ok i trzyma się ustalonych warunków, a w zasadzie ich braku. nie trzeba nić robić, żeby konto było za darmo i tak jest cały czas, co też się ceni, bo już widziałam jak to niejeden bank najpierw miał darmowe konta, a potem się zaczynało coraz więcej opłat z czasem, a tutaj tak nie ma, na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  71. Moim zdaniem, wszystkie banki w PL są żałosne, jeśli chodzi o ofertę i poziom obsługi, ale wynika to z tego, że Polacy tolerują sobie państwo banków. Nest nie jest tu wyjątkiem. Na początku, jako Smart, działał nieźle choć miał właściwie tylko najbardziej potrzebne usługi. Teraz to jakieś nieporozumienie (szczególnie po ostatnich zmianach software). Dodatkowo do szału doprowadzają tzw. konsultanci. Nie dość, że trzeba długo czekać na połączenie (co nie dziwi zważywszy liczbę problemów stwarzanych przez bank), to jeszcze poziom inteligencji tzw. konsultantów woła o pomstę do nieba. Każdy robi co lubi ... ja w każdym razie rozpoczynam ewakuację.

    OdpowiedzUsuń
  72. Mam tam konto jeszcze z czasów dawnego banku Smart i nie mogę się do niczego przyczepić. To jest jedyny bank, który utrzymał takie warunki jak na początku, czyli brak warunków żeby konto było darmowe. Znam trochę innych banków i wszędzie na początku dawali darmowe konto, a potem po pół roku wprowadzali opłaty za kartę lub prowadzenie, które z czasem jeszcze podnosili. Tylko Nest tak nie zrobił i za to ich cenię.

    OdpowiedzUsuń
  73. Moi państwo ... moja historia jest masakryczna..a więc...mam zajęcie od komornika na 940 zł. 28.06 bank zablokował mi 532 zł, a 04.07 619, a wiec dużo ponad to co chce komornik. Dzwoniłem na infolinię aby jak najszybciej te środki przekazali i resztę oddali, gdyż mają trzymać 7 dni kasę zanim przekażą, w razie zmiany kwoty zajęcia lub mojej reklamacji. Od tego czasu do dzisiaj bank zablokował mi tytułem tego samego zajęcia odpowiednio 30 zł w dniu 11.07, 20 zł w dniu 16.07 i 29,50 w dniu 19.07. Od dnia 11.07. codziennie składam reklamacje i ponaglenia do tego ich działu egzekucji, ale oni milczą. W poniedziałek 22.07 z rana składam zawiadomienie o zaborze czy nawet kradzieży środków przez bank, gdyż komornik tych środków dalej nie dostał od czerwca. Odradzam wszystkim ten bank ... ciągłe awarie, przerwy w bankowości elektronicznej i chroniczne blokowanie środków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem od 24.07.2019 nie mogę się doczekać decyzji.

      Usuń
    2. Bank powinien podać na czyje konto, tu akurat komornicze, wpłynęły pieniądze. A komornik powinien je zwrócić włącznie z poinformowaniem banku o odblokowaniu konta. Niestety trzeba dowiadywać się samemu poprzez kontakt z bankiem, który komornik pobierał pieniądze. Ostatnio były tam ataki hakerskie o czym bank poinformował, więc nie wiadomo kto te pieniądze pobrał, o ile w historii nie jest napisane kto te pieniądze pobrał. W wypadku takich ataków bank powinien zwrócić pieniądze.

      Usuń
    3. To kto Ci w końcu pobrał komornik, czy hakerzy ;). No za komornika bank nie odpowiada. Nie ma też chyba obowiązku informowania, który komornik zajął konto. Rozumiem, że masz ich kilku na głowie? Mam tam konto i nie kojarzę żadnej informacji o atakach hakerskich, a jedynie te standardowe ostrzeżenie, co w prawie każdym banku pokazują, żeby uważać i zwracać uwagę gdzie się logujesz i skąd, żeby Ci nie wyłudzili danych do logowania. Warto też używać maskowania hasła.

      Usuń
    4. Jaki masz tytuł przelewu w historii z tego pobrania?
      Możesz spróbować wyszukać w sieci nr konta tego komornika może jest podany gdzieś na jakiejś stronie. Kontaktowałeś się już z bankiem w tej sprawie? Pierwsze co się robi, to dzwoni na infolinię.

      Z tymi hakerami to raczej mało prawdopodobne. Bardziej bym "winowajcę" upatrywała w tym komorniku.

      Usuń
  74. Jak masz zajęcie komornicze, to chyba to jest uregulowane przepisami prawa - cała ta procedura. Także sam bank ma tu raczej niewiele do gadania. Musi przestrzegać przepisów. Masz problemy z komornikami i piszesz o chronicznym blokowaniu środków... korzystam z tego banku od bardzo dawna i nie spotkałem się jeszcze z żadną awarią.

    OdpowiedzUsuń
  75. Bank umożliwił swobodne zmienianie samodzielnie w bankowości internetowej limitów transakcji kartą - ilości transakcji i kwoty. Nie wiem czy jest jakieś maksimum, ale ustawiłem sobie bardzo duży limit dzienny i chyba ze 100 transakcji i przeszło. Także już chyba nikt nie będzie narzekał, że ma za mały limit i nie trzeba nawet dzwonić do nich żeby coś zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  76. Co to znaczy, że założyło je to samo towarzystwo co mbank? Ktoś tak napisał...

    OdpowiedzUsuń
  77. Nest powstał z połączenia BizBanku i Banku Smart - w powstawaniu tego drugiego (Banku Smart) brał udział ktoś tam z dawnych twórców mBanku. Nie pamiętam nazwiska, wiem tylko, że uczestniczył niby też wiele lat temu w tworzeniu mBanku. Jakie były jego role w tych bankach, to nie mam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  78. No, a premier był prezesem BZ WBK.

    OdpowiedzUsuń
  79. Mam od dłuższego czasu konto i polecam. Nie zapłaciłem jeszcze ani jednej prowizji, nie muszę mieć wpływów, kartą płacić, nic nie muszę, a i lokaty teraz nawet dobre mają dla posiadaczy konta osobistego. Nawet bardzo dobre jak na dzisiejsze standardy.

    OdpowiedzUsuń
  80. Ok. Wszystko co czytam, to mi się podoba lecz gdzie można dokonywać np. codziennych wpłat utargów i jakie są ewentualne koszty. Mam firmę w Warszawie i utargi gotówkowe.

    OdpowiedzUsuń
  81. We wszystkich wpłatomatach Euronet możesz wpłacać za damo ten utarg. Jest ich masę wszędzie, bo to chyba największa sieć bankomatów/wpłatomatów w Polsce. W tym co ja wpłacam, to 100 banknotów wchodzi jednorazowo.

    OdpowiedzUsuń
  82. Posiadam konto w Nest Banku od ponad dwóch lat, ale w związku z tym, że na co dzień przebywam za granica, do tej pory go nie używałem. Przy okazji wizyty w Polsce postanowiłem wpłacić tam "parę groszy" jak i założyć lokatę.
    Nie mogąc odnaleść danych do logowania się przez internet udałem się do placówki by odzyskać ośmiocyfrowy login. Po zweryfikowaniu mojej osoby przez pracownika placówki, pani rozpoczeła poszukiwania, które zakończyły się fiaskiem. Zapadła decyzja: "Musi pan dzwonić na infolinie". Pani użyczyla mi bankowy telefon i po przejściu pozytywnej weryfikacji przez telefon, nagle usłyszałem w słuchawce, że niestety nie dowiem się niczego, bo muszę kontaktować się z bankiem z nr-tel, który podałem przy zakładaniu konta!!! Zaznaczam ze dzwoniłem z bankowego telefonu bedąc dwukrotnie zweryfikowanym (przez panią w placówce - okazując dowód osobisty) i przez tel odpowiadając na wszystkie pytania. Wrócilem do domu i dzwonie z nr-u tel. który podałem przy zakładaniu. Po raz kolejny seria pytań i zostałem zweryfikowany pozytywnie, ale żebym otrzymał mój login to muszą do mnie wysłać wiadomość sms. Pani twierdzi, że wysłała, ja patrze w tel i nic. "Ale ja panu wysłałam" "Ale ja nic nie dostałem" i kilka podobnych wymian miedzy nami. Pani stwierdziła, ze w takim wypadku ona mi pomoc nie może i nic nie załatwie. (Sms nie przyszdł do dziś). Po tak "uprzejmym i pomocnym" serwisie karty bankomatowe pociąłem i nie chce mieć z nimi nic wspólnego. W poniedziałek idę założyć lokatę u konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
  83. Z tym telefonem to standardowa procedura bankowa - pracownik nie może Ci podać twojego loginu ani hasła do bankowości elektronicznej, czy telefonicznej, bo go nie ma prawa znać ani zobaczyć. To ze względów bezpieczeństwa. Może Ci tylko wysłać sms - system go sam wysyła. Jak nie doszedł, kobieta powinna Ci wysłać jeszcze raz, a ten telefon masz polski? Czy zagraniczny?

    Teraz wchodzi ta durna dyrktywa unijna i będzie jeszcze trudniej, bo banki muszą wporwadzić bardziej skomplikowane wieloetapowe procesy weryfikacji. To nie jest ich widzimisię, tylko mają taki prawny obowiązek z pozdrowieniami z UE. Rzekomo chodzi o większe bezpieczeństwo, a naprawdę pewnie chodzi o monitorowanie i gromadzenie danych - każdego urządzenia komputera IP, telefonu z którego korzystasz w celu operacji finansowych. Czyli inwigilacja finansowa, bo ta która jest im nie wystarcza.

    OdpowiedzUsuń
  84. Posiadam polski numer.

    OdpowiedzUsuń
  85. No ale to co SMS nie doszedł i zostawiłeś to? Może to jakieś kwestie roamingowe jak numer polski. Chyba, że dzwoniłeś też z Polski. Z jednej strony na pewno to wkurza, a z drugiej oni muszą dbać o bezpieczeństwo, żeby nikt nie mógł się pod Ciebie podszyć. Nie spotkałem się z sytuacją, że ktoś zapomniał / nie zapisał danych do logowania. Nie masz go gdzieś w mailach, na jakiejś umowie? Ustawiłeś sobie jakiś indywidualny login?
    W każdym razie w jakimś tam stopniu Cię rozumiem. Ja osobiście nigdy nie miałem żadnych problemów z tym bankiem, nigdy nie zapłaciłem żadnej prowizji i jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  86. @Anonimowy Nie gniewaj się, ale nie pamiętasz swojego loginu, karty bankomatowe pociąłeś? Trochę chyba jesteś zbyt nerwowy. Na pewno da się to załatwić, tylko na spokojnie. Napisz do nich wiadomość na maila, że dzwoniłeś na infolinię i nie dochodzi do Ciebie SMS z loginem, a zapomniałeś i nie możesz uzyskać dostępu do bankowości internetowej. Jeśli to jakiś problem techniczny, roamingowy, to konsultant na infolinii najwyżej może poinformować dział techniczny. Ja też nigdy nie miałem problemu, żeby mi coś nie doszło. Zawsze dochodzą smsy. Tylko też o wysłanie loginu nigdy nie prosiłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie na infolinii powiedzieli, że mam czekać 30 dni. W końcu jak zareagowali, wysłali mi odpowiedź... Pocztą Polską. To ma być bank internetowy? W XXI wieku? Państwowe banki zapewniają lepszą komunikację :(

      Usuń
    2. Jakbyś napisał wiadomość w bankowości internetowej albo mailem, to by Ci odpisali w ten sam sposób, a tak musieli Ci wysyłać Pocztą i dlatego tyle czekałeś.

      Usuń
    3. Sorki, ale nie trać czasu na obronę tej instytucji. Ja wysłałem mailem skan pisma. Dokładnie tak, jak wskazał mi jako najlepszą drogę człowiek na infolinii.

      Usuń
    4. Nie zamierzam. Zdziwiło mnie tylko, że Ci posłali pocztą tradycyjną, może to ze względu na charakter komunikacji - wspomniałeś o skanie jakiegoś pisma. W każdym razie zdecydowanie mogli odpisać na maila. Mi zawsze odpisują normalnie. Powiedz jeszcze, że za potwierdzeniem odbioru? Może taką procedurę mieliw kwestii określonych pism. Banki czasem przesadzają z formalizmem.

      Usuń
  87. Najlepszy bank, bo nie dość, że darmowy bez warunków to teraz wprowadzają dużo nowych promocji, żeby zachęcić do korzystania z karty, a nie zmuszać. Także w niczym nie odstają od banków z opłatami za kartę.

    OdpowiedzUsuń
  88. Nigdy nie miałem żadnego problemu z tym bankiem, czego nie mogę powiedzieć o moim poprzednim, czyli Aliorze, a dokładnie T-Mobile Usługi Bankowe, który jest częścią Aliora. Tam ze wszystkim był problem, zwykle jakiś informatyczny. Raz 3 dni wisiałem na infolinii. Chyba z 10 połączeń wykonałem do nich, żeby otworzyć głupie konto oszczędnościowe. Potem musiałem czekać 2 dni aż się aktywuje promocyjne oprocentowanie. Z resztą stacjonarnego Aliora też nie wspominam najlepiej, a w Nescie zero problemów i to mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  89. Dla mnie karta kredytowa nie była żadnym problemem, mam ją jeszcze od czasu SmartBanku.

    OdpowiedzUsuń
  90. Mam konto w tym banku od roku. Początkowo byłem sceptyczny, ale w chwili obecnej nie zamienił bym na żaden inny. Bank przyjazny, nie pazerny jak inne duże banki w Polsce. Faktycznie całkowicie darmowy bez żadnych ukrytych warunków i opłat. Konto oszczędnościowe dobrze oprocentowane i czego chcieć więcej. Prawda, że na dzień dzisiejszy brak Blika, ale przypuszczam, że nie długo wprowadzą. Jest natomiast Google Pay czego brak w wielu innych bankach. JESTEM ZADOWOLONY.

    OdpowiedzUsuń
  91. Apple Pay też mają, a w wielu niby nowoczesnych bankach nadal nie ma. Wiadomo, że Google Pay jest popularniejsze, ale w Polsce masę ludzi ma już iPhony.

    OdpowiedzUsuń
  92. Korzystam z Nestbanku od 2 lat i poza zmianą aplikacji z prostej na (podobno) piękną, ale wyjątkowo nieintuicyjną, to reszta jest bez zastrzeżeń. Oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  93. Czy można w tym banku (w ramach jednej firmy oczywiście) mieć założonych kilka kont firmowych/oszczędnościowych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czemu miałoby się nie dać?

      Usuń
    2. Możesz mieć subkonta do głównego. Kilka głównych nie otworzą

      Usuń
  94. Od 1.01.2020 nastąpiły zmiany w prawie podatkowym. Wiele wpłat należy do urzędów skarbowych odprowadzać za pomocą IRP (indywidualnego rachunku podatkowego).
    Na dzień 13.01.2020 NestBank nie zdążył dorobić się takiej opcji przelewu skarbowego. SKandal!

    OdpowiedzUsuń
  95. Nie robiłem jeszcze przelewu do US na ten nowy indywidualny rachunek, ale to chyba można zrobić zwykłym przelewem? Tylko w tytule wpisać co trzeba. Chociaż kiedyś pomieszałem w okresach i jak zadzwoniłem do księgowości w moim urzędzie skarbowym, żeby wyjaśnić, to księgowa już wcześniej to wyłapała i zaksięgowała poprawnie.

    OdpowiedzUsuń
  96. Karolina Zarębska19 marca 2020 19:12

    Całkiem fajny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  97. Korzystam z NestBanku od ponad dwóch lat. Posiadam ROR i oszczędności. Aplikacja jest prosta na telefon i PC. Brak opłat dodatkowych. Jestem zadowolony. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  98. Oferta dotycząca zakładania konta dla spółek w 15 minut to pic na wodę. Nie działa. Próbowałem, po czym po 3ch dniach roboczych otrzymałem telefon, że przelew z mojego konta w ING SA (przelew potwierdzający tożsamość) jest ok ale jest również informacja że konto założone przez internet i nie założą mi konta z tego powodu i zapraszają do oddziału 30km od mojego miejsca zam.
    A więc po:
    1. nie jest prawdą że zakładałem konto w ING przez internet
    2. nawet gdybym założył przez internet konto które posiadam już prawie 10 lat to i tak co z tego skoro ING SA mnie zweryfikowało prawidłowo i konto mi otworzyło. Skoro podważają wiarygodność banku ING SA który jest 1000krotnie większym bankiem od NestBanku to chyba oni mają złe procedury albo to ściema.
    3. proponowałem że przecież mogę podpisać profilem zaufanym skoro boją się banku ING, niestety to opcja również nie wchodzi w rachubę.

    Podsumowując:
    oferta zakładania kont dla firm i spółek przez internet jest nieprawdziwa i tak musisz pojawić się w placówce bankowej. otworzyć przez internet mogą jedynie osoby fizyczne nieprowadzące działalności jak i te które działalność prowadzą ale z pewnością nie spółki. A wystarczyło napisać prawdę, kto może takie konto przez internet założyć a nie ściemniać i narażać na stratę czasu przedsiębiorcę.

    OdpowiedzUsuń
  99. Nie wiem jak inni, ale ja mam problem z założeniem konta online w tym banku, ponieważ nie widnieje w ich systemie placówka partnerska. Tak więc pytam się po co są te placówki partnerskie? Zależało mi na otwarciu konta właśnie w Nest Banku, ale chyba sobie daruję, bo skoro już na wstępie robi się takie zamieszanie i wprowadza potencjalnego klienta w błąd, to nie chce wiedzieć co będzie później. Pisałem do banku w celu wyjaśnienia tej sprawy, ale nikt się ze mną nie skontaktował. Po za tym wszystkie inne opcje zakładania konta poza wizytą w placówkach wydają się tylko ładnym sloganem, bo nic innego po za przelewem i stawiennictwem fizycznym nie widzę.

    OdpowiedzUsuń
  100. To miałeś coś nie tak, bo ja bez problemu założyłem. Z tym, że ja zakładałem firmowe. Nie wiem jak jest z osobistymi. Jak już masz dostęp do bankowości internetowej, to potem po zalogowaniu można składać wnioski online o inne produkty.

    Przy czym z prób zakładania kontach z weryfikacją przelewem w innych bankach wiem, że bywają problemy. Ogólne z tego co czytałem, kiedyś dało się bez problemu zakładać konto przelewem z każdego banku, ale przestępcy to wykorzystywali do tworzenia kont na słupy. Nawet tak cwanie wymyśli, że dawali ogłoszeni np. o pracę z potwierdzeniem danych online przelewem na 0,01 zł. Tyle, że nieświadomy człowieke na fikcyjnej stronie nie wypełniał zgłoszenia do pracy, a wniosek o założenie konta w banku. Dlatego KNF zaleciło ograniczenia w tej formie zakładania kont i potem, żeby stare konto mogło zostać użyte to potwierdzenia danych przelewem musiało zostać założone w normalny sposób, czyli z weryfikacją personalną np. z oddziału lub przez kuriera. Niestety w praktyce jakoś system ten często chyba nie działa tak jak powinien w przypadku starych kont.

    Co do placówek partnerski, to są to franczyzy. Rzeczywiści wielu rzeczy się w takich palcówkach nie załatwi.

    OdpowiedzUsuń
  101. Największy zauważony minus wypatrzony w TOiP
    "Realizacja tytułu wykonawczego oraz dokumentu mającego moc takiego tytułu" 150 zł. Czyli niezapłacenie mandatu np. za brak potwierdzenia parkowania może nas kosztować duuużo więcej niż sam mandat.

    OdpowiedzUsuń
  102. Monika Kondracka23 czerwca 2020 14:45

    W kwestii oszczędności Nest Bank to obecnie porażka. A był liderem! Oprocentowanie Nest Oszczędności obniżyli do stopy WIBOR 3M, która obecnie wynosi w zaokrągleniu przez Nest Bank ledwie 0,3%. Jeszcze w tamtym roku na tym koncie miałam oprocentowanie 2,25%! Więc niestety, ale pora na zmianę banku. Nawet mBank z którego uciekłam do Nest Banku ma obecnie lepsze warunki: 1,5% na eKonto Oszczędnościowe. W tym wypłaty bez utraty odsetek i oczywiście 0 zł za otwarcie i prowadzenie rachunku.

    OdpowiedzUsuń
  103. Wszyscy obniżyli, bo była Rada Polityki Pieniężnej obniżyła stopy procentowe do rekordowego poziomu. Gdzie mBank ma 1,5% ne eKoncie oszczędnościowym. Tam jest teraz 0,2%. Przed momentem patrzyłem na stronie. Nie ma takich kont w tej chwili. Najwyższe oprocentowanie konta oszczędnościowego jest Getinie, ale to jest w promocji i dotyczy tylko i wyłącznie nowych środków.

    Na tym blogu znajdziesz recenzje kont oszczędnościowych i lokat, warto sobie sprawdzić, bo wiele procentów z reklam to promocje i wymagają spełnienia jakichś warunków. Mają też ograniczenia kwotowe. Czasem nawet do zaledwie 5 tys. zł.

    OdpowiedzUsuń
  104. Upierdliwe przypominanie o płatności raty kredytu już następnego dnia po terminie płatności. Jeśli ktoś chce mieć spokój i nie zamierza blokować numerów telefonów od domorosłych windykatorów Nest Banku, to raczej niech nie bierze u nich kredytu konsumenckiego. Większość normalnych firm nalicza odsetki, człowiek płaci te parę złotych i po sprawie. Nest Bank nachalnie wydzwania, wysyła sms-y. Nie cierpię takich namolnych sposobów "przypominania" o terminie płatności.

    OdpowiedzUsuń
  105. No ja jakbym zapomniał o płatności, to wolałbym żeby mi przypomnieli, a nie naliczali odsetki po cichu. Także reprezentujesz chyba dość nietypowe podejście.

    Poza tym, czy lubisz jak Tobie ktoś nie płaci w terminie?

    OdpowiedzUsuń
  106. Bank masakra. Ponad prawem! Nie interesuje ich, że KPC wyłącza spod egzekucji środki takie jak alimenty, pomoc z OPS czy dodatek covidowy wypłacany przez Państwo! I nie podlegający egzekucji komorniczej. Nie zwalniają środków nawet po otrzymaniu informacji od komornika dokonującego zajęcia. Masakra! Sprawa ciągnie się od ponad tygodnia i oparła się o KNF i Rzecznika Finansowego. Obie te instytucje są zdziwione, że dla tego banku przepisy prawa nie są ważne! Stanowczo odradzam!

    OdpowiedzUsuń
  107. Jak komornik Ci wszedł na konto, to bank robi co komornik każe. Takie jest prawo. Z automatu zajmują. Pewnie Ci odblokują, to myślę chwilę trwa - cała procedura, jak to w bankach.

    OdpowiedzUsuń
  108. Jaki jest limit wypłat z bankomatu?

    OdpowiedzUsuń
  109. Zabrali mi automatycznie 0,20 gr na start za sms o wpływie ... Wszędzie jest to wyłączone na start i do własnej preferencji w ustawieniach!

    OdpowiedzUsuń
  110. Powiadomienia sms masz aktywowane? To wszędzie jest płatne.

    OdpowiedzUsuń
  111. Cóż.. jest wieczór 22 września od rana próbuję się zalogować. Żadnej informacji że będą utrudnienia w dostępie do konta. Dzwonią dzwonki na infolinię krótka informacja o kłopotach. Zobaczymy co jutro. Rozważam zlikwidowanie konta.

    OdpowiedzUsuń
  112. Cóż jak chce Ci się zmieniać konto, bo raz wieczorem nie mogłeś się zalogować, no to już twój wybór. Dzisiaj widzę wszystko działa. We wszystkich bankach zdarzają się awarie i problemy natury informatycznej. Dosłownie we wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  113. Jestem posiadaczem konta w tym banku od samego początku jego istnienia. Wrażenia jak na razie w pełni pozytywne. Komunikacja z infolinią, pomoc i wsparcie na jak najlepszym poziomie. Oczywiście należy pamiętać w jakich godzinach robimy przelewy czy wpłaty, ponieważ termin otrzymania przelewów jest uwarunkowany 2 razy do dnia.

    OdpowiedzUsuń
  114. Mój problem polega na tym, że zablokowałem dostęp do bankowości internetowej. Piszą, że należy złożyć wniosek itd., ale we wniosku trzeba wpisać login, którego nie znam. Mam go w umowie, ale umowa została w Polsce. W związku z tym napisałem dwie wiadomości z prośba o pomoc. Niestety totalna olewka nikogo to nie interesuje, zero jakiegokolwiek odzewu. Nest Bank to totalna porażka chyba trzeba pomyśleć o zmianie banku.

    OdpowiedzUsuń
  115. Odpiszą Ci. To nietypowa sytuacja i może osoba, która odczytała wiadomość nie wie jak to rozwiązać. Oni muszą zachować jakieś procedury bezpieczeństwa. Z założenia większość ludzi zna swój login. Nie może być tak, że do banku pisze wiadomość jakaś osoba i mówi, że ma zablokowany dostęp do bankowości internetowej, nie zna loginu, a bank jej od ręki daje dostęp.

    Zamiast pisać spróbuj przedzwonić na infolinię, może Cię jakoś zweryfikują pytaniami weryfikacyjnymi i będą mogli odblokować.

    Alternatywnie może masz kogoś zaufanego w Polsce, kto by Ci przesłał ten login?

    OdpowiedzUsuń
  116. Konto darmowe ale nie oferują kredytów ani kart kredytowych dla osób indywidualnych tylko podstawowe usługi.

    OdpowiedzUsuń
  117. Nest bank - nie dla starych ludzi. Jestem 70-letnią wdową, mieszkanką terenów wiejskich. Jak to bywa w tym wieku, niedowidzę, niedosłyszę, mam problemy z poruszaniem się. Od kilku lat posiadam konto osobiste w Nest banku. Ponieważ emerytura przychodzi na konto, a do najbliższego bankomatu mam kilkanaście kilometrów korzystam głównie z płatności mobilnych. Wiadomo - literki w telefonie malutkie, a palce już nie te. Zablokowałam dostęp mobilny do konta. Zadzwoniłam na infolinię Nest Banku z prośbą o pomoc i tutaj zaczął się koszmar. Najpierw oczekiwanie na odebranie telefonu: melodyjka, komunikat, melodyjka, komunikat i tak w kółko... Gdy w końcu ktoś odebrał, pracownica infolinii zażądała ode mnie wyłączenia trybu głośnomówiącego (mam 70 lat, to dla mnie normalny sposób rozmowy). Przestałam ją słyszeć całkowicie. Pracownica przeprowadziła pełną weryfikację: imię, nazwisko, nazwisko rodowe matki, pesel, rodzaj posiadanych przeze mnie produktów bankowych i w końcu treść smsa którego mi przesłała. Moja tożsamość została potwierdzona po czym pracownica odmówiła mi pomocy "ponieważ słyszy głosy w tle". Byłam we własnym domu, z własnym synem, usiłując uzyskać pomoc, natomiast "panienka z telefonu" ubezwłasnowolniła mnie, odcięła od moich pieniędzy bo "słyszy głosy". Zaproponowała mi przyjazd do oddziału banku, ponieważ ona w tej sytuacji ma mnie(...). Do najbliższego oddziału mam kilkadziesiąt kilometrów. Schorowanej 70-latce, w dobie pandemii, pracownica Nest Bank proponuje kilkugodzinną wyprawę, przynajmniej 3 autobusami (przy dobrych wiatrach)...bo słyszy głosy... Nest Bank – nie dla starych ludzi....

    OdpowiedzUsuń
  118. No dość absurdalne, ale mojej koleżance na infolinii z Santandera mimo pozytywnej weryfikacji danych konsultantka odmówiła przyjęcia dyspozycji, bo miała "za młody głos" jak na swój wiek. Oni to niby dla bezpieczeństwa robią, ale dochodzi często do absurdów. W takich sytuacjach najlepiej poprosić o kontakt z kierownikiem. Przy okazji jest Pani i tak bardzo ogarnięta cyfrowo jak na 70 lat. Szczególnie Pani nie polecam właśnie konta w Santanderze, bo tam dopiero ciągle do oddziału odsyłają, a potem w oddziale też się okaże, że się nie załatwi.

    OdpowiedzUsuń
  119. Fakt, infolinia może być uciążliwa, ale to niestety znak czasu, cięcie kosztów, też tego nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  120. Piszę anonimowo, ale mam konto już od 3 lat i jest ok. Żadnych ukrytych opłat, wypłaty Blik za darmo wszędzie. Minus brak oddziału w moim, sporym mieście, plus to w zasadzie brak problemów.

    OdpowiedzUsuń
  121. Pytanie do użytkowników Nest, bankowości internetowej i haseł sms. Czy w haśle sms jest podana szczegółowa (!) informacja jaki przelew potwierdzam? Tzn. szczegóły na jakie konto (może być skrót początek i końcówka) i jaka kwota? Bo niektóre banki idą na łatwiznę np. Idea Bank "operacja ne 1 z dnia xx.yy.zzzz kod autoryzacji 123456. I nie wiadomo co potwierdzam, czy przelew na 1,00 zł czy na 100 zł.

    OdpowiedzUsuń
  122. Tak, zawierają szczegółowe informacje. Nr operacji, z dn. z rachunku X na rachunek Y (podawane jest pierwsze 6 cyfr i ostatnie 4 cyfry). Potem kwota i na końcu kod sms. Tak jest skonstruowany sms z hasłem.

    P.S. Idea Banku już nie ma, teraz to jest Pekao.

    OdpowiedzUsuń
  123. Krzysztof. Gdy zakładałem konto było super. Teraz jest gorzej. Były wszystkie bankomaty za darmo. Teraz tylko Euro Net. Placówka partnerska w moim mieście zwinęła się. Kredytów gotówkowych dla osób fizycznych zaniechali udzielać. Zapowiadają dalsze zmiany w tabelach opłat i prowizji. Żona już wskazała konto w innym banku do wypłaty emerytury. Ja chyba zrobię to samo bo coś w tym Nest zaczyna mi skrzypieć.

    OdpowiedzUsuń
  124. Wszędzie tak jest. Getin kiedyś był super, a teraz przestałem go w ogóle używać. Nest fakt ograniczył się do Euronetu, ale jedna sieć darmowych bankomatów to jest dzisiaj standard. Banki albo mają Euronet albo Palent Cash. Przy czym mimo upływu lat Nest Bank jako jedyny utrzymuje bezwarunkowo darmowe konto i kartę. W żadnym innym braku nie ma braku warunków do spełnienia, żeby nie płacić opłat.

    OdpowiedzUsuń
  125. Dzień Dobry!
    Chciałbym założyć konto osobiste w Nest Banku. W związku z tym mam parę pytań. Na stałe mieszkam w Niemczech. Posiadam polski ważny dowód osobisty jak również numer osobisty z urzędu finansowego z Niemiec. Nie posiadam polskiego telefonu komórkowego i nie ma celu dla mnie takiego mieć, ponieważ używałbym go może jedynie do co najwyżej dwóch transakcji internetowych, a może nawet tyle nie. Dlatego będąc w Polsce czy będę mógł założyć to konto i czy jest możliwość taka bez komórki? Rozumiem, że jeżeli będę korzystał z konta tylko robiąc wpłaty, wypłaty i opłaty karta w normalnych sklepikach - Lidl, Aldi itd. nie jest konieczne posiadanie polskiej komórki. Jakie ewentualnie potrzebuje dokumenty chcąc otworzyć w Polsce konto w Nest Banku.
    Tu w Niemczech wykonuje zakupy internetowe za pomocą urządzenia do którego wsadzam moja kartę i przyrząd przykładam do desktop /ekran Pc/ i wtedy na urządzeniu pojawia się Pin, który używam do zakup internetowego, to wszystko robię na PC. Czy podobny system jest w Polsce też możliwy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  126. w Polsce bez telefonu się niestety nie da. Może nie w kwestii płatności kartą w sklepach, czy przez internet, bo są różne systemy typu Apple Pay, Google Pay. Jest jednak potrzebny na różnych etapach zakładania i korzystania z konta oraz bankowości internetowej. Do samej karty i płatności internetowych kartą nie jest potrzebny (zazwyczaj). Chyba, że operator płatności internetowej korzysta z zabezpieczenie 3D Secure, wtedy przychodzi SMS z kodem jednorazowym do transakcji kartą w internecie. Może niemiecki nr z przedrostkiem +49 by działał, ale w tej kwestii najlepiej skontaktować się z bankiem i do nich napisać.

    OdpowiedzUsuń
  127. Mam konto osobiste Nest Bank parę lat. Na początku było ok. Wyobraźcie sobie, że ostatnimi czasy chciałem zwiększyć sobie stan saszetki (taki pomysł banku pomagający oszczędzać - odkładać pieniądze np. na opłaty żeby przypadkowo ich nie wydać). Więc klikam na odpowiednią saszetkę by dodać 50 zł do opłat. System mieli mieli i pojawia się komunikat, że nie można tego teraz zrealizować. No cóż podobne rzeczy mi się kiedyś u nich zdarzyły. Wyjaśniałem wtedy reklamację jakieś 3 miesiące. Wróciłem za parę minut i próbowałem dodać 1 zł do innej saszetki. Taki test - ten sam komunikat. Widać jeszcze coś jest w "banku" nie tak. Powróciłem do konta za jakiś czas i jakie było moje zdziwienie - OBYDWIE saszetki, na których przeprowadzałem operacje zniknęły z konta razem z pieniędzmi. Po godzinie poszukiwań znalazłem je w blokadach (bezterminowych). Napisałem do "banku" powiadomienie -zero odzewu. Na drugi dzień rano reklamację z nadanym numerem. Minęło 16 dni pieniądze nadal niedostępne, a z "banku" brak jakiegokolwiek odzewu, a rachunki trzeba płacić tylko czym? Zablokowana kwota to 750 zł. Odradzam odradzam odradzam. Na początku zero złotych. Za wszystko teraz zmieniono warunki i ich konto to żadna rewela, a problemów coraz więcej. Mam nadzieję, że komuś pomogłem w podjęciu decyzji na nie. Ja dorosłem do zmiany banku, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  128. Uwaga na złodziejskie praktyki Nest Bank. Od każdego zajęcia egzekucyjnego prowizja wynosi 200,00 zł. Natomiast opłata za przelew do organu egzekucyjnego prowadzącego egzekucję z rachunku wynosi 10,00 zł. Oczywiście zajęcie jest natychmiastowe bez powiadomienia, a przelew do US dotrze po 7 dniach. Do tego czasu dysponują twoimi środkami. Kiedy otrzymają odwołanie z US zwrotu powyższych kwot już nie otrzymasz. Młodszy specjalista od obsługi reklamacji udaje, że nie wie o co chodzi. Omijać z daleka Nest Bank. Kiedy pojawi się problem, to można ocenić jaki to bank. Dramatyczna obsługa, złodziejskie praktyki.

    OdpowiedzUsuń
  129. Kończę współpracę z tym bankiem od lutego wszystkie wypłaty z bankomatów oprócz bankomatu Euronet są płatne 6zł, mojej znajomej zniknęło z konta 300zł. Sprawdzaliśmy jak to działa, gdy płaciła kartą na stacji za paliwo saldo konta głównego było pomniejszone o kwotę za jaką zatankowaliśmy paliwo, po kilku dniach kwota pojawiała się z nieaktualną datą i po raz kolejny była potrącana z konta. Kiedyś było ok teraz po prostu szkoda na nich czasu i nerwów.

    OdpowiedzUsuń
  130. Mi z dużym opóźnieniem przychodzi blokada środków na karcie przy płatności przynajmniej za bilety w autobusie (płatność kartą zbliżeniowo) w Nest Bank. Na przykład płaciłem może około godziny 12:00, czy 14:00, a zablokowało środki w nocy z tego na następny dzień o ok. 01:00. Przez te kilkanaście godzin różnicy czasu na koncie nie było chyba żadnego śladu po płatności. Później miałem problem, żeby coś kupić w polskim sklepie internetowym wybierając opcję płatności kartą obsługiwaną przez system płatności Tpay (podawałem dane karty na stronie sklepu). Ciągle na koncie w sklepie było napisane oczekiwanie na płatność. Skontaktowałem się ze sklepem i twierdzili, że nie dostali zapłaty. Skontaktowałem się z infolinią banku (tylko, że nie z człowiekiem obsługującym wszystkie sprawy, a tylko sprawy od kart, więc nie wiem czy to miało znaczenie, że może mniej mógł zrobić) i mi z tym też nie pomógł (opowiedziałem mu też tę historię o opóźnionej blokadzie środków na koncie za bilety autobusowe i potwierdził, że tak może być). Chociaż nie mam 100% pewności, czy podałem dobrze dane karty, ale chyba tak - być może. No, ale i tak nie pobrało żadnych pieniędzy z konta za to. Odczekałem jakiś dzień czy dwa i zapłaciłem kartą z innego banku (mam nadzieję, że nie zabrzmi to jak reklama, że Getin Bank) w tym samym sklepie też przez system Tpay i zadziałało chyba od razu. Powiadomienia z aplikacji na telefon o dokonaniu opłaty za bilet kartą płatniczą zbliżeniowo w autobusie też przychodziły w Getin Banku od razu lub prawie (nie pamiętam, czy tak było zawsze, czy były jakieś wyjątki), no i to też oznacza, że blokuje środki na koncie tyle ile powinno. Tylko szkoda, że Getin Bank zmienia chyba mniej więcej od stycznia 2022 warunki bezpłatności chyba z jednej na pięć transakcji kartą (lub chyba BLIKiem też, ale nie jestem pewny). No, i chyba nie obsługują wypłat gotówki np. w sklepach przez cashback (a Nest Bank chyba tak).

    OdpowiedzUsuń
  131. No ja właśnie zamykam teraz w Getinie ze względu na nowe warunki i opłaty. Bodajże między innymi za kartę wprowadzają i za prowadzenia konto oraz te 5 transakcji warunku. Chyba też jakieś inne rzeczy. Getin jest w kiepskiej kondycji finansowej od dawna. Chyba jest nawet zagrożony bankructwem. Tak jak było z Ideą. Być może się tam trochę wygrzebali, ale Getin nie przynosi zysków od lat. Także skądś muszą ciągnąć pieniądze. Mało tego w Getinie ustawiłam sobie limit wypłat z bankomatów chyba na 10 tys. Można nawet więcej, ale co z tego jak się nie da wypłacić z bankomatu. Zwykle przy 4 czy 5 tysiącu, bo trzeba po tysiąc, blokowało mi kartę. Także Getin to chyba średni przykład wzorca bankowości. Kiedyś tak, ale już dzisiaj nie.

    Jakieś tam opóźnienia w bankach w księgowaniu się zdarzają, ale środki są zablokowane nawet jak nie pokazuje jeszcze informacji na koncie. Inaczej mógłbyś chodzić i płacić bez pieniędzy na koncie, a to karta debetowa, a nie kredytowa.

    OdpowiedzUsuń
  132. Myślę, że to bardzo dobry bank, który jest naprawdę darmowy, a takich u nas brakuje. Dlatego polecam mojej żonie, aby tam konto otworzyła jutro.

    OdpowiedzUsuń
  133. Dla czego jest tylko jeden komentarz z 2022 r. To dość zastanawiające.

    OdpowiedzUsuń
  134. Jak bank był jeszcze dość nowym bankiem, dużo więcej ludzi zaglądało do tego artykułu. Teraz już wzbudza mniejsze zainteresowanie. Aczkolwiek w przypadku banków brak opinii to akurat dobrze świadczy.

    OdpowiedzUsuń