[Promocje bankowe i nowe opinie 2024]

VW Volkswagen Bank [Opinie] Leasing Konta Lokaty Kredyty

Volkswagen Bank to obok Toyota Bank kolejny bank, że tak powiem samochodowy, ale nie tylko.
Bank funkcjonuje w oparciu o znaną markę producenta samochodów. Wchodzi w skład holdingu Volkswagen Financial Services, czyli finansowego odłamu motoryzacyjnego giganta. Jednak oferta banku nie ogranicza się do finansowania samochodów. VW Bank posiada bardzo atrakcyjną ofertę kont zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Bank jest oczywiście objęty Bankowym Funduszem Gwarancyjnym i jest członkiem Związku Banków Polskich, czyli można go spokojnie uznawać za bezpieczny.

Konta w Volkswagen Bank e-direct

Uwaga! Kluczowa aktualizacja: Volkswagen bank wycofał ze swojej oferty konta i osbługę klientów indywidualnych Zobacz nasz aktualny ranking najlepszych kont bankowych bez opłat

Jeśli interesuje Cię leasing poniżej znajdziesz link do nowej recenzji: Warto przeczytać artykuł pod poniższym linkiem jeśli rozważacie zakup samochodu:

Volkswagen Bank

Konto osobiste e-direct w VW Bank (Wycofane z oferty) jest w mojej ocenie godne polecenia. Przede wszystkim dlatego, że można je uznać za darmowe - bez opłat i prowizji za najczęstsze czynności bankowe oraz bez warunków i wymogów, które klient musi spełnić by owych prowizji uniknąć. W przeciwieństwie do większości banków w Volkswagen Bank nie ma miesięcznej opłaty za podstawową kartę płatniczą z minimum wysokości transakcji bezgotówkowych jakie klient musi wykonać w danym miesiącu, aby nie płacić za obsługę karty (dotyczy karty VISA Electron). Posiadacze konta e-direct w Volkswagen Bank nie mają pobieranych prowizji między innymi za otwarcie i prowadzenie rachunku, za wydanie karty (opłaty są dopiero za wydanie duplikatu). Darmowe są również zlecenia stałe oraz dokonywane przez Internet przelewy wewnętrzne i zewnętrzne. W przypadku przelewów zewnętrznych bank stosuje dosyć nietypowe rozwiązanie - mianowicie jest miesięczny limit darmowych przelewów zewnętrznych - 250 na miesiąc. Za kolejne przelewy zewnętrzne w danym miesiącu kalendarzowym bank pobierze już niewielką, kilkugroszową prowizję. Jednak w przypadku klientów indywidualnych raczej niewiele osób wykonuje aż tyle transakcji na miesiąc. Nawet w przypadku małych firm 250 przelewów na miesiąc to byłoby raczej dość dużo, więc dla klientów indywidualnych można uznać przelewy zewnętrzne za darmowe. W VW Bank darmowe są również dokonywane za pośrednictwem Internetu przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego.

Dość nietypową politykę opłat i prowizji VW Bank stosuje również w przypadku wypłat z bankomatów. Mianowicie jest próg minimalnej wypłaty bez prowizji, który wynosi 400zł. Wypłacając w krajowych bankomatach 400zł i więcej za pomocą karty Visa Electron nie zapłacimy prowizji za wypłaty z bankomatu. W przypadku wypłat poniżej 400zł prowizja na daną chwilę wynosi 1,50zł. Jeśli posiadamy inną kartę jak na przykład Visa Classic / Gold niestety za wypłatę z bankomatu już zapłacimy.

Tabela opłat i prowizji konta e-direct w Volkswagen Bank jest, że tak powiem, może mało klasyczna, ale mając świadomość za co i w jaki sposób bank pobiera prowizje możemy z konta e-direct korzystać całkowicie za darmo. To co zwróciło moja uwagę w tabeli opłat i prowizji to dość wysoka opłata za zmianę (ponowne nadanie) numeru PIN do katy, która wynosi aż 20zł. Najczęściej ta czynność dokonana za pomocą serwisu transakcyjnego jest darmowa albo wynosi około 2-5zł.

Zaletą dla przedsiębiorców wynikającą z posiadania konta osobistego e-direct jest możliwość posiadania darmowego konta firmowe z darmowymi przelewami.

Dla wielu osób minusem może być też niedostępność oddziałów stacjonarnych. Ja osobiście korzystam głównie z bankowości internetowej, więc dla mnie nie jest to wielki problem, ale wielu osobom może to przeszkadzać.

Zalety konta e-direct w Volskwagen Bank

  • brak opłat i prowizji za najczęstsze czynności bankowe
    • brak opłaty za otwarcie i prowadzenie rachunku
    • brak opłaty za wydanie i obsługę karty płatniczej
    • darmowe przelewy wewnętrzne i zewnętrzne - (do 250 przelewów na miesiąc)
    • darmowe przelewy do ZUS i US
    • darmowe zlecania stałe
    • darmowe wypłaty z bankomatów krajowych (niestety tylko w przypadku wypłaty minimum 400zł)
  • przyjazny serwis transakcyjny
  • możliwość otwarcia darmowego konta firmowego

Wady konta e-dierct w VW Bank

  • Niedostępność oddziałów stacjonarnych
  • Konieczność wypłacania z bankomatu min 400zł by uniknąć prowizji


Ogólnie konto cieszy się dobrymi opiniami wśród klientów. Na daną chwilę inne porównywalnie darmowe konto jakie znam, które można uznać za konto bez opłat, prowizji i wymogów to konto osobiste w Nest Banku. W stosunku do pozostały kont dostępnych obecnie na rynku konto e-direct w Volkswagen Bank można by uznać za dobre, gdyby nie te opłaty za wypłatę z bankomatów kwot poniżej 400 zł. Moim zdaniem jeżeli ktoś szuka w pełni darmowego konta bez warunków, to lepszym rozwiązaniem jest jednak Nest Bank, z kilku prostych przyczyn:
  • Brak opłaty za otwarcie i prowadzenie rachunku, bez warunków.
  • Darmowa karta, bez warunków - czy jej używamy, czy nie - nie kosztuje nas nic.
  • Darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju.
  • Darmowe przelewy internetowe w tym również do ZUS i US.
  • Darmowe wpłatomaty Euronetu.
  • Możliwość płacenia kartą debetową (bankomatową) przez Internet.
  • Fajne lokaty, szczególnie ta dla nowych klientów zakładających konto (praktycznie najlepiej oprocentowana na rynku).
  • Inne ciekawe dodatkowe produkty jak konta oszczędnościowe z dobrym oprocentowaniem oraz darmowe konta walutowe, czy darmowe konta firmowe tak samo bez warunków.
  • Nest Konto osobiste można założyć w pełni przez internet, aktywując przelewem internetowym z naszego starego banku, chyba że nie znajduje się na liście banków z których można taki przelew wykonać. Wtedy zostaje opcja kuriera.

Lokaty w Volkswagen Banku

Jeśli chodzi o lokaty, to w tym aspekcie VW Bank niespecjalnie się wyróżnia. Bank posiada w ofercie szereg różnego rodzaju lokat dla klientów indywidualnych i dla firm. Możemy tu założyć lokaty o stałym oprocentowaniu i o zmiennym oprocentowaniu, lokaty progresywne, lokaty jednodniowe dla firm (Lokaty Overnight). Jednak oprocentowanie lokat w Volkswagen Bank jest dość przeciętne, dalekie od najlepszych ofert lokat na rynku. Z mojej perspektywy lokaty te nie wyróżniają się niczym szczególnym i w przeciwieństwie do oferty kont nie stanowią jakiejś mocnej strony banku.

Kredyty i Leasing w VW Bank

Volkswagen Bank to bank specjalizujący się w kredytach samochodowych i finansowaniu zakupu aut marek należących do grupy Volkswagne. Jak zawsze oferta kredytowa jest elementem dosyć indywidualnym, wiec może nie będę się zagłębiać w szczegóły. W przypadku leasingu bank na swojej stronie jako główne zalety swojej oferty podaje miedzy innymi szybkość decyzji leasingowej, brak prowizji leasingowych, możliwość wprowadzania zmian w czasie trwania leasingu, indywidualnie ustalaną wartość końcową (wykup). Czyli ogólnie podobne slogany reklamowe można spotkać u innych banków i firm leasingowych. Jak w każdym innym przypadku zawsze należy zapoznać się z aktualną tabelą opłat i prowizji i dokładnie przeanalizować i przeliczyć ofertę zarówno w przypadku kredytu jak i innych oferet leasingu.

Poniżej link do nowej szczegółowej recenzji:

Bank oferuje też szeroką gamę pakietów ubezpieczeniowych. Na stronie banku jest także dostępny kalkulator kredytowy i leasingowy.

Serwis internetowy Volkswagen Bank

Reasumując szczególną zaletą oferty VW Bank są darmowe konta bez wymogów. Jeżeli ktoś nie potrzebuje blisko zlokalizowanego oddziału i nie wypłaca małych kwot z bankomatu, to prawdopodobnie będzie zadowolony. Jak zwykle zachęcam do wyrażania własnych opinii w komentarzach. Podkreślam również fakt, że tabela opłat i prowizji oraz oferta to elementy zmieniające się na bieżąco, także przed podjęciem jakichkolwiek decyzji należy zapoznać się we własnym zakresie z aktualnymi warunkami oferowanymi przez bank.

Nasza ocena: 3 na 5 3 star
Jesteś tu:
AntyhaczykFinanse[ Banki ] ✅VW Volkswagen Bank - opinie, konta, lokaty i kredyty

Opinie na forum oraz Wasze pytania o warunki, opłaty, promocje itp:
25 komentarzy

Proszę nie przedstawiać się jako nazwy domen / portali. Zanim wyślesz komentarz przeczytaj co napisałeś. Można publikować komentarze jako anonim, ale prosimy o przedstawianie się chociaż imeniem - ułatwia to komunikację.
Komentarze są wyłącznie prywatnymi opiniami internautów. Nie są one weryfikowane. Administaor nie ponosi odpowiedzialności za opinie i komenatrze czytelników. Treści niezgodne z prawem i zasadmi moralnymi, obraźliwe oraz komenatrze ze słowem kluczowym zamiast nazwy nie będą publikowane. Będziemy szczególnie wdzięczni za opinie klientów banków i innych instytucji.

  1. Świetnie opisane, sam wiem ile takie zestawienie wymaga pracy i czasu na wertowanie tabeli opłat i prowizji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W VWbanku konto założyłem dawno temu i do dziś jest moim głównym kontem. To co mnie przekonuje to faktyczna, a nie ukryta darmowość i prostota w cenniku. Mówią co i ile kosztuje i nie ma tu żadnych haczyków. Jeśli chodzi o placówkę to mają tylko kasę przy rondzie ONZ w ich siedzibie, gdzie można pobrać gotówkę. Natomiast konsultanci przez telefon są spoko i w razie potrzeby idzie wszystko załatwić. Gdy podróżuję daleko i nie mam dostępu do netu, to ten kanał sprawdza się w 100%.

      Usuń
    2. Mam konto od prawie 2 lat i nie mam nic do zrzucenia. Bank jest bardzo profesjonalny i wszystko działa jak trzeba, a do tego bez opłat i warunków. Przeszłam już ileś banków i ten póki co mi najbardziej przypadł do gustu.

      Usuń
    3. Bardzo fajny, profesjonalny bank. Po 4 latach korzystania nie mam nic do zarzucenia. Konto cały czas jest darmowe bez warunków, co dzisiaj jest naprawdę rzadkością.

      Usuń
  2. Szczerze mówiąc wiem niewiele na temat banku Volkswagen, dlatego dzięki za naświetlenie mi jak wyglądają ich oferty. Brzmi dość ciekawie, chociaż ja właśnie lubię mieć placówkę gdzieś blisko, aby móc się tam udać w razie problemów.

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, mi bliskość placówki daje poczucie bezpieczeństwa

    OdpowiedzUsuń
  4. Konto w VW banku to moje pierwsze konto w necie, które założyłem na początku tego wieku. I do tej pory, mimo posiadania jeszcze paru kont, jest to podstawowe moje konto. To co piszesz to prawda, ale najważniejszym, o czym nie wspominasz, jest to, że jest to najbezpieczniejsze konto jakie można sobie wyobrazić, dlatego jest moim głównym. Otóż, dlatego, że do konta wydawany jest darmowy sprzętowy token, czyli użycie spoofingu jest niemożliwe, przy każdym logowaniu, wykonywanej operacji potrzebujemy oczywiście oprócz identyfikatora również hasła (które tylko ja mam w głowie) w połączenie ze zmieniającym się co minutę sześciocyfrowym kodzie w tokenie, który można wykorzystać tylko jednokrotnie. Lokaty kiedyś były ładne, teraz zupełnie im na tym nie zależy. Z wad jeszcze dodam: - Ustawienie przelewów do ZUS cykliczne do dziś jest chyba niedopracowane. zwyczajnie nie zmienia się data. Z tego powodu miałem już problemy i prostowania w Zusie, więc z funkcji przelewów zrezygnowałem, robię to z innego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    Bliskość oddziałów, może wydawać się sporym plusem, ale pamietajmy, że nie wszyscy mieszkają w dużych miastach, gdzie można pójść na pieszo lub podjechać tramwajem w 10 min. czasem żeby dostać się do oddziału trzeba przejechać 30km lub wiecej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście polecam. Jestem w VB od sześciu lat, kontakt z bankiem (infolinia) na 5+ ...reszta jak wyżej w artykule

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w VB praktycznie od początku jego istnienia. Byłem wtedy / jak to zwykle bywa / bardzo zadowolony. To był lepszy bank od dzisiejszego Smarta wprost ideał. Na święta i urodziny przysyłał kartkę z życzeniami, czasem drobny upominek. Wszystko darmowe, świetne lokaty, dobrze oprocentowany rachunek oszczędnościowy, ROR też chyba symbolicznie oprocentowany. Co dzisiaj z tego zostało, prawie nic. Poza solidnością i niezawodnością /co też ważne/ nie ma za co pochwalić. Oprocentowanie depozytów nędzne. Użyteczność karty debetowej bez sensu, bo pobieranie pieniędzy z bankomatu /mniej niż 400zł/ płatne. Wystarczy, że pobierzesz 4X50 zł i już opłaciłeś kartę 6zł jak w innym banku. Faktyczna zaleta to brak opłat za prowadzenie rachunku. Co z tego, że VB posiada swoją placówkę na Rondzie ONZ, jeśli w kasie Banku pobierana jest prowizja 3zł przy wpłacie pieniędzy na własne konto. Osobiście używam VB tylko do opłacania bieżących rachunków i to chyba głównie z przyzwyczajenia. Z karty praktycznie nie korzystam, bo dla mnie osobiście jest droższa /opłaty bankomatowe/, niż w innym banku. Ogólnie Bank przyzwoity i na poziomie, ale funkcjonalność jak dla kogo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Anonimowy, a w którym banku masz dziś oprocentowane RORy?? Jak w jakimś jest nawet, to to jest ściema, bo to oprocentowanie tam jest ograniczone i uzależnione od masy warunków. Widziałeś jak są dzisiaj oprocentowane depozyty w innych bankach? No takie mamy obecnie stopy procentowe. Mam konto w Volkswagen Bank od dawana i uważam, że bank jest świetny, niezawodny, bezpieczny, nie ma żadnych problemów dziwnych, komplikacji jak w innych bankach. Infolinia bardzo pomocna i łatwo się dodzwonić (w niektórych bankach z tym jest po prostu dramat). Nie ma żadnych warunków i wymogów. Darmowy token - tego chyba nigdzie nie ma, a to najbezpieczniejsza metoda na hasła jednorazowe, bo telefon wcale dzisiaj nie jest tak bezpieczny jak się mogłoby wydawać. Są już wirusy na telefony.

      No nie jest to bank z jakimiś super lokatami, ale konto moim zdaniem najlepsze. Szczególnie jak ktoś nie płaci dużo kartą. Fakt, że minusem jest te minim 400 zł wypłacane z bankomatów bez prowizji, ale no jak masz potrzebę wypłacić gotówkę, to co za problem wypłacić 400 pln. No jak musisz po 50 zł akurat wypłacać no to trudno, ale jak już bardzo chcesz te 50 zł wypłacić, to ta prowizja 1,50 zł to jest nic przy całkowitych opłatach w innych bankach. Moja dziewczyna ma konto w Credit Agricole i w sumie ma miesięcznie opłat na bodajże około 25 zł, a niby konto darmowe. No wiadomo, co kto lubi, ale nie spotkałem się jeszcze z negatywnymi opiniami na temat VW Banku.

      Usuń
    2. @Arek, chyba nie wiesz o czym piszesz. Ja przecież nie ubolewam z tego tytułu, że ROR nie jest oprocentowany, opisałem tylko jak wspaniałą ofertę miał VB na początku swojego istnienia. Wiadomo przecież, że czasy się zmieniają i banki dostosowują się do bieżącej rzeczywistości.
      A teraz polemika:
      Tak, oczywiście widziałem i wiem jakie oprocentowanie depozytów jest w innych bankach-dwukrotnie wyższe niż w VB, wystarczy zajrzeć do internetu.
      Zgadzam się, że Bank jest niezawodny i bezpieczny, ale uważam, że raczej każdy taki jest, bo bezpieczeństwo gwarantuje FB, a z zawodnością innych banków się nie spotkałem. Co do infolinii nie wypowiadam się, bo z niej nie korzystam. Co do tokena to podajesz nieaktualne informacje, bo właśnie VB z niego zrezygnował na rzecz SMS-ów. Według Ciebie karta debetowa VB jest super dla kogoś kto niewiele nią płaci, lub wcale, natomiast pobiera z bankomatu po 400 zł. Dla mnie osobiście jednorazowa wypłata w tej wysokości nie ma sensu. Wybieram mniejsze kwoty i w skali miesiąca moje koszty byłyby znaczące. Co do Twojej dziewczyny to dziwię się, że nie doradziłeś jej zmiany banku, ja osobiście zrezygnowałem z usług jej banku kilka lat temu i moja dziewczyna za moją radą również. Żeby nie było, to ja nie mam negatywnej opinii o VB, ale korzystam z niego siłą rozpędu i z przyzwyczajenia do robienia przelewów, a z karty debetowej jeszcze w tym roku nie korzystałem /za droga/. Na koniec zapytam czy znasz taki bank, który pobiera prowizję od wpłaty gotówki w jego własnej kasie, bo ja znam tylko jeden to Volkswagen Bank.

      Usuń
    3. No to jest darmowe konto internetowe. Nie jest nastawione na lokaty. Lokaty mam w innych bankach bez kont (same lokaty zakładane online), ale oprocentowanie jest i tak bardzo liche obecnie. Jak chcę lokatę to zakładam online i robię przelew z VW Banku, i zwrot na to samo konto.

      Miałem już konto w mBanku, Getinie, Deutsche Banku, Inteligo, T-mobile Usługi Bankowe, Alior (ten ostatni wyjątkowo lubi prowizje). Wszystkie z wymienionych zakładałem jako darmowe, po czym po czasie zaczęli wprowadzać warunki i opłaty, jak jeden... i w sumie co jakiś czas podnosili opłatę za kartę i minimum transakcji bezgotówkowych.

      Volkswagen Bank się trzyma ustalonych warunków i między innymi za to ich szanuję. Co do wypłat z bankomatów, no to ja akurat jeszcze nigdy nie zapłaciłem tego 1,50 zł, ale przyznaję jest to rzeczywiście dziwne. Przy czym mi nie przeszkadza akurat, bo istotniejsze są dla mnie inne rzeczy.

      Jeśli chodzi o oddział to nie korzystam w ogóle.

      Z kolei jeśli chodzi o niezawodność i bezpieczeństwo.

      FB - to rozumiem masz na myśli BFG Bankowy Fundusz Gwarancyjny? Fakt depozyty są objęte ochroną, ale miałem raczej inne kwestie na myśli. Mówisz, że każdy bank jest niezawodny i bezpieczny. Ja np. już miałem takie przypadki w innych bankach, że przelew mi nie doszedł zza granicy. Tzn. niby doszedł, ale nie było go w historii i musiałem reklamować. Nie mogłem edytować nr konta do zwrotu pieniędzy z lokaty. Zleciłem wypłatę z lokaty przez teleserwis i podałem konto, po czym się okazało, że jest ustawione jakieś całkiem inne. Konta stowarzyszenia nie mogłem zamknąć w oddziale, w którym je zakładałem, bo mi powiedzieli, że już takich klientów w tym oddziale nie obsługują i mam sobie jechać do sąsiedniego miasta. Po wielu interwencjach w końcu się dało je zamknąć w 15 minut, ale co się nadenerwowałem to moje. Także nie wiem, czy inne banki są takie niezawodne i bezpieczne. Volkswagen mi się za to póki co bardzo podoba i jestem bardzo zadowolony.

      Usuń
    4. Wygląda na to, że jesteś wyjątkowym pechowcem, bo ja "przechodząc" przez wymienione banki nigdy nie miałem problemów. Zawsze dostosowuję się do regulaminów i omijam prowizje zgodnie z ustalanymi przez bank zasadami, tym samym nie ponoszę żadnych kosztów. Jeżeli nie dam rady ominąć stawianych barier, wycofuję się ze współpracy. Z bankami to jest trochę tak, jak z operatorami gsm należy korzystać aktualnie z tych, którzy dają promocje i bonusy. W telefonach wymieniamy karty, a w bankach robimy przelewy otwieramy, lub zamykamy konta, albo trzymamy je jako "śpiocha" czekającego na swój czas. Wymaga to oczywiście bycia w miarę czujnym, ale to jest w naszym interesie, bo to nasze pieniądze. Banki wykorzystują to, że nam się nie chce, nie mamy czasu i ciągle zmieniają zasady /często muszą/, regulaminy i prowizje właśnie na to licząc, że nie nadążamy, bo to ich czysty zysk. Ogólnie co do banków każdy ma inne oczekiwania, inne doświadczenia potrzeby, a wszystkim trudno dogodzić. Wystarczy poczytać na forach ile tam polemik i różnych opinii. Ja nadal podtrzymuję swoją opinię o VB, że jest dobrym bankiem godnym polecenia, ale głównie do robienia przelewów i nic poza tym. Bardziej uniwersalnego trzeba poszukać, bo też są.

      Usuń
    5. Dzisiaj można banki zmieniać do wyboru do koloru. Czy pecha miałem nie wiem. Takie rzeczy po prostu się czasem zdarzają. Chyba każdego też irytuje jak założy darmowe konto, a po kilku miesiącach już dostaje powiadomienie o zmianie w tabeli opłat i prowizji. T-mobile mi po 2 miesiącach wprowadziło opłatę za kartę i warunek minimum transakcji. Deutsche Bank sobie najpierw wprowadził małą opłatę potem podniósł już dzisiaj do 10 zł miesięcznie za kartę, chyba że wykonamy nią transakcje bezgotówkowe na minimum 700 zł w miesiącu. Większość banków tak robi. Dlatego może też mi Volkswagen Bank przypadł tak do gustu, bo oni się trzymają ustalonych warunków, a nie tylko żeby nałapać klientów na darmowe konto i zaraz im potem prowizje wprowadzić. To jest tak właśnie jak mówisz, że banki liczą na to, że klienci machną ręką, bo im się nie będzie chciało zmieniać. Tak jak moja wspomniana wcześniej dziewczyna. Jeszcze za firmowe tam ma tyle opłat, że jej tam rocznie z kilka stówek wychodzi to, ale uparta. Nie chce jej się zmieniać, a w VW Bank firmowe też darmowe. Mam jeszcze konta w kilku bankach, ale są takie - jak to nazwałeś - uśpione. Polikwidowałem karty, a kont nie używam prawie. Zaloguję się czasem żeby sprawdzić, czy nie wprowadzili opłaty za prowadzenie. Alior tak zrobił, dopłaciłem mały minus, który powstał na koncie i zaraz zamknąłem.

      Usuń
    6. Jak widać z opisu robisz co trzeba, brawo. Ja z Aliora nie zrezygnowałem, bo ma swoje zalety, które doceniłem. Nadal nic nie płacę za konto /zgadnij dlaczego?/, chociaż raz czy dwa mnie dopadli /cały czas kombinują!/. Natomiast T-mobile dla mnie osobiście jest bardziej uniwersalny i przyjazny od VB, bo konto/lepsze/ jest również darmowe, świetna karta debetowa z warunkiem zakupów 200zł też darmowa, co w skali miesiąca nie problem, darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów bez względu na kwotę. Niestety o dawnych przywilejach tego banku jeszcze pod nazwą Sync należy zapomnieć. Ale tak jest w każdym banku. Nawet tak chwalonym przez Ciebie VB. O DB zapomniałem parę lat temu. W tej chwili bacznie przyglądam się Smartowi i czekam...

      Usuń
    7. Ja jestem bardzo zadowolona z Volkswagen Banku (nie wprowadza nowych opłat i warunków jak inni), a też miałam kiedyś konto w Aliorze. Miałam konto osobiste (techniczne) do płacenia rachunków bez karty oraz firmowe. Najpierw mi wprowadzili opłatę za prowadzenie do tego osobistego i nawet nie dostałam żadnego powiadomienia, a potem tak samo na firmowy i to 15 zł za prowadzenie. O kartach to nawet nie wspominam, bo nie miałam do tych kont. Alior lubuje się bardzo w prowizjach i kombinowaniu z warunkami. T-Mobile Usługi Bankowe to przecież też Alior. Jak ten twór powstał, to z wielką pompą i kampanią reklamową - jakie to darmowe konto bez warunków. Po czym ile to trwało 3 miesiące? Może trochę dłużej i od razu wprowadzili opłatę za kartę i warunki. Niby 200 zł transakcji kartą w miesiącu, ale @Anonimowy poczekaj, to się zapewne niedługo zmieni, jak znam Alior. mBank zaczął wprowadzać opłaty dopiero po latach funkcjonowania z darmowymi kontami. Alior nie jest tak cierpliwy. Pewnie w T-Mobile UB pojawią się kolejne opłaty.

      Usuń
    8. Pożyjemy, zobaczymy, tymczasem za konto nie płacę w żadnym banku i VB i Aliorze i w T-Mobile. VB właśnie niedawno wprowadził prowizję za wpłatę gotówki na konto osobiste we własnej kasie. Cichutko, myk i opłata poszła. Dowiedziałem się po fakcie. I nie jest wcale taki święty, znam go od początku istnienia na naszym rynku. Wspominałem o tym wyżej.

      Usuń
    9. Ja osobiście nigdy nie korzystałam z oddziału, także nie wiem, ale to jest konto raczej internetowe. Nie podam Ci teraz konkretnych przykładów, bo nie pamiętam już, ale w większości banków w przypadku zarówno kont internetowych jak i zwykłych, różne operacje w oddziałach są płatne. Tak samo niektóre operacje dokonywane za pośrednictwem infolinii. Darmowe zwykle odnosi się do operacji internetowych. Jak nie płacisz za konto w żadnym banku, a masz i w Aliorze i w T-Mobile to znaczy, że musisz spełniać szereg warunków. Ja np. nie lubię się głowić i pamiętać o takich rzeczach ile muszę wydać kartą. Sprawdzać, czy wydałam, czy nie czy wpływ był odpowiednio wysoki. No jak musisz wypłacać z bankomatu po 50 zł, to rzeczywiście może VB nie jest dla Ciebie dobrym rozwiązaniem, ale to i tak na jedno wychodzi jakbyś gdzieś indziej zapłacił za kartę, nie spełniając np. warunku minimum transakcji bezgotówkowych. No każdy ma swoje preferencje.

      Smart nie ma w ogóle oddziałów, ale ogólnie też jest ok, nie ma warunków i opłat. Na razie, bo to bardzo młody bank. Volkswagen Bank już jednak jakiś czas funkcjonuje. Osobiście bardzo mi odpowiada ten bank.

      Usuń
    10. Tak jak już pisałem, potwierdzasz i Ty. Każdy ma inne potrzeby, inne spojrzenie i doświadczenia. Jeden chciałby mieć dostęp do kasy banku, drugi nie, jeden ma problem z wpłatą do banku 2000zł miesięcznie i darmowym kontem, drugi nie, jeden chce wyjąć z bankomatu 100zł i płaci, drugi nie wyjmuje wcale lub tylko po 500zł za darmo, dla jednego problem płacić kartą 200zł miesięcznie, drugi wydaje tyle przy pierwszym tankowaniu mając kartę za darmo itd... Co, kto lubi, może i chce, duży wybór.

      Usuń
    11. To jest bardzo dobry bank dbający o klienta. Przykład - teraz weszła ta cała umowa z USA FACTA i banki muszą potwierdzić z klientami, że są lub nie są rezydentami podatkowymi w Stanach Zjednoczonych. Volkswagen Bank mi przysłał gotowe pismo razem z zaadresowaną kopertą do odesłania i z opłatą przeniesioną na adresata czyli bank (zamiast znaczka). VW Bank zawsze tak robi, a inne banki? Idea - wiadomość w panelu, że trzeba sobie to załatwić + link do samodzielnego wydruku formularza i trzeba sobie wysłać samemu. Inne banki podobnie - albo w oddziale, albo trzeba drukować i wysyłać samemu. Niby niuans, drobny szczegół, ale świadczy o profesjonalizmie i podejściu do klienta.

      Usuń
  8. No i bęc, wszyscy zachwycający się super bankiem dostali kopa i możliwość przejścia do "partnerskiego" Euro Banku, z którego zrezygnowałem pięć lat temu, ale przez przypadek dowiedziałem się, że konto dalej istnieje i naliczane są jakieś odsetki. Najciekawsze jest to, że nikt nie potrafi powiedzieć dlaczego mimo, że mam potwierdzenie o rezygnacji, ale to nie ma jak okazuje się znaczenia. Mamy więc banki, które wymawiają współpracę, ale i takie, od których ciężko się odczepić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten VW Bank jest dla mnie dziwny. Raz, że wypowiedzieli wszystkim umowy kont osobistych i zostają tylko przy firmowych... Dwa, abstrakcyjny wymóg wypłaty z bankomatów min. 400zł, żeby nie płacić prowizji. Miałem to konto, ale nie używałem go w ogóle, ani razu go chyba nawet nie użyłem. Nie muszę zamykać, bo sami wypowiedzieli, ale jeszcze nie widziałem, żeby bank wypowiadał umowy kont :).

    Co do tego zamykania kont, to ja z kolei w Getinie nawet po śmierci przysyłają korespondencję :) Eurobank to zupełnie nie dla mnie. Jak już komuś miałbym polecić to Nest, Idea ewentualnie te nowe Konto Optymalne BGŻ BNP Paribas. Są darmowe bez głupich warunków.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bank schodzi na psy. Od zmiany interfejsu - niby dodają ulepszenia, ale mało co działa. Ciągle coś trzeba klikać by potwierdzać. Ostatnia ich wpadka polegająca na pobraniu płatności VAT z bieżącego konta, a nie z konta z VATem. Od wprowadzenia split payment pierwszy miesiąc też u nich nie działało nic sprawnie. Po czasie poprawili. Obecnie od tygodnia proszę się o skorygowanie błędu systemu i o przelanie pieniędzy z rachunku VAT na bieżące konto, bo mam w ten sposób zamrożone pieniądze i nie mogę nimi obracać. Jeśli ktoś miałby teraz z tego zapłacić ratę leasingu lub kredytu i spóźni się z takiego powodu - błędu systemu - to kto za to odpowiada? Bank umywa ręce!!! W normalnym banku dzwonimy i przez telefon załatwiamy sprawę w trakcie rozmowy, a tu od tygodnia codzienne upraszanie się o SWOJE!!! SKANDAL!!! Nie podają nawet powodu, dlaczego tak się stało. Uważam, że gdyby błąd dotknął tylko mnie, to poprawili by od ręki, ale przypuszczam, że awaria jest rozległa i odkopują dane by poprawić każdemu, komu się wysypało. Jakość działania ich systemu jakby studenci uczyli się bankowości na praktykach obsługi systemu i co chwila komuś coś nie wyjdzie. Tragedia... Dla ludzi o podobnych problemach polecam zgłosić swoją sytuację do KNF - Komisji Nadzoru Finansów. Może oni coś wskórają lub sprawdzą czy bank nie pada już. Mi już pozostaje tylko taka opcja, gdyż podejmowane próby załatwienia sprawy nie przynoszą skutku, a bank ma klienta w DU..E. Rozgoryczony klient. Zalety: już Brak - konto było darmowe do tego roku, ale wprowadzili opłaty 10 zł/m-c za ten niedorobiony system Wady: część wad wymieniona na górze. Na wszystkie brak miejsca by opisywać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem uczciwości i transparentności tego banku. Kredyt konsumencki wzięty na samochód, spłacony w połowie okresu kredytowania. Rozliczone co do grosza: zarówno prowizja banku jak i polisa na życie co było dla mnie dużym zaskoczeniem. 2 lata temu w innym banku taka sama sytuacja i rozliczyli tylko prowizję i odsetki - polisa jak stwierdzili jest zawarta na określony czas i nie można jej rozliczyć bo obowiązuje do końca terminu zawartej polisy.

    OdpowiedzUsuń