[Nowe opinie 2019]

Nest Bank [Opinie] Czy to bezpieczny bank? Konta Lokaty Opłaty Warunki. Nowa recenzja

Ze względu na fakt, że pierwsza recenzja Nest Banku w Antyhaczyku jest już dość przestarzała i bazuje jeszcze na opiniach o Banku Smart, m.in. na podstawie którego powstał Nest Bank, postanowiliśmy przygotować nową, świeżą na podstawie aktualnej analizy konta i warunków w tym banku. Nest Bank powstał z połączenia Banku Smart i BIZBanku. Nie jest zatem wcale nowy, aczkolwiek pojawiło się trochę nowości w ofercie. Zmienił się także nieco profil działalności, bowiem nie jest to już bank stricte internetowy, jak to miało miejsce w przypadku Smarta. Powstały i nadal powstają nowe oddziały i placówki partnerskie.

Konto Osobiste Nest Bank według reklam
Prowadzenie konta:0 zł (bez warunków)
Karta bankomatowa:0 zł (bez warunków)
Bankomaty:0 zł (krajowe)
Wpłatomaty:0 zł (Euronet)
Przelewy:0 zł (Elixir SEPA)
Przelewy do ZUS US0 zł
Przelew natychmiastowy:1 zł
Nest Bank https://www.nestbank.pl
Nasza Ocena: 5 na 5 5 star

Żeby recenzja była w miarę treściwa i konkretna skupimy się przede wszystkim na naszym zdaniem szczególnie wyróżniającym ten bank produkcie, czyli na koncie osobistym, które jest darmowe bez warunków (z resztą podobnie jak te firmowe, o którym więcej na końcu artykułu).

Opinie klientów

Opinie klientów na forach internetowych zarówno w aspekcie samego banku jak i funkcjonowania konta są przeważnie bardzo dobre. Ludzie chwalą sobie brak opłat i warunków oraz prostotę systemu. Oczywiście nie wszystkie są pozytywne, ale nie ma takiego banku, który by miał wszystkie opinie pozytywne. Zdarzają się osoby narzekające na brak niektórych bardziej złożonych funkcjonalności. Jest to na pewno konto dobre dla osób, które cenią sobie prostotę, wygodę i łatwość użytkowania.

Przyjrzyjmy się najistotniejszym pozycjom w tabeli opłat i prowizji.

  • Otwarcie i prowadzenie rachunku - 0zł (Bez warunków)
  • Wydanie i obsługa karty - 0zł (Bez warunków - nie trzeba nią wykonywać transakcji bezgotówkowych żeby była darmowa). Przy czym darmowa jest jedna karta w Nest Banku, jeżeli chcemy mieć drugą, dodatkową na przykład do konta walutowego, czy firmowego, to za wydanie tej dodatkowej karty i potem rocznie zapłacimy prowizję w wysokości 25 zł dla kont w PLN lub równą przybliżonemu odpowiednikowi tej kwoty w walucie obcej dla kont walutowych.
  • Przelewy internetowe, w tym także do ZUS i US 0zł - w pełni darmowe. Oczywiście te zwykłe w podstawowym systemie (Elixir). Przelewy natychmiastowe 1 zł
  • Wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce - 0zł
  • Wpłaty we wpłatomatach sieci Euronet 0zł - co rozwiązało problem z dylematem gdzie wpłacać pieniądze, który dotyczył kont w Banku Smart
  • Zlecenie stałe 0zł
  • Polecenie zapłaty - zdefiniowanie i realizacja 0zł, za to za modyfikację i odwołanie już zapłacimy 5 zł

Tym samym można stwierdzić, że wszystkie podstawowe i istotne czynności są bez opłat i bez warunków, co jest ewidentnie rzadkością na rynku kont bankowych. Oprócz Nest Banku praktycznie tylko Idea Bank ma obecnie konto osobiste darmowe bez warunków, bo zrezygnowali z opłaty za kartę. Poza tym w każdym innym banku niestety są już jakieś obostrzenia odnośnie aktywnego korzystania z konta. Wprawdzie w Volkswagen Bank również nie ma opłaty za kartę, ale za to jest prowizja za wypłaty z bankomatów poniżej 400 zł - co jest dość uciążliwe. Zatem naszym zdaniem konto osobiste w Nest Banku jest praktycznie najlepszą ofertą na rynku. Oczywiście znajdą się jakieś opłaty w TOiP, ale dotyczą rzadkich czynności, z których się korzysta sporadycznie lub wcale. Na przykład zapłacimy 5 zł za zmianę pinu do karty, czy za wspomniane powyżej odwołanie lub modyfikację polecenia zapłaty. Zlecenia stałe są za to w pełni darmowe. Za wszelkie jakieś papierowe potwierdzenia i zaświadczenia na życzenie klienta są opłaty, ale to jest płatne w dosłownie każdym banku.

Konto firmowe jest również darmowe bez warunków tak jak osobiste, co już praktycznie jest w ogóle niespotykane na rynku.

Dodatkowe produkty i nowości dostępne po otwarciu rachunku

Po otwarciu konta osobistego otrzymamy dostęp do innych produktów Nest Banku:

  • Lokata Witaj 4% na 3 lub 6 miesięcy do 10 000 zł - najwyżej oprocentowana lokata na rynku dostępna tylko dla nowych klientów przez 30 dni od otwarcia rachunku osobistego - lepsza nawet od lokaty Happy (dla nowych klientów Idea Banku - bo tam 4% można dostać na 2 miesiące, a na 3 jest już 3,5%). Standardowo Lokata Witaj jest na 3 miesiące, ale można ją również założyć na 6 miesięcy również na 4%!, czyli to już bardzo solidna lokata. Nie ma drugiej takiej na rynku. Jednak by założyć ją na 6 miesięcy musimy zapewnić wpływ na rachunek z tytułu wynagrodzenia na 2500zł w ciągu 60 dni od otwarcia tej lokaty, bo inaczej bank obniży nam oprocentowanie. Takiego warunku nie ma w przypadku Lokaty Witaj otwieranej na 3 miesiące - 3 miesięczna lokata Witaj nie ma żądnych warunków poza otwarciem konta. Najpierw trzeba otworzyć konto osobiste, a dopiero po jego otwarciu można założyć lokatę. Poniżej znajdziecie link do wniosku o konto.

  • Klasyczne konto oszczędnościowe na 2,25% do 50 000 zł - jest to bardzo wysoki próg podwyższonego, promocyjnego oprocentowania, bo w innych bankach kwota ta wynosi zazwyczaj do 10 000 zł, a i procent też zwykle jest bardzo symboliczny przy obecnych stopach procentowych, nie licząc może kont obłożonych warunkami do spełnienia przez klienta, by uzyskać oprocentowanie podawane w reklamach. Niestety po okresie promocji oprocentowanie na tym rachunku podobnie jak na innych jest zmienne i oparte o WIBOR 3M - marża 0,5.
  • Konto Nest Rodzinne oszczędności - rachunek oszczędnościowy do długookresowego oszczędzania. Oprócz oprocentowania bazowego dostajemy roczną premię, która każdego roku rośnie o 1% zaczynając od 2% i dodatkowo dostajemy +1% za każde dziecko (maksymalnie +4% za czwórkę dzieci) W ten sposób można uzyskać bardzo wysokie oprocentowanie, praktycznie niespotykane, ale produkt ten nie jest tak idealny jakby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Szczegółową analizę tego rachunku rodzinnego możecie przeczytać tutaj...
  • Darmowe konta walutowe EUR GBP USD z darmowymi przelewami europejskim SEPA. Dalsze przelewy niestety już są płatne jak wszędzie.
  • Darmowe konto firmowe bez warunków.
  • Kilka atrakcyjnych lokat dla nowych środków.

Zdarzają się też promocje w postaci premii za aktywne korzystanie z konta - przelewanie wynagrodzenia i płatności kartą.

Jak założyć konto?

Rachunek można otworzyć w pełni przez Internet, za pośrednictwem kuriera lub w oddziale, ale oczywiście najwygodniejszą i najszybszą formą jest droga internetowa. Żeby założyć konto w Nest Banku w pełni przez Internet trzeba wypełnić wniosek internetowy, a następnie wykonać przelew weryfikacyjny na 1 zł z naszego konta w innym banku (nasze dane w starym banku muszą się zgadzać z tymi podanymi we wniosku, inaczej wniosek zostanie odrzucony). Jest to przelew błyskawiczny online (taki jak przy płatnościach w sklepach internetowych) i możemy go zrobić jeżeli mamy stare konto w banku, który widniej na podanej we wniosku liście banków dostępnych do takiej aktywacji. Na dany moment przelew aktywacyjny można wykonać z takich banków jak: Alior, mBank, Pekao, BZ WBK, Eurobank, ING, Orange Finanse, PBS Bank, T-Mobile Usługi Bankowe. Jeżeli mamy konto w innym banku, to zostaje nam aktywacja za pośrednictwem kuriera, który przyjedzie do nas z umową. Cały proces jest bardzo prosty, formularz przeprowadza nas błyskawicznie krok po kroku. Poniżej zamieszczam link do strony Nest Banku gdzie znajduje się wniosek o konto osobiste.

Aktualizacja (PROMOCJA): W Nest Banku trwa aktualnie promocja dla nowych klientów "Zyskaj 200 zł", aby dostać premię od banku, trzeba przelać wynagrodzenie min. 1000 zł i wykonać transakcje kartą na 500 zł w miesiącu. Zyskujemy kolejno premię 100 zł (1 miesiąc) + 50 zł (2 miesiąc) + 50 zł (3 miesiąc) - o ile otrzymujemy wynagrodzenie na konto w Nest i wykonujemy w miesiącu transakcję kartą na min. 500 zł. Oczywiście nie jest to żaden wymóg, można po prostu założyć sobie konto, które jest darmowe bez warunków. Premia to dodatek, z którego możemy skorzystać lub nie. Promocja szczegółowo jest opisana na stronie banku z ofertą konta (link poniżej):

Dodatkowo w programie Visa Oferty można otrzymywać w ramach określonych ofert promocyjnych zwroty do 30 zł za zakupy kartą wydaną do konta. Także coraz więcej promocji wprowadzają.

Czy jest bezpieczny? Wiarygodność i kondycja banku

Bank jest w dobrej kondycji finansowej i szybko się rozwija przy jednoczesnym zachowaniu stabilności. Jest dość młodym bankiem, więc nie jest umoczony w żadnych niespłacanych, "toksycznych" kredytach frankowych, czy ryzykownych kredytach hipotecznych, jak to ma miejsce na przykład w przypadku Getinu i wielu innych banków działającym na polskim rynku, które borykają się obecnie z poważnymi problemami finansowymi i stoją na progu bankructwa, o czym w mediach niewiele się mówi.

Łatwo sobie sprawdzić na stronie BFG, że Nest Bank widnieje na liście banków objętych gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Także jak w każdym banku depozyty są gwarantowane razem z odsetkami przez państwo do kwoty o równowartości 100 000 euro.

Dodatkowo warto podkreślić fakt, że dużym plusem w kwestii bezpieczeństwa jest też niedawno wprowadzone zabezpieczenie 3D-Secure do transakcji internetowych dokonywanych za pomocą karty. O czym za chwilę...

Karta debetowa (bankomatowa) i płatności online - PayU, DotPay, Przelewy24, Paypal i inne

Natychmiastowe płatności online np. w sklepach internetowych są często poruszanym tematem w opiniach o Nest Banku. W popularnych systemach płatności internetowych na razie nie ma jeszcze ikonki Nest Banku, ale nie znaczy to, że nie można płacić online za pośrednictwem tych systemów. Można to robić za pomocą zwykłej bankomatowej karty do konta. Wymaga ona jednak dwuetapowej aktywacji do transakcji internetowych - trzeba ją aktywować w systemie po zalogowania i dodatkowo wykonać przynajmniej jedną transakcję z użyciem pinu. Np. wypłacić coś z bankomatu. Jest to tak zaplanowane prawdopodobnie ze względów bezpieczeństwa, bo w końcu karta przychodzi do nas pocztą, jak w każdym banku. Kolejnym zabezpieczeniem jest wspomniany wyżej 3d-Secure. Polega to na tym, że transakcje internetowe kartą są potwierdzane jednorazowym hasłem SMS, tak jak przy przelewach. Gdy karta jest aktywowana to chcąc zapłacić w jakimś sklepie internetowym np. za pośrednictwem PayU, Przelewy24, Dotpay itp. po prostu zamiast wybierać ikonkę banku, wybieramy ikonkę karty VISA. Działa to tak samo jak przelew online. Po aktywacji bez problemu podepniemy ją również do systemu Paypal.

Reasumując w mojej subiektywnej ocenie jest to obecnie najlepsza oferta konta dostępna na rynku. Bank też bardzo pozytywnie się rozwija i zbiera bardzo dobre opinie i recenzje. Konto jest bardzo proste w obsłudze, bez wodotrysków i zagmatwanych, utrudniających życie funkcjonalności.

Wniosek o otwarcie Nest Konta na stronie Nest Banku
Pełna tabela opłat i prowizji na dole do pobrania w formie .pdf

BizNest Konto Firmowe - Darmowe konto dla firm i spółek

Uważam ten rachunek za jeden z najlepszych dla firm. Podobnie jak w przypadku konta osobistego nie ma tu warunków i opłat za kluczowe czynności (co jest niebywałą rzadkością, bo każdy kto posiada konto firmowe, wie że zwykle banki znacznie więcej prowizji pobierają za konta firmowe niż ma to miejsce w przypadku kont osobistych. Bank bardzo dobrze się rozwija o czym może świadczyć coraz szerszy wachlarz usług dodatkowych dla firm. Podczas gdy najbardziej konkurencyjny Idea Bank wycofuje niektóre usług takie jak mobilny wpłatomat, wprowadza limity darmowych wpłat itp., a ta za sprawą prawdopodobnie tego, że Idea Bank ma spore problemy i ma zostać połączony z Getinem, który jest w jeszcze gorszej sytuacji finansowej. Dla tego tym bardziej aktualnie uważam, że lepiej wybrać Nest na konto firmowe. Poza tym Nest ostatnio zaczął wprowadzać liczne promocje np. 1000 zł na reklamy w Google, darmowy terminal płątniczy, nowe formy płatności mobilnych (Google Pay i Apple Pay), czy faktoring (no ten już oczywiście darmowy nie jest, ale niektórym może się przydać jak ktoś im faktur nie płacić w terminach), co niestety nadal jest dość częstą przypadłością w naszym kraju.

Co tu mamy? - Najważniejsze cechy BIZnest Konta Firmowego

  • Otwarcie i prowadzenie rachunku: 0 zł (bez warunków).
  • Karta debetowa (bankomatowa) Visa: 0 zł (bez warunków, przy czym można mieć tylko jedną darmową kartę w tym Nest Banku. Kolejne karty są już płatne 25 zł na rok lub zbliżoną wartość w walucie obcej w przypadku kont walutowych) Ta karta debetowa Visa umożliwia płatności internetowe i mobilne jak karty kredytowe, tylko że w ramach dostępnego salda.
  • Przelewy internetowe 0 zł (w tym także do ZUS i US, standardowe ELIXIR, SEPA w Euro - jeśli robimy je przez Internet, to wszystkie darmowe). Przelew natychmiastowy 5 zł.
  • Wszystkie bankomaty w Polsce: 0 zł.
  • Wszystkie wpłatomaty Euronetu: 0 zł.
  • Darmowe terminale płatnicze First Data S.A. (Instalacja i aktywacja: 0 zł, opłata miesięczna: 0 zł, prowizja od transakcji 0 zł - Przez 12 miesięcy, do 100 tys. obrotu, do 3 terminali - w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Jeśli mamy terminal to też można zmienić na warunkach promocyjnych.
  • Obsługa nowoczesnych form płatności internetowych i mobilnych (Google Pay, Apple Pay).
  • Dodatkowe promocje: 1000 zł na reklamę w Google, różne zwroty rat kredytu, premie itp. (nie opisuję szczegółowo, bo pewnie za chwilę będą inne).
  • Poniżej link do strony banku, ze szczegółami oferty i wnioskami:

Moi zdaniem to bardzo dużo i za darmo. Patrząc na coraz to nowsze rozwiązania pojawiające się w ofercie jest to bardzo dobrze rozwijający się bank. Nie mniej jednak zawsze znajdą się niezadowoleni, jak to bywa w przypadku każdego banku.

Screeny: system banku i wniosek

TOiP dla klientów indywidualnych .pdf

Jak zwykle zachęcam Was do wyrażania własnych spostrzeżeń i opinii w komentarzach.


Powrót do góry:

Nest Bank [Opinie] Czy to bezpieczny bank? Konta Lokaty Opłaty Warunki. Nowa recenzja

Opinie na forum oraz Wasze pytania o warunki, opłaty itp:
100 komentarzy

Proszę nie przedstawiać się jako nazwy domen / portali. Zanim wyślesz komentarz przeczytaj co napisałeś. Można publikować komentarze jako anonim, ale prosimy o przedstawianie się chociaż imeniem - ułatwia to komunikację.
Komentarze są wyłącznie prywatnymi opiniami internautów. Administaor nie ponosi odpowiedzialności za opinie i komenatrze czytelników. Treści niezgodne z prawem i zasadmi moralnymi, obraźliwe oraz komenatrze ze słowem kluczowym zamiast nazwy nie będą publikowane. Będziemy szczególnie wdzięczni za opinie kleintów banków i innych instytucji.

  1. Mam te konto przeniesione ze Smarta jeszcze i nie narzekam. Przede wszystkim, co dla mnie jest najważniejsze, że jest darmowe i bez warunków typu płacenie kartą i wpływy. Jak na razie nic się nie wydarzyło, co by mnie mogło zniechęcić do tego banku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tam konto prawie od początku powstania Nest Banku i jest ok. Co najważniejsze darmowe bez warunków, tak samo karta bez konieczności aktywnego używania jej. Niektórym może brakować jakichś wodotrysków systemowych i nowinek, bo oni mają bardzo prosty system, ale ja właśnie lubię jak jest prosto i przejrzyście.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po kilku miesiącach na razie jestem bardzo zadowolona, konto i karta darmowe, bez kombinowania i warunków. Wszystko działa jak trzeba. System jest prosty i intuicyjny. Na infolinii błyskawicznie da się dodzwonić. Byle nie osiedli na lurach i dalej tak było.

    OdpowiedzUsuń
  4. Największą zaletą konta, to brak praktycznie jakichkolwiek opłat. Jedyną rzeczą na minus, jest długi (bardzo długi) czas obiegu pieniędzy podczas przelewów. Przelewy przychodzące jak i wychodzące, zanim zostaną zaksięgowane, trwa to co najmniej 3 dni (bywa i dłużej). Wypłaty z bankomatów również - czas księgowania ok. 3 dni.

    OdpowiedzUsuń
  5. @Anonimowy, jeśli robisz przelew w piątek późnym popołudniem lub wieczorem, to oczywiście trwa to do poniedziałku, bo banki w weekendy i święta nie księgują. Przecież wychodzące w godzinach pracy banków są księgowane natychmiast. Przy przychodzących też nie zauważyłem w tygodniu żeby to trwało aż 3 dni. Zwykle na drugi dzień są. To też zależy od banku z jakiego wyszedł przelew, ale chyba teraz muszą być szybko, bo takie są przepisy. Co do transakcji kartą to od razu przecież pojawia się automatycznie pomniejszenie salda dostępnych środków. Jedynie sam opis transakcji pojawia się w historii rzeczywiście później, ale tu dochodzi jeszcze kolejny podmiot obsługujący kartę. We wszystkich bankach tak jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Getin Banku jak np. zapłacisz pay pasem, to natychmiast jest to widoczne np. w bankowości mobilnej np. gdzie płaciłeś i ile, tyle że w specjalnym polu niezaksięgowane. A zaksięgowanie standardowo trwa 2-3 dni.

      Usuń
  6. Dzięki za obszerną recenzję. Od jakiegoś czasu się rozglądałem za kontem i chyba wybiorę Nest.

    OdpowiedzUsuń
  7. Konto firmowe ma takie same warunki jak osobiste i to jest fajne, bo to chyba jedyny bank, gdzie można mieć realnie darmowe konto firmowe bez warunków. Jeszcze w Volkswagen Banku jest podobne, ale tam są jakieś dziwne prowizje i warunki dotyczące wypłat z bankomatów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny bank, naprawdę darmowy (chyba jedyny) i bardzo prosty w obsłudze. Jak wykonuje głównie klasyczne operacje bankowe to powinien być bardzo zadowolony. W każdym razie ja jak na razie jestem zadowolona. Wcześniej miałam "darmowe" konto gdzie mnie za wszystko kasowali. Dzisiaj można zmieniać banki jak rękawiczki, jak coś nam nie podpasuje, a ludzie jak założą w jednym, tak trzymają przez pół życia i płacą cały czas prowizje, a można za darmo? Można...

    OdpowiedzUsuń
  9. Poważny minus to brak możliwości obsługi walutowej w kasach Banku, poza tym po kilku miesiącach jako klient Nest Banku jestem bardzo zadowolony. No i jeszcze drugi minus - jak na razie brak karty kredytowej, także jak na razie dla mnie przeniesienie kompletne finansów do tego banku jest niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiś kredyt online mają za to. Może karty kredytowe też wprowadzą. Co ciekawe zwykła kartą debetową (bankomatową) można przez Internet płacić jak kredytową, o ile są środki oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to płacenie przez internet kartą debetową to jakaś niespodzianka?

      Usuń
  11. Ja nie mam zaufania do takich banków, uważam że to ryzykowne podejście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Paulinka w temacie o bankach zagrożonych upadłością napisałaś, że największe zaufanie masz do Deutsche Banku, który w zasadzie stoi na progu bankructwa. No to chyba stabilny finansowo Nest jest zdecydowanie mniej ryzykowny. Właśnie wielkie molochy często są umoczone w różne niespłacane kredyty np. frankowe itp. i mają problemy z płynnością finansową. Także warto pomyśleć zanim coś się napisze i sprawdzić w jakiej kondycji finansowej jest dany bank.

      Usuń
  12. Niedawno założyłem konto w Nestbanku. Poszło sprawnie i bezproblemowo. Potwierdzenie założenia konta Freemium trwało dłużej. Dzięki za polecenie tego konta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest w porządku. U mnie kilka osób z rodziny i znajomych też sobie założyło. Na pewno lepsze od Freemium. T-Mobile UB od swojego powstania ileś razy już zmieniał warunki, a Nest trzyma jeszcze od czasów Smarta cały czas te same przejrzyste zasady - brak opłat i warunków.

      Usuń
  13. Mam konto indywidualne od marca i brak jakichkolwiek problemów z używaniem poza jednym problemem. Ustanowieniem pełnomocnika (żony) do konta. Ma ona tylko konto firmowe (oczywiście w innym banku) i Nest Bank nie chce za nic przyjąć potwierdzenia danych żony. Po za tym polecam konto w Nest Banku. Warto mieć u nich konto.

    OdpowiedzUsuń
  14. Od trzech miesięcy działa bez problemów. Przelewy na konto walutowe całkowicie darmowe. Wypłaty z bankomatów konta walutowego w EUR darmowe, przynajmniej w Europie. Warto. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walutowego nie mam to się nie wypowiem, ale co do bezproblemowego działania to mam tam konto ror (osobiste) prawie od początku i w ogóle nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek były jakieś problemy.

      Usuń
    2. Jemu raczej chodziło o to, że ma tam konto od 3 miesięcy i nie było żadnych problemów. Nest jest moim zdaniem bardzo w porządku. Bez kombinowania jak w innych bankach. No i jakoś się da zaoferować darmowe konto bez warunków.

      Usuń
  15. Mam konto w tym banku od kilku lat (jeszcze jak był Bank Smartem). Jedyne problemy u nich, to problem z aplikacją internetową. Kilka razy mi się zdarzyły jakieś nieprzewidywalne sytuacje jak np. Null podczas przelewów wewnętrznych. Trzyma mnie przy nich to, że nie zmienili od początku warunków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Systemy bankowe są chyba tak zaprojektowane, że jak jakiś błąd systemu się pojawi, to przelew się nie zapisze. W każdym banku się takie rzeczy zdarzają. Wystarczy czasem, że internet Ci coś przerywa. Też mam konto jeszcze z czasów Smarta i bardzo sobie cenię, że trzymają się zasad ustalonych od początku i konto oraz karta są darmowe bez warunków. Inne banki tak niestety nie robią, bo dają niby darmowe, a potem zaraz wprowadzają opłaty po krótkim czasie.

      Usuń
  16. Fajny Bank. Szybko można założyć no i jest bezpłatne.

    OdpowiedzUsuń
  17. A czy warto wziąć kredyt w tym banku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają tam coraz szerszą ofertę kredytową i dopasowaną, ale jak to wygląda w praktycy Ci nie powiem, bo nie brałem.

      Usuń
    2. Nie warto, koszt prowadzenia konta kredytowego to 205 złotych.

      Usuń
    3. Masz na myśli limit odnawialny?

      Usuń
  18. Bardzo mi się ten bank podoba, zero opłat, nie trzeba myśleć ile się kartą wydało w miesiącu, czy był wpływ, czy nie itp. Można mieć też jako dodatkowe darmowe konto. Ja na początku tak założyłam, ale teraz całkiem się przeniosłam już z ING i jest to już obecnie moje główne konto. Nie miałam też dotychczas żadnych problemów. Także jak na razie mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie można ustawić powiadomień SMS, ani też powiadomień PUSH o transakcjach wychodzących - jest to dość istotny składnik bezpieczeństwa, obecny w innych bankach od lat. Wg mnie brak tej opcji dyskwalifikuje ten bank.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, to taka usługa powiadomień SMS we wszystkich bankach jest płatna. Często też jest podzielona na pakiety odpłatne z ograniczoną liczbą smsów, a Nest nastawiony jest na w pełni darmowe konto. Taka usługa jest płatna we wszystkich bankach pewnie dlatego, że trzeba płacić operatorom komórkowym. Mam konta w wielu bankach, ale nigdy jej nie używałam, bo cenię sobie brak opłat. No, ale każdy ma swoje preferencje.

      Usuń
    2. Bzdura. W większości banków jest to bezpłatne. Sam mam w mBanku, siostra w ING i chyba wiem, że za to nie płacę! To jest bardzo istotne w dzisiejszych czasach. No ale marketingowcy nesta (Karolina) wiedzą lepiej...

      Usuń
    3. Nie sądzę, że to marketingowcy Nesta. W wielu bankach są rzeczywiście płatne. Ja tam Nesta lubię, a Ty możesz sobie lubić mBank, czy ING - miałem oba i z obu się wyniosłem ze względu właśnie na opłaty, ciągłe zmienianie warunków itp. Nie pamiętam już czy powiadomienia były w nich płatne, czy nie, bo nie używam, bo po co, to w praktyce nic i tak nie dałoby.

      Usuń
  20. W końcu bank, w którym konto jest rzeczywiście darmowe, bez kombinowania i kruczków. Proste zasady, przejrzysta tabela opłat i prowizji, to mi się podoba. Dzięki za recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny bank, proste konto bez kombinowania warunków i opłat. Mam je już długo i jeszcze nie zapłaciłam ani grosza za cokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
  22. Michał Nowak16 lipca 2018 14:22

    Czy to prawda o tych dziwnych saldach ujemnych i znikających środkach? Ludzie piszą także, że bank ma problem z obsługą - blokują na przykład dostęp do konta jeśli ktoś zapomni odpowiedzi weryfikującej... Tak piszą na necie, a ja się zastanawiam nad otwarciem tam konta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam mam konto z czasów jeszcze jak to był Bank Smart. Nigdy nic takiego nie zauważyłam. Czytałam o tej historii z saldami. Coś tam było na samym początku jak powstał i przenosili konta ze Smarta. To był jakiś problem informatyczny i z tego co wiem zaraz go poprawili. U mnie się nic nie działo.

      Co do blokowania kont to kiedyś 3 razy źle wpisałam hasło, ale po telefonie na infolinii mi od razu odblokowali bez problemów. Z tego co wiem tak jest w każdym banku. Z odpowiedziami weryfikującymi to nie wiem o co chodzi? Chyba, że o pytanie o nazwisko panieńskie matki, albo własną datę urodzenia. No to jak tego się nie wie to powinno od razu wzbudzić podejrzenia pracownika banku. To ogólnie wszystko jest dla Twojego bezpieczeństwa.

      Zakładaj bez obaw. Serio mam te konto od samego początku, bo mnie przenieśli ze Smart i nie miałam jeszcze żadnych problemów.

      Usuń
    2. Też nigdy nie miałem żadnych tego typu problemów. W ogóle żadnych problemów jak na razie z tym bankiem nie miałem.

      Usuń
  23. To nie jest bank dla osób niepełnosprawnych. Teść nie słyszy, nosi dwa aparaty słuchowe, po jednym na ucho i nic nie może załatwić, ponieważ musi dzwonić. W placówce kolejny żart, czekamy na odblokowanie dostępu do bankowości internetowej już 12 dni i nic. Żenada nie bank. Brakuje mi już słów. Ten bank to porażka. Teść błędnie wpisywał hasło do bankowości internetowej, przez co zablokował dostęp internetowy. Obecnie Teść nosi dwa aparaty słuchowe, po jednym w każdym uchu. Nie może więc rozmawiać przez telefon. Pojechaliśmy z nim do oddziału, aby odblokowano mu dostęp do bankowości internetowej. Było to 12 dni temu. Jednocześnie Teść napisał i złożył w banku pełnomocnictwo dla Męża, co również do dziś nie zostało uwzględnione. Bank nie dla osób niepełnosprawnych, a już szczególnie nie dla osób niedosłyszących lub niesłyszących. Drugi raz 83 letniego Teścia, który ledwo chodzi do tego banku nie będziemy zabierać, a jeżeli już to tylko po to, aby zlikwidować to chore konto! Nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blokada po kilkukrotnym wpisaniu nieprawidłowego hasła jest w każdym banku dla bezpieczeństwa. Ja raz też wpisałam kilka razy, ale po telefonie mi w momencie odblokowali po kilku pytaniach weryfikujących moją tożsamość.

      Pana sytuacja jest dość specyficzna. Rozumiem, że Teść nie może zadzwonić, bo nie słyszy, więc infolinia odpada, gdzie się to zawsze załatwia. Z kolei oddział rozumiem, że dał ciała i nie załatwili tego. Tylko z drugiej strony pracownik banku nie może, ani chyba nawet nie ma prawa poznać hasła do konta klienta, a przy blokadach chyba trzeba zmienić hasło samodzielnie. Także pewnie wszędzie by były problemy. Nawet nie wiem co w takim przypadku osoby niesłyszącej powinno się zrobić.

      Usuń
    2. "Teść napisał i złożył w banku pełnomocnictwo dla Męża" - ciekawe ;-)

      Usuń
  24. Czy bez wahania założyliby Państwo w Nest Banku konto oszczędnościowe/lokatę np. na 12 miesięcy aby ulokować swoje oszczędności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cały czas korzystam z konta oszczędnościowego i lokat. Mam jeszcze te konto oszczędnościowe z czasów Smarta sprzed 3 lat.

      Usuń
    2. Nest ma bardzo dobre lokaty dla nowych środków. Ja przerzucam sobie między bankami raz w Neście daje lokatę na nowe środki, a jak się skończy to w Idei też na nowe środki. Jak się skończy w Idei to z powrotem do Nesta i znowu są to nowe środki.

      Usuń
  25. Otwarcie konta Nest wcale nie jest takie wygodne i łatwe.
    Wybrałem opcję przelewu aktywacyjnego za 1zł, ale lista banków dostępnych jest krótka i mojego banku tam nie ma. Więc odpada.
    Kurier 7 dni to za długo. Dzwonię do oddziału (mam do najbliższego 40 km) i miła wprawdzie pani mówi, że tak, można podjechać, ale za 4 dni, bo teraz system muli i teraz i tak nic z tego nie będzie, nie będę mógł założyć w oddziale, więc szkoda mojej drogi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kurier był w 3 dni robocze. No w weekendy nie jeżdżą. Oni ograniczyli liczbę tych banków, z których można zrobić przelew aktywacyjny online ze względu na zalecenia KNF. Ludzie za bardzo kombinowali i Komisja Nadzoru Finansowego zaleciła jakieś tam ograniczenia co do otwierania kont przelewem. Dlatego nie z każdego banku przelewem można założyć konto, ale kurier też jest ok. Ja nie miałem żadnych problemów, a warto, bo bank darmowy bez warunków jako jeden z bardzo niewielu. Większość banków w ogóle nie oferuje założenia konta przelewem. Można też teraz przez video rozmowę założyć w Nest - jest jako jedna z opcji w tym wniosku podanym w artykule. Do oddziałów to mi by się nie chciało jeździć, mimo że mam pod nosem 1,5 km. Jest ich ogólnie dużo.

      Usuń
  26. W koncie dla firm historia operacji, do której mamy dostęp to 30 dni. To jest kpina, wyciągi miesięczne nie przychodzą na maila co miesiąc w związku z czym jest problem gdy potrzebujemy coś sprawdzić w starszym księgowaniu. System ma częste przestoje. Jeśli chodzi o konto firmowe to nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie obraź się @Grzegorz, ale straszne głupoty wypisujesz. Przede wszystkim 30 dni, to jest historia dla wszystkich kont i transakcji razem. Wybierz konto firmowe i wtedy możesz zobaczyć dowolną historię z dowolnego zakresu dat. W każdym banku jest pełen wgląd w historię konta. Jakby tak było jak piszesz, to by było to rzeczywiście absurdalne, ale nie jest tak jak piszesz. Wyciągi są dostępne w systemie wyciągów, a na maila przychodzi tylko informacja, że pojawił się nowy wyciąg i można go obejrzeć. Korzystam z Nest Banku od bardzo dawna i nie zauważyłem żadnych przestojów. Zdarzają się prace konserwacyjne, ale zwykle w nocy i zawsze jest informacja, że takowe prace są planowane. Nie są też częstsze niż w innych bankach.

    OdpowiedzUsuń
  28. A co myślicie o koncie dla sp.z o o.???

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja mam tylko zwykłe firmowe i te jest ok, ale co do spółek to już niestety nie jestem w stanie nic powiedzieć. Nawet nie wiedziałem, że spółki z o.o. obsługują. Myślałem, że to tylko niektóre banki się tego łapią.

    OdpowiedzUsuń
  30. Po zmianie aplikacji i oprogramowania, zmieniło się znacząco. Alternatywa dla tych, co nie wiedzą co wybrać lub potrzebują podstawowe funkcje. Na pewno korzystnie w październiku 2018.

    OdpowiedzUsuń
  31. Znaczy się co? Podoba Ci się nowa aplikacja i nowy system? Bo trudno zrozumieć o czym piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  32. Założyłem konto na początku listopad,a więc nie wiem jak było. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony. Nieprawdą jest, że są problemy z założeniem konta. Aplikacja mogła by być lepsza, ale nie jest źle. Największe minusy to: brak Blika oraz brak powiadomień o transakcji kartą (przynajmniej w moim przypadku).

    OdpowiedzUsuń
  33. Dla mnie największą zaletą jest brak warunków i brak opłat, a to akurat ten bank ma jako chyba jedyny na rynku.

    Prosty przejrzysty system też mi odpowiada, aczkolwiek nie widziałem jeszcze tego nowego.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bank ma też "dodatkowy, niespotykany w innych bankach system bezpieczeństwa" ;) Strona jest tak brzydka i "obciachowa", że wstyd jest się logować jak ktoś patrzy z boku. Więc na stronę banku wchodzimy gdy nikt nie patrzy i nie podejrzy naszych danych logowania :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ha ha ha, @Anonimowy rzeczywiście twoje prywatne poczucie estetyki ma niewątpliwie kluczowe znaczenie w ocenie jakości usług i stabilności banku.

    Mnie się ich strona i system podoba akurat. Według mnie jest prosto i estetycznie, taka jak powinno. Z tego co widzę to jednak sporo banków idzie w kierunku prostoty. Rozumiem, że Ty lubisz animowane przepchane grafikami strony, które się wolno ładują i zamulają. No w niektórych bankach takie są. Cóż wygląd to zawsze rzecz gustu.

    OdpowiedzUsuń
  36. To miał być w pewnym sensie żart. Tak czy inaczej mnie się tytułowy Antek raczej nie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nawiązując do posta Pani Katarzyny Kocięckiej, zastanawiam się nad założeniem konta oraz konta oszczędnościowego lub lokaty dla moich oszczędności na okres np. 12 miesięcy. Patrząc na oprocentowanie konta i lokat oferta Nest Banku jest bardzo kusząca w porównaniu z innymi molochami-bankami. Na myśl przychodzi mi lokatowa piramida finansowa. Wiem, że Nest Bank to nie parabank jak amber gold. Ale mam wątpliwości. Wiem, że w pogotowiu jest BFG. Czy moje obawy są uzasadnione?

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie, są. To stary bank działający od wielu lat na rynku. Tylko marka - nazwa jest w miarę nowa, bo powstała po połączeniu dwóch innych: Banku Smart (który był całkowicie internetowy i zdobył bardzo dużą popularność) oraz BizBanku. Jest oczywiście objęty ochroną BFG. Także nie ma powodów do obaw.

    Mało tego, na pewno jest w lepszej kondycji niż na przykład Getin, czy Idea Bank, BOŚ oraz wiele innych znanych banków.

    OdpowiedzUsuń
  39. Nowa aplikacja mobilna nie działa jak włączę data 4G tylko przez WiFi, a tak bank ok.

    OdpowiedzUsuń
  40. Może dlatego, że dopiero co system zmieniali. Zgłoś to, bo może nie działać tylko na twoim telefonie.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja z kolei założyłam konto grudniu w tzw. nowym systemie logowania i mam problemy z płaceniem w wielu sklepach on line, przekierowuje mnie na starą stronę logowania, gdzie oczywiście się nie zaloguję.

    OdpowiedzUsuń
  42. A czemu nie płacisz przez neta kartą bankomatową - VISA, szybko i wygodnie, bezproblemowo. Jest zabezpieczona dodatkowym kodem sms przy traskacjach przez Internet. Także ja zawsze do płatności online używam karty.

    W zeszłym tygodniu przenosili cały system. Ze strony informatyczne to nie jest proste. Pewnie te przekierowania poprawią.

    OdpowiedzUsuń
  43. Gdzie tu rewolucja? Powstał kolejny zaśmiecony program bankowości internetowej. Koniec z czystą bankowością. Uwag jest dużo. Fajerwerki zakupowe w bankowości internetowej to jakaś chora pomyłka. Program rozrósł się dwukrotnie. W ogóle nie przetestowano funkcjonalności. Wszystko trzeba klikać dwa razy więcej. Usunięto przelewy własne z bankowości osobistej na firmową i na odwrót z bankowości firmowej na osobistą. Sądzę że za chwilę wprowadzą opłaty. Cały system trąci mBankiem – wiadomo te samo towarzystwo go wprowadza. Brak możliwości założenia kont walutowych w bankowości firmowej. W bankowości osobistej kontakty zniknęły – zmigrowano je do bankowości firmowej. Nie ma już wspólnej jednej listy odbiorców. Trzeba wklepywać podwójnie. Na składane reklamacje nie odpowiadają.
    No i życzyłbym sobie prostej bankowości bez saszetek i wodotrysków. Bank ma działać szybko sprawnie i bezpiecznie bez żadnych dodatkowych wyszukiwarek zakupów hoteli wydarzeń i dotacji.
    Na koniec pytanie. Robicie program bankowy dla użytkowników banku czy program dla programistów - informatyków? Odlepcie te wszystkie nakładki od banku.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale to pytanie do nich czy do nas? My nie jesteśmy związani z tym bankiem. To tylko recenzja.

    Rzeczywiście ja też nie lubię wodotrysków i wolałam stary prosty system. Widziałam też wiele opinii w sieci, które mnie dziwiły jak ludzie narzekają na ten prosty system, że nie ma tam jakichś dziwnych funkcji. To im zrobili.

    Trochę za dużo inwestują w reklamy - niezmienne 0 zł bezwarunkowe, żeby zaraz opłaty wprowadzać. To by się ludzie wściekli i pozamykali konta. Aczkolwiek zmiany w Nest Benku też mi się nie podobają. Wolę banalny prosty system.

    OdpowiedzUsuń
  45. Recenzja jest super i właśnie ja uważam, że to konto jest jak najbardziej bezpieczne i możliwe, że nawet jest jednym z najlepszych z tych darmowych.

    OdpowiedzUsuń
  46. Nowy system obsługi konta osobistego bankowości internetowej jest do bani po całości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia przyzwyczajenia. Na początku też mi się nie podobało, ale z biegiem czasu zaczynam zauważać dużo plusów w nowym portalu.

      Usuń
  47. Przyzwyczaisz się. Mnie się też na początku nie podobał. Teraz już przyzwyczaiłam. Stary może był banalny, ale bardzo przyjemny i prosty w obsłudze. Szkoda, że Nest idzie w tym samym kierunku co inne banki. Widocznie ludzie jednak lubią wodotryski i dodatkowe funkcje. Ja wolę prostotę.

    OdpowiedzUsuń
  48. Moje doświadczenie z Nestbankiem jest negatywne. Próba założenia przez żonę konta na poziomie wniosku odpadła przez złośliwość pracownicy banku wypełniającej wniosek. Jeżeli tak to wygląda w tym banku, że robią łaskę, to nie polecam go nikomu, bo dalsza współpraca może wyglądać fatalnie.

    OdpowiedzUsuń
  49. Przecież wniosek najlepiej samemu złożyć online. Ja kontaktowałam się z tym bankiem kilka razy, ale zawsze byli bardzo mili i ogólnie we wszystkich bankach są mili, muszą i za to odpowiadają, to zwykle ludzie dzwoniący różne akcje odstawiają.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jestem mega zadowolony. Zakładałem konto osobiste jeszcze za czasów Smart przez kuriera przenosząc się z WBK (mega opłaty za konto osobiste i oszczędnościowe). Następnie już online założyłem oszczędnościówkę. Do tej pory, a będąc już 3 lata nie zapłaciłem jeszcze ani złotówki za nic. Jedyny minus to, że niestety nie można założyć profilu zaufanego epuap. Ale to logiczne w banku, w którym można założyć konto przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  51. Jeśli chciałbym dostawać powiadomienia na telefon, że przyszły pieniążki (to będą pobierać jakiś zalążek gotówki za powiadomienie) na tą chwilę mam, że informacje wpływają e-mail, ale chciałbym żeby przychodziły na telefon, proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz internet w telefonie, to sobie zainstaluj program pocztowy, taki żeby wysyłał powiadomienia jak email z banku przyjdzie i już ;).

      Usuń
  52. @Honda ja nie korzystam z powiadomień SMS, więc nie wiem jak tu z tym jest dokładnie. Wiem tylko, że w większości banków takie sms z powiadomieniami podzielone są na pakiety o różnej ilość i za niego płacisz. To się chyba bardziej opłaca niż pojedyncze opłaty, ale nie wiem dokładnie i nie mam pojęcia jak jest w tym banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie wiesz, to po co zabierasz tu "głos"

      Usuń
  53. @Honda, @Aga w Nest też są takie pakiety po 20 i 50 bodajże. Nie pamiętam, bo nie korzystam. Potem poza pakietem też jest jakaś groszowa opłata, ale to różnica jest w groszach. Pytanie ile będziesz tych powiadomień dostawał? Jak dużo to warto kupić pakiet, to też są bardzo małe pieniądze - tam 3 i 6 zł bodajże. Jak kilka sztuk na miesiąc to nie ma sensu, bo cię to będzie parę groszy poza pakietem.

    OdpowiedzUsuń
  54. Diabeł tkwi w szczegółach.... problemy zaczynają się np. w momencie pożyczki na działalność. Uwaga! Bank daje kredyt na rzekomo niskim oprocentowaniu rzędu 4,5% (ja tak brałem), ale do konta kredytowego doliczana jest opłata miesięczna 150 zł było, nagle bez uprzedzenia bez jakiejkolwiek umowy, aneksu, powiadomienia zrobiło się 185 złotych. Nagle może się okazać, że to 300 zł, 400 zł itd. I rzeczywiste oprocentowanie wyjdzie klientowi bokiem, bo będzie wynosiło (obecnie w moim przypadku 6,5%) X% taki jak się bankowi zachce. Następny kruczek: możesz spłacić wcześniej, ale obowiązuje prowizja 3%, tyle że tej prowizji już od działalności nie odliczysz, bo bank nigdzie w zestawieniach tego nie ma zamiaru wykazywać reklamacje? Groch o ścianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy uznali reklamację? Mam to samo, jakaś z dupy opłata, a mam harmonogram spłaty i konkretną kwotę, na która składają się poszczególne opłaty.

      Usuń
  55. No proszę Cię, pierwszy raz brałeś kredyt? Tak jest w każdym banku. W reklamie jest oprocentowanie - odsetki, a do tego dochodzą opłaty. Trzeba dokładnie przeczytać tabelę opłat i prowizji oraz warunki kredytu. Jak nie czytałeś, to potem nie opowiadaj, że bank sobie ustala % jaki sobie zechce, bo to wszystko jest uregulowane prawnie i żaden bank nie zrobi nic inaczej niż ma w tabeli opłat i prowizji, czy w umowie. Banki są intensywnie obserwowane przez UOKiK i inne instytucje. Wystarczy jakiś błąd prawników układających regulaminy i dany bank takie coś kosztuje miliony złotych kary. To zwykle raczej ludzie nie czytają dokumentów i tyle. 4% na lokacie dla nowych klientów dają, a kredyt by był na 4,5%? Nie ma takich kredytów, to tylko odsetki w reklamach. Na RRSO i opłaty patrz.

    OdpowiedzUsuń
  56. Według mnie to jest w porządku bank, nie mam wprawdzie kredytu na firmę, tylko konta zwykłe i oszczędnościowe, no i kartę i jeszcze nigdy nie zapłaciłem nawet złotówki opłaty. Nie muszę też nic robić żeby tak było. Dla mnie to jest ok. Teraz chyba nowi klienci jeszcze mają czasem jakieś promocje, że za aktywność premie dostają.

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy jest możliwość założenia konta wspólnego?

    OdpowiedzUsuń
  58. W sensie, że nie osoba upoważniona tylko współwłaściciel? Na pewno. Kiedyś w tym formularzu z wnioskiem, do którego prowadzą linki w powyższym artykule na początku się wybierało sposób zawarcia umowy i żeby założyć konto wspólne trzeba było wybrać w tym wniosku zawarcie umowy za pomocą kuriera lub w oddziale, a nie przelew weryfikacyjny (z resztą ten z kilku banków tylko akceptują). Po wybraniu kuriera lub oddziału pojawiała się opcja - konto wspólne (2 osoby). Teraz tego nie widzę i chyba jest tak jak w BGŻ, że trzeba najpierw założyć konto na siebie, a potem dopiero można dodać drugą osobę.

    Tylko jak będziesz mieć konto wspólne i np. będziesz chcieć założyć lokatę online w innym banku, czy konto w innym banku przelewem, to nie założysz online ze wspólnego.

    OdpowiedzUsuń
  59. Można założyć konto wspólne bez najmniejszego problemu i bez łażenia do banku. @Puttek ten formularz z wnioskiem o konto wspólne dalej jest dostępny TUTAJ na stronie banku - klikasz załóż konto, wybierasz kuriera lub wizytę w oddziale i w drugim kroku wybierasz konto wspólne.

    OdpowiedzUsuń
  60. Popieprzony bank z tym logowaniem znaki sraki i w końcu sam nie mogę wejść.... jedyny w swoim rodzaju.

    OdpowiedzUsuń
  61. :), spokojnie. To dla twojego bezpieczeństwa ;) Hasło musi zawierać:
    przynajmniej po jednej: cyfrze, literze małej, literze dużej i zank specjalny (te co są z shiftem na cyferkach na klawiaturze) - !, &, $, #, itp. To jest tam przecież prosto wyjaśnione. Pewnie zablokowałeś dostęp po 3 próbach logowania, zadzwoń to Ci odblokują.

    OdpowiedzUsuń
  62. Skusiłem się na ich reklamy. Założyłem dwa konta. Firmowe i osobiste. Z zalet to rzeczywiście konta są bezpłatne. SMS'y przychodzą szybko i nic nie kosztują. Miła obsługa. Z wad - takich poważnych to makabryczna internetowa. Działa powoli, nie odświeża stanu rachunków. Tragedia.

    OdpowiedzUsuń
  63. Mnie osobiście się podobał też bardziej stary prosty system, ale no nie przesadzajmy. Nie zauważyłam żeby sam system działał powoli. Stany rachunki się odświeżają po chwili, mam konta w 5 bankach i w każdym jakiś moment to trwa. Niedługi, ale zawsze. Nie uważam tego za problem. Jak robisz płatność kartą, to masz blokadę i saldo rachunku się nie zmienia do czasu zaksięgowania, ale za to zmienia się saldo dostępnych środków. Na początku nowy system mnie denerwował, ale już się przyzwyczaiłam. Na stary z kolei się znaleźli też narzekający, że taki prosty i mało funkcji, to im zrobili taki mbankowy. Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.

    OdpowiedzUsuń
  64. Próbowałem założyć rachunek firmowy - Spółka z o.o. To co tam jest to tzw. "zakładania rachunku przez internet" w ogóle nie jest przygotowane na to co Sąd może wpisać do KRS. Ogólnie opinia okropna wpisuj 100x tę samą informację, tylko po to żeby za 101 strona przestałą działać. Szczerze, to jeżeli jeszcze nie mam tam rachunku, a tak to działa, to wolę tam rachunku nigdy nie mieć. FM, Biz czy Nest - róbcie jeszcze 100 następnych razy rebranding i tam na samym końcu wychodzi jaki to kibel, a nie bank.

    OdpowiedzUsuń
  65. Oni chyba dopiero niedawno udostępnili te firmowe BizNest konto dla spółek. W ogóle tylko niektóre banki umożliwiają założenie konta dla spółki.

    Ja mam te BIZnest konto dla firm i sobie chwale. Według mnie super i darmowe.

    OdpowiedzUsuń
  66. Jak dla mnie to jest bardzo dobre konto firmowe. Ja mam też konto walutowe w euro. Ogólnie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  67. Drodzy, Po bardzo długim procesie audytu zamknęliśmy w końcu sprawozdanie finansowe. Jak pamiętacie z wielu wcześniejszych komunikatów, planowaliśmy, iż w 2018 Nest Bank po raz pierwszy uzyska pozytywny wynik finansowy. Niestety po zakończeniu prac audytowych, zrewidowaniu dosłownie każdego elementu naszego bilansu oraz rachunku zysków i strat wiemy już, że wynik finansowy w 2018 nie był pozytywny. Główne przyczyny gorszego wyniku to: wyższa szkodowość zbudowanego portfela kredytowego, niższe odzyski w procesach windykacji od tych zakładanych w planie oraz niższe stopy procentowe w Polsce. Można dużo pisać o czynnikach wpływających na odchylenie od planu: zachowaniu kanałów sprzedaży oraz segmentów klientów, którym udzielamy kredytów (wpływ na szkodowość), wycofaniu bankowego tytułu egzekucyjnego (wpływ na odzyski), sytuacji gospodarczej oraz decyzjach Rady Polityki Pieniężnej (wpływ na wysokość stóp procentowych). Niemniej prawda jest taka, że nie „dowieźliśmy” wyniku.

    OdpowiedzUsuń
  68. Nie wiem skąd to wyciek, ale co z tego, że gorszy wynik mieli? On jest w dobrej kondycji. Przy tak niski stopach procentowych banki nie mają lekko. Do tego duże składki na BFG. Zobacz co się dzieje na całym rynku Idea wykazała 2 mld straty za ubiegły rok, Getin co roku wykazuje olbrzymie straty. Kojarzysz Deutsche Bank - już go nie ma - wykupił go Santader. Także moim zdaniem Nest jest bardzo stabilny na tle konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
  69. Bank do celów prywatnych jest OK. Przeniosłem się z Santander, wcześniej, z który już przesadzał ze wszelkimi opłatami - pełne naciągactwo. Jedyny minus to brak BLIK z którego często korzystałem.

    OdpowiedzUsuń
  70. Mają niby wkrótce ten Blik też wprowadzić. Coraz popularniejsze staje się też Google Pay i Apple Pay.

    Co do Santandera, to mam tam jedno konto od niedawana, bo mi przenieśli z Deutsche Banku po połączeniu, ale nie mam do niego karty i zostawili je na warunkach jakie były w Deutsche Banku, ale rzeczywiście jak widziałam jakie tam są warunki i opłaty do konta z oferty Santandera to bym w życiu tam nie założyła.

    Nest jest ok i trzyma się ustalonych warunków, a w zasadzie ich braku. nie trzeba nić robić, żeby konto było za darmo i tak jest cały czas, co też się ceni, bo już widziałam jak to niejeden bank najpierw miał darmowe konta, a potem się zaczynało coraz więcej opłat z czasem, a tutaj tak nie ma, na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  71. Moim zdaniem, wszystkie banki w PL są żałosne, jeśli chodzi o ofertę i poziom obsługi, ale wynika to z tego, że Polacy tolerują sobie państwo banków. Nest nie jest tu wyjątkiem. Na początku, jako Smart, działał nieźle choć miał właściwie tylko najbardziej potrzebne usługi. Teraz to jakieś nieporozumienie (szczególnie po ostatnich zmianach software). Dodatkowo do szału doprowadzają tzw. konsultanci. Nie dość, że trzeba długo czekać na połączenie (co nie dziwi zważywszy liczbę problemów stwarzanych przez bank), to jeszcze poziom inteligencji tzw. konsultantów woła o pomstę do nieba. Każdy robi co lubi ... ja w każdym razie rozpoczynam ewakuację.

    OdpowiedzUsuń
  72. Mam tam konto jeszcze z czasów dawnego banku Smart i nie mogę się do niczego przyczepić. To jest jedyny bank, który utrzymał takie warunki jak na początku, czyli brak warunków żeby konto było darmowe. Znam trochę innych banków i wszędzie na początku dawali darmowe konto, a potem po pół roku wprowadzali opłaty za kartę lub prowadzenie, które z czasem jeszcze podnosili. Tylko Nest tak nie zrobił i za to ich cenię.

    OdpowiedzUsuń
  73. Moi państwo ... moja historia jest masakryczna..a więc...mam zajęcie od komornika na 940 zł. 28.06 bank zablokował mi 532 zł, a 04.07 619, a wiec dużo ponad to co chce komornik. Dzwoniłem na infolinię aby jak najszybciej te środki przekazali i resztę oddali, gdyż mają trzymać 7 dni kasę zanim przekażą, w razie zmiany kwoty zajęcia lub mojej reklamacji. Od tego czasu do dzisiaj bank zablokował mi tytułem tego samego zajęcia odpowiednio 30 zł w dniu 11.07, 20 zł w dniu 16.07 i 29,50 w dniu 19.07. Od dnia 11.07. codziennie składam reklamacje i ponaglenia do tego ich działu egzekucji, ale oni milczą. W poniedziałek 22.07 z rana składam zawiadomienie o zaborze czy nawet kradzieży środków przez bank, gdyż komornik tych środków dalej nie dostał od czerwca. Odradzam wszystkim ten bank ... ciągłe awarie, przerwy w bankowości elektronicznej i chroniczne blokowanie środków.

    OdpowiedzUsuń
  74. Jak masz zajęcie komornicze, to chyba to jest uregulowane przepisami prawa - cała ta procedura. Także sam bank ma tu raczej niewiele do gadania. Musi przestrzegać przepisów. Masz problemy z komornikami i piszesz o chronicznym blokowaniu środków... korzystam z tego banku od bardzo dawna i nie spotkałem się jeszcze z żadną awarią.

    OdpowiedzUsuń