[Promocje bankowe i nowe opinie 2024]

Najlepsze kursy walut, e-Kantory internetowe. Gdzie najlepiej wymieniać waluty - najtaniej i najkorzystniej

Kantory internetowe zwane również e-kantorami stają się ostatnio coraz popularniejsze.
Stale ich przybywa i oferują znaczenie lepsze kursy walut niż te stacjonarne kantory, czy banki. Korzysta z nich coraz więcej osób, jak również firm obracających walutami obcymi. Skąd tak rosnąca popularność? Po prostu jest taniej, szybciej i wygodniej, więc dlaczego nie... Transakcje są błyskawiczne, zwykle do kilku minut mamy pieniądze w pożądanej walucie. Nie trzeba ruszać tyłka z domu, czy z biura. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu. Musimy jednak posiadać konto walutowe w banku. Skądś i gdzieś w końcu musimy przelewać środki w walucie obcej. Konto to musi być oczywiście w walucie, którą wymieniamy. Jeżeli chcemy wymieniać różne waluty, potrzebne nam będzie kilka kont walutowych. Do każdej waluty osobne.

Jak się wymienia waluty w e-Kantorze?

Nie ma w tymi nic trudnego. Każdy kantor internetowy posiada dość przyjazny i intuicyjny panel. Najczęściej odbywa się to następująco: zasilamy konto pożądaną kwotą w danej walucie (lepiej zasilić odrobinę większą niż przelicza nam kalkulator, na wypadek gdyby kurs zmienił się w czasie trwania transakcji w taki sposób, że środków w danej walucie by zabrakło do dokonania transakcji). Oczywiście wszystko zależy od systemu jaki udostępnia nam e-kantor. Istnieją różne modele wymiany - z rachunku bankowego, tak zwany portfel walutowy oraz wymiana społecznościowa z innymi ludźmi. Najpopularniejszą formą transakcji jest jednak wymiana z rachunku bankowego. Wysyłamy przelew do e-kantoru i po określonym czasie otrzymujemy środki z powrotem w wybranej walucie.

fot. Pixabay CC0 + modyfikacje własne

Jak długo trwa transakcja w kantorze internetowym?

Zazwyczaj transakcje trwają kilka minut, 15 min do 1h. Jednak czasem czas trwania całej transakcji uzależniony jest od tego, czy dany e-Kantor posiada konto w tym samym banku co my.

Czy są jakieś opłaty w kantorach internetowych?

Kantory internetowe podobnie jak te klasyczne uzyskują zysk z różnic w kursach walut, zatem zazwyczaj nie ma żadnych dodatkowych opłat. Aczkolwiek zdarza się, że niektóre kantory internetowe pobierają opłaty.

Bezpieczeństwo kantorów internetowych

Transakcje są w pełni bezpieczne i odbywają się automatycznie w bardzo krótkim czasie. Oczywiście nie powinno to obniżać naszej czujności, bo w sieci oszustów nie brakuje. Najlepiej zatem korzystać ze znanych e-kantorów, które już jakiś czas istnieją na rynku. Nawet jeśli gdzie indziej znajdziemy nieco lepszy kurs.

Dlaczego warto?

Przede wszystkim ze względu na korzystniejsze kursy oraz wygodę, bo nie musimy wychodzić z domu.

Ile można zaoszczędzić lub zarobić dzięki korzystaniu z e-kantora?

Oczywiście zależy to od kwoty jaką kupujemy lub sprzedajemy oraz aktualnego kursu. W przypadku dużych firm dokonujących wielki transakcji czasem różnica może być nawet w tysiącach złotych.

Gdzie najlepiej kupić lub sprzedać walutę?

Ogólnie w przypadku osób prywatnych, które potrzebują niewielkiej ilości gotówki w walucie obcej np. na wczasy, najlepiej kupić fizycznie od znajomych, którzy akurat mają i chcą się pozbyć. Jednak nie zawsze jest taka możliwość. Można też kupić od innych, obcych osób prywatnych, czyli dokonać wymiany społecznościowej na własną rękę (co może być ryzykowne) albo skorzystać z bezpiecznego e-kantora.

Od siebie mogę polecić Walutomat lub InternetowyKantor.pl:

  • IK czyli Internetowykantor.pl IntenretowyKantor.pl - od razu na stronie głównej po prawej można się zarejestrować i przetestować. 85% transakcji odbywa się poniżej 15 minut. Kursy też bardzo dobre. Korzystanie i rejestracja są całkowicie darmowe. Sama rejestracja zajmuje 30 sek. Także można samemu przetestować.
  • Walutomat - jeden z popularniejszych, bardzo przyjazny i ma dobre kursy. Od razu na stronie głównej znajduje się przycisk za pomocą którego można się zarejestrować / założyć konto całkowicie za darmo. Rejestracja również zajmuje chwilkę i jest całkowicie darmowa. Także można zarejestrować się, przetestować i wymieniać waluty.
Jak zwykle zachęcam Was do komentowania, wyrażania własnych opinii i spostrzeżeń.

Opinie na forum oraz Wasze pytania o warunki, opłaty, promocje itp:
27 komentarzy

Proszę nie przedstawiać się jako nazwy domen / portali. Zanim wyślesz komentarz przeczytaj co napisałeś. Można publikować komentarze jako anonim, ale prosimy o przedstawianie się chociaż imeniem - ułatwia to komunikację.
Komentarze są wyłącznie prywatnymi opiniami internautów. Nie są one weryfikowane. Administaor nie ponosi odpowiedzialności za opinie i komenatrze czytelników. Treści niezgodne z prawem i zasadmi moralnymi, obraźliwe oraz komenatrze ze słowem kluczowym zamiast nazwy nie będą publikowane. Będziemy szczególnie wdzięczni za opinie klientów banków i innych instytucji.

  1. Biorąc pod uwagę ile kosztują waluty w tradycyjnych bankach oraz kantorach, powoli przymierzam się do przejścia na wirtualną stronę mocy. Zachęcony Twoim tekstem przejrzałem stronę internetowego kantoru, z naciskiem na stronę opisującą wymiany, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - czy można kupić u nich walutę nie posiadając konta walutowego, na który pieniądze mógłby być przelane. Tzn. Kupuję walutę u nich, płacę ze swojego konta w pln, ale odbieram obcą walutę w jakimś punkcie. Czy są jakieś firmy, które oferują tego typu usługi? Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy chcemy kupić nietypową walutę np. dolary nowozelandzkie, a nie mamy konta w takiej walucie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że kantory internetowe działają tylko w oparciu o przelewy więc posiadanie konta walutowego jest konieczne. Właśnie to, że możemy wymienić walutę bez wychodzenia z domu jest dla mnie podstawową wygodą. Druga sprawa to korzystne kursy, chociaż nie wiem czy to jedyne kryterium jakie powinno się brać pod uwagę. Jeżeli chodzi o liderów to ciągle walczą Cinkciarz i InternetowyKantor, a z doganiających czołówkę to chyba warto rozważyć kantor Korzystnie.pl.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. Korzystanie z kantorów internetowych jest na pewno wygodne i często jest lepszy kurs aniżeli w kantorach stacjonarnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uważam, że korzystanie z kantorów internetowych to dobra opcja dla ludzi ceniących wygodę. Można na tym nawet zarobić, jeżeli obraca się dużymi kwotami. Na koronie szwedzkiej można ostatnio zrobić nieco. Albo tak albo inwestować w złoto, na nim zysk mniejszy, ale zawsze pewny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na złocie zysk nie zawsze jest taki pewny. Może też spadać, jak ktoś kupuje np. w okresach jak złoto jest bardzo wywindowane w górę, np. pod wpływem jakiegoś kryzysu gospodarczego, to później może sporo spaść, jak sytuacja gospodarcza na świecie się poprawi. W złoto inwestować też trzeba potrafić.

      Usuń
  5. Kupuję przeważnie przez platformę internetową. Mam konto walutowe, a więc opłaca mi się taka metoda przy każdej kwocie

    OdpowiedzUsuń
  6. Kantory internetowe są świetne. Uwielbiam wymieniać w ten sposób pieniądze, to łatwe, szybkie i wygodne. Ostatnio moim ulubionym został wymieniaj.pl odkąd się zarejestrowałam i dostałam rabat jako nowy klient:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rabat dostałaś na co? Co ten twój ulubiony pobiera jakieś opłaty? Praktycznie wszystkie jakie znam, nie pobierają żadnych opłat. Zarabiają na samej wymianie na różnicach kursowych. Nota bene i tak o wiele lepszych niż w tradycyjnych kantorach, czy bankach.

      Wspomniany w artykule Walutomat jest moim zdaniem jednym z najlepszych.

      Usuń
  7. A ja ostatnio jak byłem w Krakowie znalazłem coś co się nazywa kantorem automatycznym (Kraków Exchange). To dopiero wygląda ciekawie i teoretycznie powinno być tanie, bo nie płacimy ani za lokal, pracownika itd... Ja niestety nie sprawdziłem ceny i się teraz zastanawiam. Wiecie jakie tam są ceny? Myślę, że jeśli te urządzenia się rozpowszechnią i popularne będą jeszcze bardziej niż obecnie kantory internetowe to zamknie się na dobre epoka tradycyjnych kantorów stacjonarnych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię kantory online, bo zawsze mają fajne ceny kursów. Jeszcze nigdy nie spotkała mnie jakaś niefajna niespodzianka z przelewami czy coś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat zdecydowałem się na Wymieniaj i jestem zadowolony z tej opcji, korzystałem wcześniej z innych, ale jakoś bez specjalnych korzyści. Teraz mam przynajmniej pewności, że to dobry kantor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem podobnego zdania, również korzystam od kilku miesięcy z tego kantoru i nie mam zamiaru korzystać z innego, ten mi odpowiada.

      Usuń
    2. Ja wymieniam walute od ponad roku w www.wymieniaj.pl i dla mnie nie ma lepszego kantoru. Najlepsze i najkorzystniejsze transakcje.

      Usuń
    3. Moim zdaniem najlepsze kursy ma Walutomat opisany przez autorów tego bloga. Już długo korzystam i jestem zadowolony.

      Usuń
  10. Trzeba mieć sporo cierpliwości i wiedzę, żeby prowadzić taki fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie dziś zdecydowanie warto stawiać na kantory internetowe. Dzięki takim miejscom jak chociażby ergokantor.pl możemy wymienić waluty po korzystnym kursie, a co więcej jest to na pewno o wiele bardziej wygodne i bezpieczne niż bieganie z dużą sumą pieniędzy po mieście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych kantorów internetowych tyle ostatnio powstało, że głowa boli. Warto korzystać owszem, ale ja tam wole te znane i pewne, jak ten Walutomat.

      Usuń
  12. A będziesz aktualizować wpis? Bo trochę jest nowych kantorów wymiany walut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała masa ;), staramy się w miarę możliwości aktualizować, ale to jest blog hobbystyczny, a na rynku finansowym się tak szybko zmienia wszystko, że aktualizacja na bieżąco wszystkich wpisów jest niemożliwa.

      Usuń
    2. A czy ty masz doświadczenia z jakimiś nowymi kantorami, które pojawiły się ostatnimi czasy na rynku?

      Usuń
    3. Nie bardzo, obecnie jest ich już bardzo dużo.

      Usuń
  13. Janina Gromkiewicz18 kwietnia 2018 09:59

    Kilka miesięcy temu natrafiłam na pluskantor. Pozornie wypadał pod względem cen tak samo jak inne e-kantory, ale zainteresowała mnie informacja, że nie pobiera prowizji. Dlatego skorzystałem. To jest dobre, bo spread (ok 2 grosze wynosił jak wymieniałem) mniej obciąża wymianę niż rozliczenie marży w postaci prowizji podawanej w procentach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość kantorów nie pobiera prowizji za transakcje. Z kolei niektóre sobie liczą za przelew do banku - bywa, że czasem dość sporo.

      Usuń
  14. Dla mnie priorytetem jest bezpieczna wymiana walut. Jestem w stanie zapłacić prowizję lub iść dalej, byle mieć pewność. Dlatego kantor internetowy to chyba najlepsza opcja.

    OdpowiedzUsuń